Eleştir Be, N'olur Yahni?
Rahat, hazır ol, uygun adım aynanın karşına geç.. Emrederrrssiiniz komutanııımmm...
Sen Atatürkçümüzün evladım, evet komutanım..
Peki Atatürk’ü eleştirebilir misin?
Selamün aleyküm müslüman kardeşim, ve aleyna aleykümüssalati ve teala vessellem. Ya hu dünyevi galiba böyle değil bu selam alma şekli.. Sen Müslim misin kardeşim sünni veya alevi veya ortaya karışık... Yani elhamdülillah, ya ali muhammed şefaat Allah’tandır...
Eleştir o zaman Allah’ı, Kuranı, Muhammedi, Aliyi veya İslamı...
Selam sana yiğidim, Ülkücü yiğidim benim vatan sevdalım, nasılsın kardeşim, eyvallah gurban, sen nassın...
Eleştir bakalım, ülkücülüğü,
Vay kardeşim, sosyalistim benim, halkların kardeşliği nasılsın arkadaş, iyidir dünyevi sen napasın, ne var ne çok...
Sen eleştirebilir misin sosyalizmi, komünizmi bakalım...
Vay tarikat canlarım, cemaat cananlarım benim, selamün kavlen hayren şifaen elhamdilillah sübhanallah allahüekber, nasılsın can? O Dünyevi... Yüzünü gören cennetlik kardeş,,,
Kardeşim şeyhini dervişini eleştirebilir misin sen?
***
Dediklerim kolay şeyler değil, toplumsal yetiştirilmede veya müfredat merkezli öğretimde öğretmeninizi veya aile içinde atanızı ve ananızı eleştirmek gibidir sizden istediklerim. Eleştirmeye kalkarsanız yalnız kalırsınız, her grup kendi içinde sizi dışlar. Devleti eleştirirseniz devlet dışlar gibi bir olay yani.
Yüzyılların çoban sürü, avcı av, çapa ve toprak yönetim şekliyle güdülüyoruz. Yani baş-bel-el ayak üçlemesi dedikleri yönetim şeklidir. Bilinen tarihte yani 10-12 binlik zaman diliminde tüm coğrafyalara hakim olan yönetim, öğretim, güdülme, ağaç yaşken eğilir uygulamasıdır bu..
Lakin yapay zekanın, teknolojinin, tv, pc ve telefon ekranlarından tüm özelinizin bir şekilde ele geçirildiği çağımızda bu yönetim şekilleri iş görmeyecektir. İnsanların yerini zaten son 200 yıldan beri peyder pey makineler robotumsu uygulamalar alırken bu çağda çağlardan kalan miraslarla hareket edemezsiniz.
Bu çapraz ateşten kurtulabilen ve kendini eleştirebilenler bu çağda ayakta kalacak, diğerleri ya iklime ya çağa yenilecek.
Hele hele yaşadığımız coğrafyanın 10 bin yıllık mirası düşünülürse; işler iyice sarpa saracak.
Üçüncü dünya savaşı zaten başladı deniliyor ama? Savaşlar; yönetimlerim beceriksizliklerini ve katakullilerini örtme şeklidir bir nevi. 5 bin yıllık-3 bin yıllık düşüncelerin inançların kini ve nefretiyle, öğretimiyle bu çağı okumak mı? Dokuz şiddetindeki bir depreme apartmanda yakalanmaya benzer.
Dünyevi, ne yapıyon ya hu, ne bilem işte, zihin boşaltıyorum, yoksa tırlatacağım herhalde.. Ya hu boşver Türk’ü Anadolu’yu, doğudur batıdır dindir komünizimdir faşizmdiri... Ya hu ne yapayım başka..
Düşün bakalım şimdi, sen Nijerya’da doğmuş ve 40 yaşını yavaş yavaş geride bırakmışsın diyelim, bu yazıyı Nijerya coğrafyasına uygula bakalım, zihnin boşalır mı, rahatlar mısın?
Hönk?
***
En seveninize emanet olunuz.
Y.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.