- 192 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
eski ve yeni korkusu
1
cumhuriyetle siyaset arasında paralellik varmı.bu soru demokrasi tecrübesini akla getiriyor.inkılaplar bir aydınlanma gerçeğimiydi sorusuna yanıt aranıyor daha çok iç politikada.kutuplaşma ve terör faktörü tartışılıyor halk tv sözüm var programında.cumhuriyet kurulurken batı tarzı kurumlar ihdas edilmiş ülkede.şeri hükümler topluma cevap veremez durumdaydı asırların birikimi olmasına rağmen.örfi hukuk gözüyle bakılabilir şeriata.sanatta gelenek modern tartışmasını başlatmış batı kültürünü gerekli gören aydın kesim.nurullah berk ve cemal tollu gibi ressamların itiraz getirdiği konuydu geleneksel kültürün estetikten uzak tutumu.bedri rahmide bu tartışmaya katılmış şiiriyle.nurullah ataç inkılapçılığı tamamiyle taklitçilikte görmüş türkçe kelime türetmenin rahatlığında.bunun için eğitim gerekliydi batı kültürüne açmak için zihinleri.bunlarla temellendiriyor düşüncesini barış terkoğlu.şirin payzın moderni tehdit eden yapılanmayı aytun çıraya hatırlatıyor.faustun ruhunu teslim alan bilinmezlik gibi bir mutsuzluğu örtüyordu hayattaki gizem.
2
özgür özelin atatürk siyasetine sarılması.buda sosyal demokrasi için bir handikaptır.modernliği atatürk temsil ediyor bu görüşe göre.atatürk vefat edeli yüzyıla yakın bir zaman geçti.cumhuriyet ve demokrasi chpnin bir başarısı özgür özele göre.hala kurtarıcı atatürk bu görüşe göre.eğer inkılapların gelişmişliğin kaçınılmazlığıyla halen savunulması elzem bir handikapsa chp için.herkesin birleştiği bir konu değil devrimleri onaylamak.her ihtilal kendi gerçeğini dayatmış topluma atatürkçülük adına.hayat şeklinde itirazlara yolaçmış pozitivizmin inançtan anladığı.başörtüsü sorunu bu nedene bağlanabilir şeriat hevesine taşımak için ülkeyi.tarih bilinci ruhsuz medeniyetin şamarıdır şeriatı savunanlara göre.ancak modern hukuk şeriat için bir alternatif değil yalnızca.laiklik için inançların güvencede olması demek anayasal düzen içinde.
3
çaresizliğimizi açıklarmı nihat gençin beynimizi nasıl yıkadılar yazısı.kim inanır freuda demeyin günümüz ruh hastalığının nasıl bir yıkımla kurulduğu gerçeğini yaşarken toplum.liberaller yanılmış bütün dünya gibi atatürkçülüğün dışındaki.belkide otoriterlik denince akla kemalizm geliyor.marksa karşı itiraz geliştirmenin mantığında var çünkü.örgütlü toplum çökünce kemalist ideolojişde yara aldı.kumpaslar ve cinayetler bir korku toplumu yarattı nihat gençe göre.varolmanın anlamı soğuk savaşta görülüyorsa hala.bu duruma çare görülüyor cumhuriyetçilik.zaten demokratik talepler insanları sömürme mantığında var.inanılır olmak sanatın yaratıcılığında var yalnızca.felsefi yorumlar yeni bir dünya yaratırmı ehlileştirilkmiş insan için.gerçek bir düşünce değilse kapıldığımız sanrılar.bunları açıklayacak bir düşünceden ziyade özgürlüğün tanımında var ülke ve millet sevgisi.kendi insanı için nefretle bakan halkçılığa basit ritüeller için anlamlı görmek hayatı.buda ak partinin başarısı demek sahte solculuğa karşı.aidiyet hissi sömürmenin ve kazanmanın mantığında var bizi ayrı yörüngelere savuran.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.