- 263 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YAZAR ÖMER YERLİKAYA SERHAT ARTVİN GAZETESİ'NDE AYDIN'LI GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR KERİM ÖZBEKLER'İ TANITAN 1 YAZI YAZDI...
Serhat Artvin Gazetesi Köşe Yazarı Ömer Yerlikaya 20 Mart 2024 Çarşamba tarihli köşesini Aydın’lı Gazeteci-Yazar-Şair Kerim Özbekler’e ayırdı, şu ana kadar 621 kişinin okuduğu yazı aşağıdaki şekildedir. Yazının orjinalini ve yorumları okumak isteyenler, gazetenin web sitesini ziyaret edebilirler.
Kerim Özbekler
Ömer YERLİKAYA
[email protected]
Sevgili okurlar Serhad Artvin Gazetemizin bu hafta ki konuğu Gazeteci-yazar-şair Kerim Özbekler… 1951 de Nazilli de dünyaya geldi. Nazilli ilkokulunda, Atatürk ortaokulunda okudu. On yedi yaşında gazeteciliğe başladı. PHA, İHA, THA, AA, HHA, AKAJANS, ABC AJANSI ile Milliyet, Günaydın, Son Havadis, Her Gün ve Millî Gazetenin muhabirliğini yaptı. Askerliğini Sivas ve Burdur da yaptı. Nazilli Sümerbank bez fabrikasında işçi olarak çalıştı. 5 Kasın 1974 de Ticaret Ajansını kurdu. Anadolu Basın isimli aylık dergi çıkardı ancak iki sayı sonra kapandı. Yenipazar’da Efe gazetesini yayınlamaya başladı. Anadolu Gazeteciler Muhabirler Derneği Başkanlığına getirildi. 1977 genel seçimlerinde Nazilli Belediye Başkanlığı için bağımsız aday oldu seçimi kazanamadı. 1978 de Nazilli Turizm ve Tanıtma Derneği yönetim kurulu üyeliğine seçildi. Aynı yıl Bozdoğanda Fısıltı Gazetesini, Kuyucukta Hizmet Gazetesini yayınlamaya başladı. 1978 de Nazilli de ara seçimde belediye başkanı için ikinci kez aday oldu ama yine kazanamadı. Turizm ve Turizm Önemi, Kütüphane ve Kitabın Önemi konusunda yetmiş civarında konferans verdi. Yalnızlıklar Benimdir, Muhabirlik, Fıkralar, Şairler ve Şiirleri Antolojisi, Nazilli Varan Bir, Antoloji 1975, Sanat Albümü, Muhteşem Bir Eser, Aydın ve İlçeleri, İzmir ve İlçeleri, İç Anadolu Bölgesi Turizm Rehberi isimli kitapları yazdı. Yazı ve Şiirlerine Cevher mahlasını kullanmaktadır.
Sevgili okurlar yörenin eli kulağı diye bir tabir vardır, bilirsiniz. Kerim Özbekler Nazilli’nin ve Aydın’ın eli kulağıdır. Ömrünü sanata, kültüre, edebiyata adamış bir büyüğümüz. Bölgesinin kültür elçisi. Çok yönlü, azimli, kararlı, özgüven duygusuyla olaylara, insanlara, sanata ve kültüre farklı bir pencereden bakabilen önemli bir yazar. Kalemini iyi kullanıyor; yalın, akıcı ve vurgu temasını öne çıkararak eserlerinde iz bırakıyor. Bölgesinde okuma oranın artması, yeni şair ve yazarların yetişmesi için yıllardır ücretsiz kitap, dergi, gazete dağıtıyor. Yurt dışı dahil önemli yerlerden davetler alıyor.
Hakkında çokça yazı ve şiirler yazılmış. Yöre halkı Sanat ve Edebiyat haberlerini ilk ondan duyuyorlar. Dostlarının dediği gibi on parmakta kırk marifeti olan bir edebiyat insanı.
Edebiyat. Com sitesinde bütün yazıları mevcut.
