- 151 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
LEZZETİN ŞEKLİ
LEZZETİN ŞEKLİ
Hepimizin bayıla bayıla yediği yemek nedir? Hiç kuşkusuz buna verilecek tek cevap: makarnadır. Sade haşlayıp üzerinde eritilmiş tereyağı gezdiren, bol domates soslu, kaşar peynirlisinden mantarlı haline varana kadar birçok çeşidi olan ’MAKARNA’.
Türkiye ve dünyada tüketiminin fazla olması hiç kuşkusuz günümüzün hızlı yaşamının beraberinde getirdiği zaman kısıtlılığıdır. İnsanların artık yorgun argın iş dönüşlerinde ‘ yemekte ne yapacağım?’, ’şöyle en hızlısından bir şeyler atıştırmak lazım’ sorularına yanıt olan; hızlı, pratik, nispeten uygun fiyatlı ve besleyici olmasından geçiyor.
Peki ya onu lezzet sıralamasında ilk sırada tutan şey ne? Tabi ki geliştirilen sosları. Kendine has şekillerinin olduğu kadar her birine yapılan sosları da farklı. Özellikle İtalyan mutfağının temel besini ve ulusal yemeğidir. İlk kez Sicilya’da bulunması ve keşfedilmesi ile günümüze kadar geçen zaman diliminde soslar da kendini epey aştı.
İtalyan’lar makarnaya Pastaspagetti, Amerikalılar Pasta, Spagetti, Nodles , İngilizler Macaroni, Almanlar ise Teigwaren Spaetzli diyor. Bizde ise sadece Makarna. Kullanılan sosuna göre başına eklemeler yapılıyor.
Kendilerine has şekilleri var demiştik. Artık birçok şekli var. Şekillerine göre kullanılan sosları da farklı. Bazısı hafif sosları taşırken bazıları ise ağır sosları taşıyor. Bunların belirlenmesi de şekilleri ile ilişkili. İçi boş olan makarnalar sosu daha yoğun şekilde çekeceğinden hafif soslar tercih edilirken; düz yapılı olanlarda da makarna içerisine daha fazla sos çekeceğinden dolayı hafif soslar tercih edilir.
Bundan yıllar evvel bu makarna çeşidine göre sos uygulamaları yoktu elbette. Hatta bu kadar çeşit makarnada yoktu. Makarna çılgınlarının farklı lezzetler arayışları şekil ve farklı boyutlarda yaşamak istemeleri ( arz- talep ilişkisi) neticesinde yıllar içinde çeşitlendi. Tüm aileyi ve sevdikleri bir araya toplayan; mideye ve göze hitap eden bu lezzet gelişen istekler ve teknoloji ile daima birinci sırada kalacağı çok belli.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.