- 140 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şeytanın da arkasında Allah var...
Şeytanın da arkasında Allah var...
Şeytanın da arkasında Allah var...Külli irade var...İşte ayet..." Allah buyurdu: “Ben sana emretmişken seni secde etmekten alıkoyan nedir?” (İblîs), “Ben ondan daha üstünüm; çünkü beni ateşten yarattın, onu çamurdan yarattın” dedi. ﴾Araf/13﴿"Allah, “Öyle ise in oradan! Orada büyüklük taslamak senin haddin değildir. Çık! Artık sen aşağılıklardansın!” buyurdu.
"Sen aşağılardansın"buyuran Allah ona aşağılık bir görev verdi...bu görevde aşağılıktır...İmamlık hz Ademindi çünkü ona esma hazinelerinden destekler üstündü...Allahın nimeti üstündü...ne kadarsa destek görevi de o derece zor ve kutsal...
Evet...Şeytan kıssasında bu olay şu şekilde
anlatılmıştır:
Allah dedi: "Sana emrettiğimden seni
secde etmekten alıkoyan neydi?
Dedi ki: "Ben ondan daha hayırlıyım
beni ateşten yarattın, onu ise çamurdan yarattın.
Allah: "Öyleyse oradan in büyüklenmen
senin hakkın olmaz hemen çık. Gerçekten sen küçük düşenlerdensin."
O da: "(İnsanların) dirilecekleri güne
kadar beni gözle(yip ertele)" dedi.
"Sen gözlenip-ertelenenlerdensin."
Dedi ki: "Madem öyle, beni
azdırdığından dolayı onlar(ı insanları saptırmak) için mutlaka senin dosdoğru
yolunda (pusu kurup) oturacağım;
Sonra muhakkak önlerinden,
arkalarından, sağlarından ve sollarından sokulacağım. Onların çoğunu şükredici
bulmayacaksın." (Araf Suresi, 12-17)
Bu ayetler görev taksimini belirtiyor...Yaratılan muhtaçtır Allaha...kendine görev biçemez izinsiz...Külli irade kader yaratılana görev biçer...
Bu kıssa bir de bize ahlak öğretiyor...gerekçesini sormalıyız hatalıdan hatasının..."Dört kadınla evlik izni var Allahtan...çünkü bazı ihtiyaçlar buna insanı mahkum eder...sadece uçkurculuk değil ihlas da bunu gerektirir...Peygamber esma hazinelerinden yararlanmayı amaçladı evliliklerinde...
Şeytan toprağa secde etmedim ...demişti...haklı...ama Tevbe edecekti hz Adem secde etmeliydi...Allahın tevbe nasip edeceğini bilseydi secde ederdi...yani biat ederdi onun halifeliğine imamlığına...ama"Hak Aliciler"da halifeliği hakketmedi...emeviler de tarihde halifelik esma ile desteklenenin hakkıdır...Nuhun Tufan verildi emrine...Ya hz Aliye Allah hangi üstünlüğü verdi ki...Ya muaviyeye...Kavga belirlemeliydi halifeyi...Firavun mu-Musa mı üstün...kızıl denizi emrine verdi Allah dünyada da üstünlük verdi ahirette de üstünlüğü hz musaya verdi...Hz Ali için veya muaviye için nimet verilmemiş...Verilenler denk değil ama muaviyenin ilmi eksik bunu bilemez ve biat etmez...Bu bilgileri öğretiyor bu kıssa bize..
Bu kıssa bize başka neleri öğretiyor mu...Irkçı üstünüm dememeli.esmanın hazineleri ile desteklenen üstündür ancak...Günümün müşrikleri dünyalık yönüyle üstün ama Baki nimetler ahiret nimetleri yönüyle aşağılık pozisyondalar...de.
