- 201 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GENÇLERE NASİHATİMDİR
Metro duraklarına yakın okulların genç öğrencileri trenden indikten sonra, okula varmadan toplu halde sigara içiyorlar. Ramazan ayındayız. Ben de dâhil birçok kimse oruçlu. Ortalık sigara dumanından geçilmiyor. Tazecik bedenlerini zehirledikleri bir yana oruç da tutmuyorlar. Bırakın oruç tutmayı, oruç tutanlara da hürmet göstermiyorlar. Tarihi kıssalardan okurduk. Gayrı müslimler, Ramazan ayında Müslümanlar oruç tutuyorlar, hürmetsizlik olmasın diye açıktan bir şey yiyip içmedikleri gibi, çocuklarına da aynı terbiyeyi verirlermiş.
Ey genç kardeşim!
Sen bir talebesin. Başarı istiyor musun? Elbette istiyorsun o halde oruç tut. Vücudunun yıllık bakım zamanı Ramazan ayıdır. Belli bir süre aç kalarak hem bedenindeki zararlı maddeler arındırıldığı gibi, zihin, kalp, ruh ve duygularında biriken tortular da arınacaktır. Zindeleşmek istemez misin?
Hürmet görmek istiyor musun? Yüksek karakter ve kariyer sahibi olmak istiyor musun? İstiyorum dediğini duyar gibiyim. O halde oruç tut. Mazeretin varsa, kimsenin olmadığı yerlerde ye iç. Sakın büyüklerine ve oruç tutanlara hürmetsizlik etme. Oruç gibi muhteşem bir ibadeti önemsiz görme. Önem verdiğin ölçüde önemli olursun. Oruç insanı melekleştirir.
Ey genç kardeşim!
Dünya saadeti istiyor musun? Mutlu olmak istiyor musun? Cennete gitmeyi arzu ediyor musun? Bütün bunları istemeyen dünyada yoktur herhalde. Zahmetsiz rahmet olmaz. Ders çalışacaksın ki, sınavları geçesin. Bardağı alıp sürahiden su dolduracaksın ki, susuzluğunu gideresin. O halde yine oruç tut. Namaz kıl. Oruç, insanın azgın ve söz dinlemez nefsini terbiye eden, yola getiren bir ibadettir. Namaz gibi seni kötülüklerden alıkoyar.
Ey genç kardeşim!
İki dünya saadetinin anahtarları olan orucunu tut ve namazını kıl. Zira seni Yaratan, ihsan ettiği sayısız nimetler ile Kendisini sana sevdirmek ve tanıttırmak istiyor. Ardından da melekleşmiş bir halde huzuruna bekliyor. Dünyevi makam sahiplerinin davetine koşa koşa gidiyorsan, âlemlerin Rabbi olan Allah’ın davetine uçarak git.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.