- 1368 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Özgelişim Özönemi Getirir
ÖZGELİŞİM ÖZÖNEME GÖTÜRÜR
Sevgili dostum,
Özgelişim, biliyorsun insanın kendini beşikten mezara kadar geliştirmesi, ilerlemesi ve insanlara faydalı olma çabalarının toplamıdır. Yani “İnsanların hayırlısı insanlara faydalı olandır” düsturu ile hareket edendir.her gün bir öncekinden daha özgelişim içinde olmak gayretidir. Bu okumak, yeni şeyler öğrenmek, iletişimde tecrübe edinmek, birine kendini değerli hissettirecek şey hediye etmek olabilir. Gücümüz oranında insnalara faydalı olmaktır kısaca özgelişim...
Sevgili dostum,
Özönem ise insanın kibire ve başkalarını küçümseme, alay etmeye kaçmadan, kimseyi rahatsız etmeden kendine önem vermesidir. Kendini değerli bulmayan ve önem vermeyen insan zaten başkalarına da değer veremez ve faydalı olamaz.
Sevgili dostum,
Özgelişime bu kadar önem vermemiz hem kendimize hem de akraba, arkadaş ve bizi tanıyanlara faydalı olmak istemekte samimiyetimizi göstermez mi? Başkalarına durmadan şaka yapma seviyesizliğine düşmeden faydalı olmak için kafa yormak özgelişimin özü değil mi? Bunu da anlamayan insan zaten her türlü olumsuz yorumu yapar ki, bu olumsuz yorumlar gene kendini olumsuz olarak bulur. Ancak biz gereken tepkiyi gösterirsek olumsuzluklar bizi etkilemez. Çünkü artık olumsuz şeyleri çok konuşan ve hemen her şeye şaka ile cevap verenlere mesafemizi daha da artırdık. Neden özöneme daha çok önem verdiğimiz için. Biz kendimize önem vermezsek her şeyi alttan alırsak başkalarına faydamız da azalacak çünkü. Öyle değil mi?
Sevgili dostum,
Olumsuz söz ve davranışları görmemezden gelirsek seviyesiz insanlar bu davranışları sanki bu davranışlardan hoşlanıyormuşuz gibi algılıyorlar. Tepkimizi de kimseyi üzmeden kırmadan sanki onlar yokmuşcasına göstermek sanırım onlara gereken cevabı vermemizi sağlar.
Sevgili dostum, özgelişim yolcusu,
Son zamanalarda gençleri gözlemliyorum da sadece okul kazanmak için ders çalışmak, arkadaşları ile sohbet etmek ve günü kurtarma derdindeler. Tecrübeli insanları ziyaret ederek onlardan faydalanma, güzel sorular sorarak aldıkları cevapları analiz eden gençlerin sayısının bir iki taneyi geçmediğini gördüm. Bunların ilerde lider olacağını söylesem sanırım kehanet olmaz. Çünkü gelecek doğru ve yerinde iletişim kuran ve iletişimden sonra da konu üzerinde düşünen ve kendini geliştiren insanların olacak. Tecrübeli insanların bilgi ve tecrübelerini izleyerek öğrenmek ve uygulamaya geçmek insanlara liderlik okulu okumuşçasına fayda sağlar.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Fazla konuşmadan sesszice tek başına caddelerde insanlar gözlemleyerek gezmek insanın özgelişimine çok faydalı oluyor. Beden dili öğrenme ve uygulama çalışmalarında da pratik oluyor. İnsanları daha iyi tanıyarak ona göre davranmak için caddeler anlayana okul aslında. Tabii bunu sen de yapıyorsun. Öğretici olduğunu sen de biliyorsun. İnsanlar beden dili ile çok şey anlatıyor insana. Tabii gözlemlerini iyi yapana. Kimi bakar hayır görür, kimi bakar şer görür. Bakışımızda gizli yorumlar ve gerçekler. Gözlem yapmak ve gözlemleri iyi analiz etmek de gerçekten güzel kitaplar okumuş gibi bize bilgi birikimi yaptırıyor. Okumak demek de sadece kitapları okumak değil zaten kaninatı okumasını iyi bilmektir.
