- 390 Okunma
- 6 Yorum
- 6 Beğeni
BİR NAZLI MİSAFİRDİR RAMAZAN
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
BİR NAZLI MİSAFİRDİR RAMAZAN
Şimdi bir uhrevilik heyecanı çağlamalı yüreklerde. Her yıl hasret ve iştiyakla yolunu gözlediğimiz, gecelerin esâtiri güzelliklerinden, seherlerin sihirli dakikalarından, haftaların ve ayların Ramazansız çehrelerinin ardından, biricik sultanı bu ayların nazlı misafirini, edeple hürmetle karşılama zamanı.
Millet olarak bizim dünyamızda bir başkadır Ramazan-ı Şerif ve oruç. Bu nazlı misafirin gelişiyle, rahmet haleleri düşer üstümüze ve maneviyata dair derinliği yeniden keşfediyor olmanın sevinç ve inşirahıyla adeta her yıl bir milat yaşarız. Giderken de bir yandan bayram sevincini yaşatır ve öte yandan sinelerimize garip bir burukluk salar da öyle gider.
Bu nazlı misafirin gelişiyle, onu sahiplenen talihli ve nasipli insanların simalarından, mabetlerin feyzefşan gecelerine; tevhidin zarif sembolleri minarelerde ki ışıl ışıl mahyalardan, gönüllerde ki nur mahyalarına kadar her şey ondaki başkalığı sunar dünyamıza. Tespih ve tehlillerle inleyen ibadet hanelerimizde, his ve heyecan tufanından, müminlerin sarmaş dolaş hallerine kadar hemen her şeyde ötelere ait eşsiz bir firdevsilik görülür.
Bu mübarek zaman diliminde seherler bir farklı hale bürünür ki yalnız bu aya mahsus büyülü ve mahrem edalarıyla bizlere kokular gönderirler maveradan.
Segah makamında okunan akşam ezanı ile birlikte, bir şölen ihtişamı ile belirir emr-i ilahi. İftar ve teravih heyecanı kuşatır ruh ve bedeni. Sonra mümince yaşamanın hazzını duyar insan şükreder yaradana.
Geceler sükunet ve bir huşudemle geçerken, içinde bin geceden daha hayırlı bir geceyi barındırır bu kutsi ay.
Ramazan-ı Şerif, nazlı misafir, millet olarak bin yıldan beri devam eden inanç, anlayış, gelenek,duygu ve düşüncemizin bugün ki kıvamında; dünyamıza ve gönüllerimize sahur ve iftar davetlisi olarak teşrif edişi ayrı bir güzellik. Camilere iştiyakla koşan dırahşan çehreler, şadırvanların başında uhreviliğe hazırlanan, arınmayı temenni eden müminlerin huşusu gök kubbeye ahenkli bir yankıyla çarpıyor adeta.
Bu misafir çok güzel, bir başka edalı, bir başka nazlı ve özeldir. Gitmesi istenmeyen bir misafir ve de Yüce Rabbimizin bir lûtfu bu bize. Bu misafire gereği gibi hürmet ve hizmet etmeyi Rabbimiz cümlemize nasip eyleye. Bu kutlu misafirin memnuniyeti de bizi asıl gayemiz olan Hakka vasıl eder inşallah. Mazlum coğrafyaların selametine vesile olur inşallah.
Zekeriya Maral