- 208 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BASIN YAYIN SANAT EDEBİYAT ŞİİR DÜNYASI'NDAN KISA KISA DUYURULAR...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
ÇANAKKALE’NİN ÇAN İLÇESİ’NDE KİTAP FUARI AÇILACAK...
27-28-29 Şubat 2024-01 Mart 2024 tarihleri arasında ’’Çan Belediyesi Düğün Salonu Çan-Çanakkale’’ adresinde ’’Çan Belediyesi Kitap Günleri Etkinliği’’ yapılacaktır. Etkinlikte yer alacak olan ve okuyucuları için kitaplarını imzalayacak-söyleşide bulunacak yazar ve şairlerin isimleri aşağıdaki şekildedir;Ahmet Emre-Ahmet Uslu-Bedirhan Altın-Gökhan Sarıbıyık-Hamza Yıldız-Mehmet Ali Öztürk-Mehmet Akkan-Muhammed Yavaş-Necmi Duygulu-Orhan Oyanık-Osman Ekin-Sema Öztürk-Şuayip Odabaşı, ilgilenenlere önemle duyurulur.
************************************************************************************************************************
GAZETECİ-YAZAR ÜMİT KARTAL-TÜREY KÖSE VE METE TAMER OMUR İZMİR’DE OKUYUCULARI İÇİN KİTAP İMZALAYACAK VE SÖYLEŞİDE BULUNACAKLAR...
29 Şubat 2024 Perşembe günü, saat.18.00’de;Tarihi Havagazı Fabrikası Yerleşkesi İçi, Uluslararası Basın Merkezi İzmir adresinde, İzmir Gazeteciler Cemiyeti Üyesi Gazeteci-Yazar Ümit Kartal-Türey Köse ve Mete Tamer Omur yazmış oldukları kitapları okuyucuları için imzalayacak ve söyleşide bulunacaklardır. İlgilenenlere, önemle duyurulur.
************************************************************************************************************************
YAZAR AYŞE MANAV İZMİR’DE OKUYUCULARI İÇİN KİTAP İMZALAYACAK...
01 Mart 2024 Cuma günü, saat.13.00-18.00 arasında;İzmir Yazarlar Kooperatifi-Mimar Kemalettin Caddesi, 1335 Sokak, No.13/304 (Serbölük Vakıf İş Hanı) Konak-İzmir adresinde, Yazar Ayşe Manav ’’Ant Olsun’’ isimli romanını okuyucuları için imzalayacaktır. İlgilenenlere, önemle duyurulur.
************************************************************************************************************************
İSTANBUL’DA Kİ TÜRK EDEBİYATI VAKFI’NDA ’’USTALARA VEFA-1’’ İSİMLİ PROĞRAMDA HİKAYECİ VE YAZAR ŞERİF AYDEMİR ANLATILACAK...
02 Mart 2024 Cumartesi günü, saat. 15.00-17.00 arasında;Türk Edebiyatı Vakfı-Alemdar Mahallesi, Divanyolu Caddesi, No.14 Sultanahmet-İstanbul Tel.0-212-5261615 veya 0-212-5725032 [email protected] adresinde ’’Ustalara Vefa-1’’ adı altında, hikayeci ve yazar Şerif Aydemir’i anlatma etkinliği gerçekleştirilecektir. Proğramı Telif Hakları Derneği Başkanı ve Türkiye İlim ve Edebiyat Eserleri Meslek Birliği (İLESAM) İstanbul Şubesi Başkanı Cafer Vayni yönetecektir, açılış konuşmasını Türk Edebiyatı Vakfı Başkanı Serhat Kabaklı yapacaktır. Etkinliğin konuşmacıları Mehmet Cemal Çiftçigüzeli-Mahmut Bıyıklı-Ercan Köksal ve Funda Özsoy Erdoğan’dır. İlgilenenlere, önemle duyurulur.