Hakkında yüzlerce övgü dolu mesajları Kerim Özbeklerin işini nasıl ciddi yaptığını ve işini nasıl sevdiğinin de açık bir kanıtıdır. Şiirleri dolu kavramlarla yüklü, insanı, hayatı ve içinde yaşanan her şeyi sihirli sözcüklerle dizelere taşıyor. Ölçülü ve serbest şiirleri hem dili kullanma becerisi hem yalınlığıyla hem derinlik ve ifade zenginlikleriyle göz dolduruyor. İnanınız her bölgeye sanatın, kültürün ve edebiyatın coşması için birer Kerim Özbekler gerekiyor. Doğrusu çok etkilendim.
Ve alkışlar sizin için üstadım.
Serhad Artvin gazetesi olarak Gazeteci-yazar-şair Kerim Özbeklere sonsuz başarı dileklerimizi iletirken, ailesi ve tüm sevdikleriyle birlikte sağlıklı mutlu yaşamlar dileriz.
BU MAKALENİN ALTINA KİMLER NE YAZDI ? YAZIYI NASIL YORUMLADILAR ?
Abbas Gündağ;
Yine bir çarşamba ve dolu dolu bir yaşam, üretken insan tanıtımı, emek yoğun iki kalem.Şaire de, tanıtima da sanat adına teşekkürlerimle..
*****
Vahap Taş;
Bir solukta okudum köşe yazınızı, Ömer abi kaleminize sağlık ve Kerim Özbekler’e tebrikler.
*****
Vildan Poyraz Coşkun;
Yeni bir tanıtim ve değerlendirme yazısı, bugünün karı olarak yazalım güne. Teşekkürler hocam. Emeğinize saglik
*****
Nizamettin Ilhan;
Çok yönlü ve girişimci bir kişi Kerim Özbekleri tanımaktan mutlu oldum. Ömer kardeşime de tanıtımından dolayı teşekkür ederim. Kerim Bey, acaba Artvin kökenli mi?
*****
Tuzer Can;
Kerim ÖZBEKLER’İ bu güzel başarılarından dolayı tanıdığımıza mutlu oldum, kendisine buradan teşekkür ediyorum nice eserlerin olması dileğiyle sağlık sıhhat diliyorum ve Artvin Serhat yazarımız Ömer YERLİKAYA hocamıza tanitimlaindan dolayı saygılar sunuyorum
*****
Nurgül Ekeke;
Yine çok güzel bir köşe yazısı hocam. Kaleminize yüreğinize sağlık. Kerim özbekler beyin kitabının okuru çok imzası bol olsun.
Mutlu günler dilerim.
*****
Fatma Bekiroğlu;
Başarılarla dolu yaşamına başarılar eklensin.Yolu açık olsun bugünkü sayfa misafirimiz Kerim Özbekler’in, yüreğine emeklerine sağlık dilerim.
Sevgiler üstadımız Ömer Yerlikaya .Sizin de emeklerinize sağlık diliyorum.
*****
Yasemin Evren;
Kerim Özbekler üstadım rahmetli eşimin hemşehrisidir. Aydın ve ilçelerinde çok tanınır, sevilir, sayılır. Bu çarşamba gününü bizden bir değere ayırdığınız için sonsuz teşekkürler Ömer Yerlikaya öğretmenim. Yarın hem newruz, hem dünya şiir günü. Bu vesile ile Kerim Özbekler üstadıma, size, sağlık ve başarı dileklerimi sunuyor, hem nevruzunuzu hem de Dünya Şiir Günü’nüzü yürekten kutluyorum. Saygıyla...
*****
Dilek Bilge;
Başarılarının devamını dileyerek kutluyorum Kerim Özbekler’i. Şiir günümüz kutlu olsun. Saygılarımla Ömer bey.
*****
Filiz Tosun;
Emeğinize sağlık hocam.
Okuyanı çok olsun.
*****
Fotoğrafta Gazeteci-Yazar-Şair Kerim Özbekler (Sağda) Kayseri’de yıllarca Erciyes Edebiyat-Şiir Dergisi’ni yayınlayan merhum Avukat-Gazeteci-Yazar Nevzat Türkten (Solda) ile bir Kayseri ziyareti sırasında bir arada görülüyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.