Bu kıssa bize başka neleri öğretiyor
Selefi "vahdet-i vücutçuyu aşağılıyor..." sanki Allah üstün bir varlık yaratmaktan aciz...yaratılana aciz deme dolaylı olarak Allaha acizlik vermiş olursun...Sametliğini esmasını küçümsemiş olursun...Putlar Allahın kızlarıdır oğullarıdır deme acize oğuldur dersen yine Allah acizdir demiş olursun"Hak Ali"Oğul isa"deme.Allah acizdir demekle eşittir bu inançlar...
Şeytan ol "Toprağa secde etmem"de...sana secde ederim de bunu dedi şeytan değilse kovulmanın ne olduğunu görürdü...Allahın üstünlüğüne inanıyor şeytan ama topraktan olan ademin esmaya ayna olacağını bilmiyor eksik ilmi onu hataya sokmuş...
Allaha Baki olan cennette bile muhtaçsın.Cennette de rızıklara muhtaç olacaksın demiş Kur’an...İrci’i denilmiş diye Allaha denk ortak olamayacaksın hiç ama hiç...
Züht sandık hırs sandık görevimiz için muhtaç olduklarımızı Allahtan istemeyi...Şeytan bile sana muhtacım der...Paşaymış paşalığı terk etmişiz ve öğünmüşüz ama bu görevdi...
Cennetten çık dedi Allah şeytana da hz Ademe de ya meleklere iradesiliği nedeniyle ceza vermedi onlarda cezayı hakkediyor...cenneti hakkeden hiç bir yaratılmış yoktur...de..bu kıssadan bunları öğrenmeliyiz...
Cennette şeytandan da kurtulacağız düşmansızlık yeridir cennet...ayetlerden bunu öğrendik...Şeytanı da şeytanlığımıza taşlamalıyız takıntılıyız...ey hacılar...ey oruçlular..ey namaz kılanlar değilse "O kıldığın namaz değil"demiştir Yunus Emre...
Her insanın şeytanı var taşla kendi şeytanını da ey hacı...secdelerle oruçlarla taşla topal et şeytanını ey şehadetli tevbelerle şeytanını öldür...ölmeden önce öl yani...
Şeytan izinli...külli iradeye tevbeli oda hz Adem de melek de...Tevbe etmemek için şeytana izin verilmiştir...kıssadan bunu da anla.günümde şeytan deccal dünyada üstünlüğü kaptı işte...çünkü arkasında Allah var esmanın kapıları o hazinelerin kapıları müşrike de açık izinli...
Bu kıssa bize başka neleri öğretiyor
Adem imamlık için hırslı olacak müşrike kaptırmayacak yeryüzü halifeliğini...ama kaptırdık günümde nükler onlara nasib oldu...nükler savaşında mağlup olacağız işte..."ezanı bile yasakladılar"hırssızlık da asiliktir...hakkına hırslı ol...
Şeytan çok abiddi...ama ilmi eksikti...hz Ademi toprak sandı..."Hak Ali"de ama "denk Ali"deme denklik ve ortaklık verme kibir budur denklik ve ortaklık vermektir...
Bu kıssa bize başka neleri öğretiyor
Üstün "esmanın hazinelerinden yararlanmaktır...namaz oruç yetmez...hırslı ol...cennette olsan bile hz Adem muhtacım de Allaha.Müstağnı görme şeytandan.Müşrikten üstün gördük kendimizi hırssızlaştık dünya nimetlerine karşı.Kibirci ol hırslı ol değilse dünya üstünlüğü Firavuna verilir...duadır hırs...duadır kibircilik...
"Hak bela yazmaz kul azmadıkça"Yasak meyveye"meyletti hz Adem...Muhtaçlığını sun cennet serilse de ayaklarına.Hırs değil hırs sanma bunu.hakkın bu.Keşke hırslı olsaydık kibirli olsaydık.hakkımızdır Kur’ana göre görevimizdi bu kibir..şükredene kibirli denilmez hırslı da denilmez der salih akıl salih vicdan çünkü görevi gereği o üstünlüğe talip...
Şeytanın itirazı toprağa secdedir.Meleklerin eleştirisi de müşrik kandökücülere.KABİLE İmam kamil insana itaate değil(Araf/12) bu ayetin öğretisdir bu bize...