NOT.İl ve İlçelerimizde bulunan ’’Yazarlar ve Şairler Derneği’’ başkanları da il ve ilçelerinde yaşayan yazar ve şairler için bu tür proğramlar düzenleyebilirler.
************************************************************************************************************************
AFYONKARAHİSAR’DA MİLLİ ŞİİRLERİN OKUNACAĞI BİR ETKİNLİK DÜZENLENDİ...
03 Mart 2024 Pazar günü, saat.13.30-17.00 arasında;Rıza Gerçel Kültür Merkezi-Afyonkarahisar adresinde ’’Turan Şiir-Türkü-Söyleşi Proğramı’’ yapılacaktır, Ertuğrul Kalafat-Yücel Yıldız-Ahmet Sarlık tarafından organize edilen ve Hilal Kalafat’ın sunuculuk yapacağı proğrama iştirak edecek olan şairlerin isimleri aşağıdaki şekildedir.
Halit Kara-Raif Öztürk-Nilgün Seçen-Cafer Türkseven-Ömer Kalafat-Durak Turan DÜZ-Safiye Samyeli-Fikret Akın -Ertuğrul Akbay-Hüsnü Ekizceli-Bünyamin Olaş-Mehmet İnkaya-TC Neriman Şimşek Mihladiz-İhsan Akbel-Halime Doğru
-Hürriyet Gökbayır-Ozan çulsuz (Ali Osman Karakuş)-Hanım Akçay-Hüseyin Yıldız-Mustafa Seçen,
programı bazı Sivil toplum örgütü başkanları ve üniversite edebiyat öğrencileri de iştirak edecektir.
Katılımcılara teşekkür belgesi ve Nutuk kitabı hediye edilecektir, programdan sonra bir grup şairlerle birlikte Şehitlik ziyareti olacaktır.
************************************************************************************************************************
TÜRKİSH FORUM DÜNYA TÜRKLERİNİN SESİNİ DUYURAN VE ABD’DEN YAYIN YAPAN 1 WEB SİTESİDİR, ADRESİ-TELEFONU VE E POSTA ADRESİ AŞAĞIDAKİ ŞEKİLDEDİR. TÜRKLÜKLE İLGİLİ AYRINTILI YAZILARINIZI, FOTOĞRAF VE E POSTA ADRESİNİZLE BİRLİKTE İLETEBİLİRSİNİZ. YAYINLANDIĞINDA, YAZINIZ DÜNYANIN BİR ÇOK TARAFINDA OKUNMUŞ OLACAKTIR. FACEBOOK, LİNKİNİ ’’SAKINCALI’’ DİYEREK YAYINLAMAMAKTADIR. WEB SİTESİ, TÜRKÇE VE İNGİLİZCE YAYINLANMAKTADIR. ZAMAN ZAMAN EDEBİ-TARİHİ YAZILAR DA WEB SİTESİNDE YER ALMAKTADIR, AYRICA BİR ÇOK KONUDA OLDUKÇA İYİ ARAŞTIRILMIŞ YAZILAR DA SİTEDE İLGİ İLE OKUNMAKTADIR. GOOGLE ARAMA ÇUVUĞU’NA FORUM ADINI YAZARAK WEB SİTESİNE ULAŞABİLİRSİNİZ, İLGİLENENLERE ÖNEMLE DUYURULUR.
Turkish Forum
Po Box.1104 Marblehead MA, 01945 USA
+1 (781) 9906610
[email protected]
************************************************************************************************************************
ÇOK TİTİZ İTİNALI EDİTÖRLÜK HİZMETİ VERİYORUM...
[12:11, 26.02.2024] Musa Dinç: Selam değerli dostum. Çok titiz / itinalı editörlük hizmeti sunuyorum. Bilginiz olsun. Bugüne kadar 300 ’ün üzerinde kitaba editörlük yaptım.
