YE Kİ YE Kİ SEMİRESİN
Kuş sütü eksik..Olsun manda yoğurdu var ya!..Kaymağa da gerek yok.Üstü kaymak altta yoğurt manyak..
Yumurtalar ördekten.Dolma zeytinler Erdekten.Zeytin yağını sorma.Ayvalıktan sarı sırma.
Rokası, maydanozu teresi.Boğazına dursun patates püresi.Evladım burası neresi?..Çocuklar yeterli beslenemiyor.Gözünde kaldı hevesi.Saraylının kâsesinde ejder meyvesi.Zehir-zıkkım olsun yemesi..
Anne-baba olmak zor.Yüreklerinden eksilmez harlayan kor.Alttakilerin canı çıkar zirveden görülür hor.Bilinçsizce kandırılanlar onları adam yerine kor.
Kaset çalarda Mory Kante, YE KE YE KE...
Afrika..Bin bir çeşit tefrika..
BU SEVDA BİTMEZ !...
Sevgi seli..Karanfiller uçuşuyor havada..Evlatları gıda bulamaz yuvada..Halk ekmeğin kuyruğunda çoğu da..
Tıkanırken karanfiller dübüre.Gözler artık bakmaz oldu öbüre..Hal bırakmaz halkta artık bit-pire...Daha miting bitmedi gardaş nere?..
Daha kırda deve tabanları açacak.Kaktüsün üstünden kımıl uçacak.Şah-ı merdan avaneyi saçacak..Ekmek arası köfte..Köftenin kıyması kokmuş püüüf de!..
Kokmayan ne kaldı ki?..Denizin sığında balık..İşler düz gitmez hep çalık.Şaşkınlar bakıyor alık.Kurtar bizi Yüce Halık !..
Ellerinde ellerinde..Her şey senin ellerinde..Kulağı maruz bırakma esen o sam yellerinde..Şerbet değil zehir akar o hoyratın dillerinde..Ulufeyi bölmedi halkı böldü.Düşürüp birbirine gevrek gevrek güldü.Mültecileri dost vatandaşı düşman bildi.Kendine oy vermeyeni defterinden sildi.
Oysa demokrasi vardı.Adaletsizlik her yanı sardı.Saatleri haraç mezat yurdu satışa kurdu.Kime sordu?..Referandum!..Duma Duma Dum..İpler tek elde...Sermaye yelde..Ne yaparsan yap.Gerçeği bil de...
YORUMLAR
Ömrü güzel olası Anadolu'm canı üstat; "Ne yaparsan yap, gerçeği bil de..." Onun gerçeği taahhüdü ve heybesi yolunda...
Kaleminize yüreğinize sağlık...
neneh.
Öğretmenim,
dünyanın en kral yemeğini yapsalar da geniş masalarda birbirlerinin seslerini duymadan midelerin aldığı kadar yiyebilecekler.
Bu yüzden o küçük masaların neşesi yemekten daha lezzetli. Rabbim muhabbetin sonsuz tatlılığını versin her sofraya.
Seviliyorsun kalbi.
Huzurlu akşamlar dilerim.🌸🦋☕️
neneh.
İşte ramazan geldi çattı, kimi bir lokma ile iftar yapacak kimi de abartılı iftar sofralarıyla... Fakirleri öve öve bitiremiyorlar da fakirliği yok etmek için kıllarını kıpırdatmıyorlar... Sorun da tam burada başlıyor zaten... Kutlarım manidardı...