- 143 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yapay Zeka
Bu gün yaşadığımız hayatta kullandığımız elektronik cihazların hemen hepsini birer yapay zeka olarak kabul edebiliriz. Kendi ellerimizle yaptığımız ürettiğimiz makinelere her türlü bilgiyi yükleyerek vererek veri oluşturup gerektiğinde yazarak veya sesli olarak gereken bilgileri isteyerek gerekli olan konu hakkında daha önce yüklediğimiz bilgiler bize geri aktarılır. Bilgisayarlarda yüklenmiş olan web siteleri, telefonlarımızdaki whatsapp ve çeşitli uygulamalar hep birer yapay zekadır. Diyalog bazlı yapay zekalarda günlük hayatta otobüs bileti almak, uçak bileti almak, hava durumunu öğrenmek gibi bilgileri alarak kullanırız.
Yapay zeka, insani zekaya sahip makine ve yazılım geliştiren bilgisayar bilimleri dalıdır.
Yani "aynaya bakıyor kendini görüyor, gördüğü kendine şaşıyor" işte yapay zeka bu ilk önce kendisi yapıyor ve sonrasında şaşıyor. İnsanlar da dahil olmak üzere hayvanlar tarafından , doğal zekanın aksine makineler tarafından görüntülenen zeka çeşididir.
Yapay genel zeka(AGI) Artificial General Intelligence olarak etiketlenirken, doğal zekayı taklit etme girişimleri Yapay biyolojik zeka(ABI)Artificial Biological Intelligence olarak adlandırılır. Halk arasında, yapay zeka kavramı genellikle insanların insan zihni ile ilişkilendirdiği öğrenme ve problem çözme gibi bilişsel eylemleri taklit eden makineleri tanımlamak için kullanılır. Yani önceden bilgisayara yüklenen bilgiler, şiirler yazılar çeşitleri öyküler romanlar fikirler her tür her çeşit bilgi öğretiler düşünceler...
Sembolik Yapay zeka araştırmacıları özel yapay zeka dillerini kullanarak verileri birbiriyle ilişkilendirebilmekte, geliştirilen özel prosedürler sayesinde anlam çıkarma ve çıkarım sama yapma gibi ileri seviye bilişsel fonksiyonları benzetimlendirmeye çalışmaktalar.
Diyalog bazlı yapay zeka, Doğal dil işleme ve makine öğrenmesi gibi yapay zeka teknolojileri kullanılarak insan ve makine(yazılım) arasında bir diyaloğun sürdürülmesini sağlayan yapay zeka alt dalına "diyalog bazlı yapay zeka(Conversational Artifical Intelligence) denir. Daha önce insanların bilgisayara komut vermesinde kullanılan web, mobil uygulama gibi grafiksel ara yüzlerin (GUI) yerine geçmeyi amaçlayan diyalog bazlı ara yüzler (CUI)insanların bilgisayara günlük dilde yazarak veya konuşarak komut verebilmesini amaçlar. Günümüzde chatbotlar ve sesli asistanlar diyalog bazlı yapay zeka alanında sıkça kullanılan teknolojik ürünler olarak karşımıza çıkar.
Şimdi bana göre yapay zekanın tarifini yapacak olursam şöyle: Gerçek bir insanın görünmez hırsız yüzüyle, insanların duygularını, hislerini, düşüncelerini, fikirlerini, buluşlarını, görüşlerini, yazılarını, icatlarını, resimlerini ve bütün her şeylerini çalarak oluşturdukları zekaya yapay zeka denir.
---------------------------sevgilerimle...
-----------(pitik)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.