***
[12:40, 26.02.2024] Kerim Özbekler: Kişiler size nasıl ulaşacak ? Telefon veya e posta verelim mi ? Yoksa, bir adres bildirecekmisiniz ? Yoksa, Facebook mesaj kutusunu mu kullansinlar ?
***
[12:42, 26.02.2024] Musa Dinç: 05349653321, [email protected]
************************************************************************************************************************
AYDIN’DA YENİ 1 YAYINEVİ FAALİYETE GEÇTİ...
Görkem Akçay
Künçe Yayınları
Yedieylül Mh. İzmir Bulvarı, ESKO İş Hanı, No.9/101 (Eski Otobüs Garajı Karşısı-Efeler Belediyesi Bitişiği)
Efeler-Aydın
Tel.0-538-8101845
[email protected]
BU GÜNE KADAR YAYINLADIĞI KİTAPLAR;
Gökhan Şahin
Layla+118 sayfa.
***
Ceren Bağışlar Çağan
Oğluma Selam Söyleyin+124 sayfa.
***
Zeynep Bala
Ruhe+118 sayfa.
***
Aytaç Bozkuyu
Sapıens’ten İnsana Vahşet-Barbarlık-Uygarlık+168 sayfa.
***
Zeynep Bala
Atatürk ve Çocuk sevgisi+94 sayfa.
***
Yazar ve şairlerimiz, yazdıkları kitapları yayınlamak için bu yayınevi ile de irtibata geçebilirler.
************************************************************************************************************************
ÇOK YÖNLÜ BİR SANAT DERGİSİ DAHA YAYIN HAYATINA ATILDI, HER SANAT DALINA YER VERİYOR. YÖNETİCİSİ, E POSTA ADRESİ AŞAĞIDAKİ ŞEKİLDEDİR.
Cenker Atila
Myrina Yayınları MyArt Sanat Dergisi
[email protected]
************************************************************************************************************************
TİMUR SOYKAN’IN YAZDIĞI ’’BARON İSTİLASI’’ İSİMLİ MAFYA DÜNYASI’NI ANLATAN KİTAP YAKINDA PİYASAYA ÇIKIYOR...
Timur Soykan’dan karanlık ve çarpıcı bir memleket portresi: “Baron İstilası”
Timur Soykan’ın Baron İstilası adlı kitabı yakında Kırmızı Kedi Yayınları tarafından yayımlanıyor.
Tanıtım bülteninden:
Türkiye nasıl dünya mafyasının üssüne dönüştü?
Düşmanlarını öldürüp kıyma makinesinden geçiren ve kebap yapan Sırp mafya babası İstanbul’a neden geldi?
Balkan mafyasının işkence ve cinayet villası neredeydi?
Ded Hasan, Rövşan Caniyev ve Lotu Quli arasında Rusya’da başlayan savaş, Türkiye’ye nasıl sıçradı?
“Kanuni Hırsız”ları kimler koruyordu?
Avrupa’nın en çok aranan Hollandalı uyuşturucu baronuna oturum iznini kimler verdi?
Sırp asıllı İsveç vatandaşı uyuşturucu kaçakçısı, Bulgaristan pasaportuyla nasıl Türk vatandaşı yapıldı?
Avustralya’daki motosiklet çetesinin liderleri, Türkiye’den dünya uyuşturucu trafiğini nasıl yönetti?
Yeni Zelandalı ve Avustralyalı uyuşturucu baronları, Türk vatandaşlığını nasıl pazarladı?
İsveçli çetelerin Türk vatandaşlığı alan liderleri İstanbul’da kiminle ve neden çatıştı?
Kırmızı Bülten’le aranan uyuşturucu baronlarına, çete liderlerine, silah kaçakçılarına vatandaşlığı kimler satıyor?