İstiğfarla büyük günah yoktur...Tevbedir külli iradenin amacı çünkü...Tevbe edecektir kıyamet günü hz Ademe şeytan...Tevbesini geciktirme itaatini geciktirme izni Aldı tevbe etmeyecek Allaha...Kıyamet günü ısrarından vaz geçecek görevi bitecek yani...kıssadan bunu anla görevi tevbesizliktir şeytanın ...Hz Ademe tevbe etmeyecek deme aman edecek izin bitecek zaman bitecek çünkü...Mühlet bitecek ilim gelecek şeytana evet İmam ademdir diyecektir...Kur’andan bunu anla...
Şeytan,kıyamete kadar Ademoğlunu saptırmak için yani mağlup etmek için kavga için ezmek için.süre ve izin istiyor(Araf/12-17)ayetten bunu anla...Kıssa çok şeyler öğretmiş bize namaz oruç hac tevbe şehadet zekat da bir öğretmendir bize çok şeyler öğretir susturma o öğretmenleri aman...
Bu kıssa bize başka neleri öğretiyor
Şeytanın da arkasında Allah var Allahın izni var Müşrikin de...esmanın hazineleri var...yaratılanın arkasında melek cin insan için
Şeytanın da arkasında Allah var...
Tevbe edecek şeytan da.Allahın verdiği mühlet bitince kıssadan bunu da anla...görevlendirdi asilikle onu Allah çünkü...Külli irade gereği...Bakın Habil "Ben öldürmem"dedi ama öldür diyor Allah benim tevhidimin açığa çıkmaz rammanlığım engellenir dünya cehennem olur...öldürmek görevi Habilin zengin olmak görevimiz ama mutasavıfları mürşit edindik Habil gibi hata edecek hz Adem gibi yasak neyveye meylettik...yasak meyveye sınır koymayalım Allah için öldürmedi Habil bu da bir suçtur...Kur’ana Allahın ilmine göre...Külli iradeye göre...Şeytan hiç asi olmamıştı...Hz Adem de melekler de şeytan da eksik nimetli eksik ilimli ilim hazinesine ayna olamamış.denklik ortaklık verdi cahil arablar putlara ve kilise İsaya...
Külli irade gereği faniye düşman gereklidir...hz Adem zarar görücüdür...İslam zarar görmeme dinidir...insan Hak değil deryayı kova alamaz...eksik varlıklardır yaratılanlar...muhtaç varlıklardır yaratılan...
Düşmansız olduğumuzu bilmemiz içindir bu kıssa...hikmetini bilmeyiz bu düşmanlığın dememeliz çünkü biliriz ama bilmediklerimiz de vardır...Külli iradenin üç görevlisidri melek cin insan...Tevbeyi geçiktirme...tevbeye mecbursun gör cehennem seni nasıl zorlayacak tevbeye...
Şeytanın da arkasında Allah var...Müşrikin de arkasında esma hazineleri var Allahın ilmi var...o ilimle erişti o nükler nimetine...ne Selefi ekmel ne Vahdet-i vücutcu...Tevhid davasına hz Adem de zarar vermiş...şeytan da ama denk değil asilikleri...ve tevbeleri...üstünlük şeytanın değil çünkü tevbeyi geciktiren üstünlük beklemesin...Melekle de üstünlük beklemesin ilmi eksik olanın üstünlüğü mümkün değil tevbeli insan zaten meleğe denktir melekliğe ortaktır..."Hak Ali"meleklere denk ve ortak ama Allaha denk değil esmanın hazinelerinden istifadede.hz NUh hz Aliden daha üstün...der Kur’an.Tufan ile düşmanları helak edildi hz Nuhun ama hz Alini düşmanları hala güçlü...selefinin emevini düşmanı da hep var...Tufanı emrine aldın mı güçlü değilsin ey müslüman aman hırslı ol dua et görevine yetmiyor esmanın hazinelerini müşrike kaptırmışsın...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.