HAKA PUKO
Nedir , diye sormayın.Nadir diye cevap veririm.
Malum seçimlere saati kurduk.Ağaç dalını göremesek de ,üzerine tünemiş mandayı nişan alarak vurduk.Düştüğüne şahit olmadık .Şahit olanlara sorduk:
-Neler oluyor , nedir bu gürültü?..Fena koptu bir gümbürtü...
Bir curcuna ki sormayın..Kimse bir şey anlamıyor.Birbirini dinlemiyor.yani kimse kimseyi iplemiyor..Küfür sunturlu biplemiyor.Alabildiğine oley!..
-Durun hele..durun hele! Böyle kat edilmez merhale.
Sessiz olun!..silencieux!..اصمت لا ارغب في سماع شيء
Eeeee yeter ama ..Haka puko!...
Türkçe söyledik anlamadılar Fransızca söyledik anlamadılar.Arapça söyledik anlamadılar .MAORİ diliyle söyledik sustular hayret.Demek o dilden anlıyorlarmış.
Peki bunların burda işine?..Kasetler ayrı dilden söylevler ayrı telden. Vuruyorlar biri birlerini taaaa aşağısından belden...Anlamıyorlar mîllî dilden.Üşütecekler top yekün estirdikeri yelden.
-Haka puko!..Nefes alın, nefes!..Allah’ın verdiği nefesi boşa harcamayın.Biz biliyoruz sizi...Yirmi iki yıldır çıkmaza vurdunuz bizi.Ne birlikte yürünülen yol aynı yol,ne de yol arkadaşları.Canmızı yaktı attığınız kaldırım taşları.Yaptıklarınızdan utanıp önünüze eğin başları.Çaresiz bıraktığınız o kadar çok insan var ki, ya çoluk-çocuk ya da yetmişi aşkın yaşları..
Dölek dur deli kerata!..Böyle değildi bu harita.Millileri çiğnedin, sundun hep margerita ..Destekledin siyonu..Oynadın son oyunu.Taşlar bitti kaybettin.Al koltuğun altına tut Oxfort’un yolunu.Hasarlı da olsa kapatalım son bölümü.
YORUMLAR
Ömrü güzel olası Anadolu'm canı üstat; Ne desek, ne söylesek, hangi dilden söylesek... Edep de Edep... Kaleminize yüreğinize sağlık.
neneh.
Anlamıyorlar hangi dilden söylerse söyle, bir de kendilerini şu ''Bulunmaz Hint Kumaşı.'' sanma durumları yok mu, en çok da o sinir ediyor insanı... Bi yeter yahu artık bi düşün yakamızdan demek geliyor içimizden ama, içimizden geldiği ile kalıyor sadece... Kutlarım yürekten...