Tonlarca kokain yüklü gemiler, keskin nişancılar, silikon maskeli tetikçiler, zehirli planlar, mıknatıslı bombalarla suikastlar, cani mafya babaları, kravatlı çeteler, yeraltı dünyası ile yerüstünün kardeşliği…
Hepsi Baron İstilası’nda…
************************************************************************************************************************
DÜNYA EDEBİYATINI YAKINDAN İZLEMEK İSTİYORSANIZ FACEBOOK’TA ZLATAN DEMİROVİC’İ TAKİP ETMENİZ VEYA ARKADAŞ EDİNMENİZ YETERLİDİR, YERİNİZDE SAYIP DURMAYIN ARTIK SINIRLARINIZI AŞIN...
Dünya Edebiyatını yakından izlemek istiyorsanız facebook’ta Amerikalı Şair-Yayıncı-Editör Zlatan Demirovic’i izlemeniz veya kendisine arkadaşlık göndermeniz yeterlidir, aşağıda başka bir yerde yayınladığım bir yazıyı burada da yer veriyorum. Kaç ülkede faaliyet göstediğini bu yazıdan kısmen anlayacaksınız, ben 107 ülkede faaliyet gösterdiğini yazayım.
PRODİGY DERGİSİ’NİN ARALIK 2023 SAYISI ÇİN’CEYE TERCÜME EDİLDİ...
Ünlü Amerikalı şair ve yayıncı Dr. Zlatan Demiroviç tarafından editörlenen PRODIGY MAGAZINE’ın (Dahi Dergisi) İngilizce sürümünün Aralık ayı cildi, Prodigy Published tarafından ABD’de Aralık 2023’te yayımlandı ve dünya çapında dağıtıldı. Bu sayı "PEACE of MIND" albümü.
Kitaptan önce birçok kitap yorumu, şiirsel mesajlar ve çok sayıda resim var. Dergide Sırbistan, ABD, Hindistan, Kırgızistan, İtalya, Hırvatistan, Portekiz, İsrail, Yunanistan, Bangladeş, Bulgaristan, Kanada, Malezya, Pakistan, Kore, Güney Afrika, İsveç, Arnavutluk, Umman, İsviçre, Vietnam, Butan, Hollanda, Kuzey Makedonya, Avustralya, Çin, Türkiye, Brezilya, İspanya, Filipinler, Rusya, Endonezya, Azerbaycan, Bolivi’den 145 ünlü şairin a, Belarus, Kıbrıs, Suriye, Moldova, Romanya, Çek Cumhuriyeti, İskoçya, Almanya, Nepal, Belçika, Özbekistan. Bunların 82. sayfasında Çinli şair Bay Jiang Yimao’nun İngilizce şiiri "ZAMANIN GÖRÜNÜMÜ" ve renkli fotoğraflar, Bay Xu Chunfang’ın İngilizce şiiri "THE CATH" ve renkli fotoğraflar yayınlandı.
Büyük 16K, 154 sayfa, tam renk baskılı, lüks, zarif, oldukça metin ve koleksiyonluk değer.
Uluslararası Şiir Çevirisi Araştırma Merkezi (IPTRC)
Uluslararası Şiir Çevirisi Dergisi karışık baskısı__
Amerikalı Şair-Yayıncı ve Editör Zlatan Demirovic’in e posta adresi aşağıdaki şekildedir.
[email protected]
************************************************************************************************************************
ÜMRANİYE BELEDİYESİ 20.GELENEKSEL RESİM YARIŞMASI BİRİNCİSİNE 60.000, İKİNCİSİNE 50.000. ÜÇÜNCÜSÜNE, 40.000 LİRA ÖDENECEK.(SON BAŞVURU TARİHİ.28 HAZİRAN 2024 CUMA)...
Katılım Koşulları:
-Yarışmaya Seçici Kurul üyeleri katılamazlar, bu sene yarışmanın 20. yılına özel olmak üzere geçmiş yıllarda Ümraniye Belediyesinin yaptığı resim yarışmalarında ödül alan almayan tüm sanatçılar yarışmaya katılabilecektir.
