- 180 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Aşk, yolun kendisiyken, mesafenin ne hükmü olabilir?
- Seyyah, gitsem beni özler miydin?
- Özlemezdim...
- Nasıl? Hiç mi?
- Hiç...
- Hani sen beni seviyordun?
- Seviyorum...
- Ya ben iki gün görmesem özlüyorum, sen hiç diyorsun...Nasıl sevmek bu? İnsan sevdiğini özlemez mi?
- İnsan sevdiğini özlemekten korkar..O yüzden her an sevdiği ile beraberdir...
- ???
...
- Ama ben, "gitsem" diyorum?
- Sen gidebilirsin, ben seni yüreğimden göndermedikçe istersen hiç gelme... Mesafe önemsiz...Yalnızca gözümün önünden ayrılmış olursun, gönlümden değil...
- Hiç böyle düşünmemiştim...
- Ayrılık, uzaklık, mesafe denilen şeyler bedenler içindir... Ruhlar için bunların bir hükmü yok...
- Ama biz bu bedende yaşıyoruz...
- Hayır, beden bu ruhta yaşıyor, ruh sonsuz bir hayatın sahibidir, beden ise geçici bir yaşamın... Duygular ruhun, eylemler bedenin yeridir...Gitmek bir eylemdir, sevmek bir duygu... Aşk, yolun kendisiyken, mesafenin ne hükmü olabilir?
- Sen bana aşık mısın?
- Sen aşkı bilmiyorsun?
- ????
...
- Özür dilerim...
- Bilmediğin bir kabahatin özrü olmaz.. Böyle öğreneceksin..
- Nasıl, utanarak mı?
- Bildiklerini unutarak...
- Ne bileyim, merak ediyorum işte, hep aşktan bahsediyorsun, imreniyorum bazen anlattıklarına.. Tam anladım diyorum, bir bakıyorum hiçbir şey anlamamışım..
- Her sevgi aşktandır, ama aşk değildir.. Aşk kendini unutmadan yaşanmaz... Severken kendinde olanın, iradesinden dem vuranın aşktan nasibi yoktur... Aşk bir insanın "işte bu" diyemediği şeydir, kendini O’nda kaybetmiş biri, kendinden ne bulabilir ki onun şeklini tarif edebilsin... Sevmek kalb işidir, lakin aşk kalbin de yanışı, aradan kalkışıdır... Fena hâli, benliğin yok oluşu, Sen’likle bir oluşudur aşk.. Akıl, mantık, hesap mesafe tanımaz... Aşkın cinsiyeti yoktur, kadını erkeği yoktur, güzeli çirkini, zayıfı şişmanı, yaşlısı genci yoktur.. Bu saydıklarım bu dünya içindir, oysa aşk bu dünyanın çok ötesidir...
- Seyyah, bu imkansız bir aşk? Böyle bir aşk noktasına kim varabilir? Bir insanı böyle sevmek mümkün mü?
- Bir insanın böyle sevilmesi mümkün... Yeter ki o, sevilmeyi murad etsin... Aşkın tek bir Sahibi vardır ve sevilene aşk, en büyük hediyedir...
- Ben O’nu arıyorum aslında...
- O’da seni arıyor, senin "aslın"da...
- ??????
Seyyah Derviş