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Uzun zamandan bu yana çok kitap okuyanları izliyorum. Çoğu okuyor ama iletişimde gene zayıf kalıyorlar. Bunun sebebi de sadece okumak. Hayata uygulamakta çok zayıf kalmakta yatıyor. Okuduklarımızı azami seviyede uygularsak o zaman daha verimli olmuş ve kendimize verdiğimiz önemi artırmış oluruz. Tabii herkesle de uzun uzun sohbette olmaz. Çok insan seni dinliyor gibi yaparak ağzından aldığı lafı çarpıtarak başkalarına anlatıp senin zarar görmene sebep olabiliyor. Böyle insanlara karşı dikkatli olmak da özönemin bir parçası bence. Doğru insanlarla doğru iletişim iletişimin kalbi.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
İnsanlara aşırı nezaket göstererek alttan aldığımı zaman, insanlar bunu zaaf görerek bizi hafife alıp akılları ile şaka adı altında seviyesiz şakalar ile eğlenmeye bakıyor çoğu zaman. Eğer gereken tepkiyi göstermekte gecikirsek sonuçta üzülen gene biz oluyoruz. Onlar ise bir dostun kendilerinden uzaklaştığının farkına varamadan, ders alamadan zaman geçiriyorlar. İşin farkına vardıkları zamanda muhatabını yanında bulamıyorlar. Mazlumun ders vermesi şiddetli oluyor çünkü. Anlayana.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
“En iyi dost her zaman kitaptır” demişler. Ne sana gereksiz şaka yapar, ne önyargıda bulunur ne de özgüvensizlik aşılar. Saçma sapan söz ve davranışları kitaplar bilmediğinden sana zarar da vermezler. O yüzden bizim gerçek dostlarımız kitaplardır. Okuduğumuzu ne kadar anlar ve uygularsak onların dostluktaki samimiyeti de o kadar artar. “Anlayarak ve uygulayarak okumak özönemi de artırır” desem sanırım abartı yapmamış olurum.
Sevgili Özgelişim Yolcusu dostum,
Özönem ile beraber öziletişimde önemli. Kendimiz ile sağlıklı iletişim içinde olmak için de arada uzun zamanlı veya kısa zamanlı kendimizle başbaşa kalarak öziletişim içinde olarak zayıf ve güçlü yönlerimizin muhasebesini de yapabilmeliyiz ki, iletişimimizin kalitesi artsın. “Yalnız kalmayalım” diyerek de vasat seviyesiz iletişimlere de mahkum olmadığımızı da bilmeliyiz. Çünkü özöneme dikkat edersek öziletişim devreya girecek ve hatalarımız daha iyi görerek ki, hatalarımızı yazılı olarak belirlersek o zaman daha çabuk düzeltme imkanı da olur. Yazılı şeyler sözlü şeylerden daha kalıcı olur. “Söz uçar yazı kalır” diye boşuna dememiş atalarımız. “Düşünce uçar yazı delil olarak kalır” diyorum bende bu konuda.
Sevgili özgelişim yolcusu dostum,
Verdiğimiz sözleri biz unutabiliriz ama muhatabımız unutmaz. Çocukluğumuzda, gençliğimizde bize söz veren ama yapmayanları ben hayat boyu unutmadım mesela. Tabii ki bize kitap hediye edenler de. Bunları çocukluğumuzda unuturuz sanıyorduk ama demek ki, okuyanın hafızası güçlü oluyor ve küçükken ve gençken yapılanları kolay unutmuyorlar.
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Kendimize önem verdiğimizde gerçek manada bize önem veren veya vermeyeni daha iyi ayırt etme kabiliyetimiz de gelişiyor.Özönem içinde olmayan ya da bu önemi vermekte zayıf kalanları da özöneme değer verenler kullanıyorlar çoğu zaman ama insan buna “sevgi” olarak inandığından çok zaman farkına da varamıyor. Biz anlattığımızda ise masal dinler gibi dinliyorlar.
Sevgili Özgelişim yolcusu dostum,
Sana yazmaya doyamıyorum ama bazen kelimeler değil de kalem ve kağıtlartyoruluyor. O zaman dinlenmek de gerekiyor. Başka mektuplarda buluşmak üzere...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.