- 168 Okunma
- 1 Yorum
- 3 Beğeni
İSTİKLÂL RUHU
Varoluşun destanı! Bu varoluş mücadelesinde bir Akif… Mehmet Akif ERSOY…
Şehit kanlarıyla sulanmış topraklar… İğne ile kuyu kazmak misali, ilmek ilmek, sabırla, inançla kazanılmış, milletimizin verdiği büyük imtihan… İSTİKLÂL HARBİ!
Canını, malını, körpe yavrusunu kutlu davası uğruna geride bırakan, şehadete yürüyen kahramanların şanlı seferi…
Kurtuluşun destanı! Umutların, yaşanacak aydınlık yarınların, güzelliklerin, tarihin, şerefin…
Mehmet Akif! Yüreği vatana sevdalı, hürriyet aşkıyla yanan bir vatanperver… Bayrağımızın ebediyen dalgalanacağına yönelik inancını en zor zamanlarda bile muhafaza etmiş, bu uğurda mücadelesini sürdürmüş, örnek insan…
Onun yolu “istiklâl” yoluydu. Zira gerçek vatanseverler, yaşadıkları her anı, bu sevgiyi en çoşkun, en berrak membalardan besleyerek çoğaltırlar. Mehmet Akif gibi…
VATAN! Bir kara parçası mı sadece?
Vatan gözyaşı… Vatan uğruna dökülen kan… Vatan yadigâr… Vatan; gözün görebildiğinden ötesi… Vatan, sevgisine teslimiyet duygusu… Vatan İslâm, vatan aşk… Vatan, yaşam… Vatan yarınlar… Vatan; kumuna, çakılına feda olduğumuz… Vatan, ilkbaharda düşen yağmurlara hasret çiçeğin, bağrında hissettiği sevgi ve özlem…
Mehmet Akif, gönlüne bir dünyayı sığdırmışken, vatanı canı olmuş. Para, mevki, makam neydi ki onun kazandıkları yanında!
O, camilerden okunan ezanların bekleyicisi… O, duygularda yüceliğe vakıf, erdemli değerin taşıyıcısı. O Anadolu… O, anlatılamayan sözlerin şiirlere, mısralara dökülmesine vesile olmuş şairi…
İstiklâle uzayan bir köprünün, inşası lazımdır. Milletimiz neyi var, neyi yok ise ortaya koymuştur. Zor yok, zorlaştırılan yok! Zira Allah var, gam yok! Biter… Geçer… Gülşen olur vatandaki tüm köşeler… Zemherinin sonu bahar… Açar yediverenler, doğar yemyeşil kâinata ışığıyla sımsıcak günler…
Namert düşman hilelerle haşrolsun, en eşsiz yeri gören gözler, korkar mı oyundan, pusudan? En güzel yer vatan… Değer onun için her şeye… Gönül sevmiş bir kere…
Soğukları ısıtır, sıcağı serinletir vatanın… Akif böyle sevdi sevdasını… Kazıdı duvarlara iç sesini haykırırcasına… Sonra milletinin kalbine… İçten, mertçe, susamış gönüllere su serpercesine… Zincirleri kırdı… Vazgeçti, değer biçilemeyen vatanı için kendisinden.
Seslendi onurla bayrağa… Söz verdi ona. Bu sözü milletçe verdik. Bilir… Güvenir… Boşa değildir bu güven.
İstiklâl Savaşı şahidimizdir. İmkansızı yendiğimiz, her anımız şahidimizdir… Sayfalarımızda ışıldayan… Şehidimizin kanlarıdır bayrağımızda dalgalanan… Şerefimiz aynamızdır… Ay şahittir, gök şahittir… Toprak, deniz, hava şahittir…
Aslan kesilen yurdunu savunan her bir nefer şahittir. Kocatepe, Kütahya, Sakarya, İzmir şahittir… Eskişehir, Antep, Urfa, Maraş, Ankara şahittir… Bütün yurdum şahittir!
ALLAH ŞAHİTTİR!
Şubat 2021
Not: Bu yazı 2021 Yılı Gözlük Dergisi Özel Sayısında yayımlanmıştır.
İSTİKLÂL RUHU Yazısına Yorum Yap
"İSTİKLÂL RUHU" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
İlknur İşcan Kaya
@ilknuriscankaya
Çok teşekkür ediyorum. Bu güzel vatanın bir ferdi olmaktan onur duyuyorum. Hakları asla ödenmez, övgüye layık, şahsiyet sahibi kahramanlarımız sayesinde... Mekanları cennet olsun. Vatanımız ilelebet payidar olsun.