-Resimler tuval üzerine, “yağlı boya ve-veya akrilik” ile yapılmış olacaktır.
-Yalnızca özgün ve yayınlanmamış çalışmalar, seçici kurul tarafından değerlendirilecektir.
-Baskı ve dijital baskı resimler, değerlendirmeye alınmayacaktır.
-Sanatçının kendisine ait olmayan bir fotoğrafı veya materyali resmetmesi durumunda, değerlendirme dışı tutulacaktır.
-Resimlerin tuvallerinin kısa kenarı 80 cm’den küçük, uzun kenarı 120 cm’den büyük olmayacaktır.
-Her sanatçı, yarışmaya en çok 2 (iki) çalışması ile katılabilir.
-Resimler daha önce hiçbir yarışmada, ödül almamış olacaktır.
-Resimlerin arkasına, sanatçının adı ve soyadı-resmin tekniği- boyutları ve fiyatını içeren 10x10cm ebadında bir kağıt yapıştırılacaktır.
-Resimlerin üzerinde, sanatçının imzasının bulunması zorunludur.
-Resimle birlikte bir özgeçmiş-açık adres ve telefon numarası ve e-posta adresini içeren bilgiler bir zarf içinde teslim edilecektir.
-Yarışmanın konusu, “Filistin” olarak belirlenmiştir.
-Resimlerin teslimi aşağıda belirtilen adreste, makbuz karşılığında olacaktır.
-Resimler kargodan veya elden kabul edilecektir, kargodan gönderilen resimlerde gönderimden kaynaklanan hasar ve olumsuzluklardan idaremiz sorumlu değildir.
-Derece alan ve sergilenmeye uygun görülen eserler, idarece belirlenen yerlerde sergilenecektir.
-Derece almayan ve sergiye katılmayan resimlerin iadesi, 2 Temmuz 2024 tarihinden itibaren “Alındı Makbuzu” karşılığında belirtilen yerde elden yapılacaktır. Kargo iadeleri, kurumumuz tarafından yapılmayacaktır.
-Dereceye giren ve mansiyon alan eserler, her türlü haklarıyla birlikte Ümraniye Belediye Başkanlığına ait olacaktır.
-Sergi programlarından sonra 1 ay içinde geri alınmayan eserlerden, Ümraniye Belediye Başkanlığı hiçbir şekilde sorumlu tutulmayacaktır. 1 yıl içerisinde alınmayan resimler ise gerekli görüldüğünde, idaremizce kamu yararına değerlendirilecektir.
-Yarışmaya katılan sanatçılar, yarışma şartları ve seçici kurul kararlarını peşinen kabul etmiş sayılacaktır.
-Yarışma sonuçları, 1 Temmuz 2024 tarihinde açıklanacaktır.
-Ödül töreni tarihi, daha sonra ilan edilecektir.
20.GELENEKSEL RESİM YARIŞMASI ÖDÜLLERİ;
Birinci’ye.60.000 TL,
İkinci’ye.50.000 TL,
Üçüncü’ye.40.000 TL,
Mansiyon.10.000 TL.
************************************************************************************************************************
EDEBİYATİST KRİSTAL KALEM ÖYKÜ ÖDÜLÜNÜ KAZANAN YAZARA 20.000 LİRA ÖDENECEK.(SON BAŞVURU TARİHİ.31 TEMMUZ 2024 ÇARŞAMBA)...
Edebiyatist Kristal Kalem Ödülü, nitelikli edebiyata gönül veren yazar adaylarına destek olmak. Çağdaş Türk edebiyatına yeni ve başarılı eserler katmak, iyi öyküleri ve öykücüleri gün yüzüne çıkarmak amacıyla düzenlenmiştir. Yarışmaya katılmak isteyen yazarlar, eserlerini aşağıdaki şartnameye uygun bir şekilde hazırlayıp ilgili tarihte bize ulaştırabilirler.
ŞARTNAME;
-Yarışmaya, yayınevi çalışanlarının ve jüri üyelerinin 1. derece yakınları katılamaz.
-18 yaşını doldurmuş ve daha önce öykü kitabı yayımlanmamış herkes, Türkçe yazdığı 1 (bir) öykü ile katılabilir.
-Konu, serbesttir.
-Yarışmaya aday olan öyküler daha önce hiçbir mecrada (matbu ya da online), yayımlanmamış ve başka bir yarışmada ödül almamış olmalıdır.
-Öykü metni Times New Roman yazı karakterinde, harfler 11 punto, satır aralığı 1.15, sayfa kenar boşlukları 2.5(normal) olacak şekilde Word programında yazılmalıdır ve 4 sayfayı geçmemelidir. (Önemli Not.4 sayfayı geçen ve kriterlere uymayan öyküler değerlendirilmeyecektir.)
-Yazarlar yarışmaya rumuz ile katılacaktır ve öykü sayfasının sağ üst köşesine rumuz yazılacaktır, öykü metnine yazarın gerçek adı kesinlikle yazılmamalıdır.
-Ayrıca bir Word dosyasında, yazarın adı soyadı-rumuzu-kısa öz geçmişi ve iletişim bilgileri(telefon-e posta-açık adres) yer almalıdır.
-Başvuru formu, Edebiyatist Dergisi Mart-Nisan ve Mayıs-Haziran sayılarında yayımlanacaktır. Yarışmaya başvuracak adayların başvuru formunu eksiksiz doldurarak dosyalarına eklemeleri zorunludur.
-Yarışmaya başvuru, sadece posta aracılığı ile olacaktır. 1 adet öykü kopyası, 1 adet öz geçmiş ve başvuru formu ’’Edebiyatist Yayınevi- Cumhuriyet Mahallesi, Kazım Orbay Caddesi, No.3 (Elysium Residance) Şişli-İstanbul adresine başvuru tarihine kadar gönderilmelidir. (Postada yaşanacak gecikmelerden yarışmacılar sorumludur.) Öykü word dosyası, ayrıca [email protected] adresine mail olarak gönderilmelidir.
-Yarışmaya son başvuru tarihi 31 Temmuz 2024’tür, postadan kaynaklı geciken eserler değerlendirmeye alınmayacaktır.
-Yarışma sonucu Kasım 2024’te duyurulacak ve ödüller, aynı ay içinde yapılacak ödül töreninde sahiplerine sunulacaktır.
ÖDÜLLER;
1.olan esere 20.000TL, 4 esere mansiyon plaketi verilecek ve ilk 20’ye giren öyküler 2024 Edebiyatist Kristal Kalem Öykü Seçkisi olarak kitaplaştırılacaktır.
YARIŞMA TAKVİMİ;
Eser son teslim.31 Temmuz 2024
Ön eleme.1-31 Ağustos 2024
Jüri Değerlendirme.1 Eylül – 31 Ekim 2024
Sonuç Duyurusu.Kasım 2024 (Ödül töreni için kesin tarih daha sonra açıklanacaktır.)
JÜRİ ÜYELERİ;
Defne Suman-Fatma Burçak-Hakan Bıçakçı-Serkan Türk-Uğur Batı.
ÖN ELEME KURULU;
Bayram Sarı-Berrin Karadeniz-Fatma Özer.
YARIŞMA KOORDİNATÖRÜ;
Fatih Ayan
************************************************************************************************************************
Gazeteci-Yazar-Şair Kerim Özbekler;Çanakkale Yazarlar ve Şairler Derneği’nin düzenlediği ’’Şairler Şöleni’’ için gittiği Çanakkale’de etkinliğin yapıldığı ’’Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Süleyman Demirel Konferans Salonu’’nda, sahnede şiir okurken görülüyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.