- 191 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Umut Avcıları
Yüzyıllar boyunca insan oğlunun gücünü ölçen deneyler yapılmıştır bunların en önemlileri umut, umut vererek insana bir çok duyguyu aşılaya bilirsiniz örneğin cesaret çalışma kin aşk sevgi başarı buna benzer bir çok duyguyu umut vererek aşılaya bilirsiniz örneğin sevmediğiniz birine yıllarca umut vererek size bağlı kalmasını sağlayabilirsiniz öğrencilerinize umut vererek mezun olduktan sonra rahat bir iş bulup güzel bir maaşla çalışabilecekleri ni sağlayabilirsiniz ya da insanların umut vererek benliğini yıkıp yerine istediklerinizi yapmasını sağlayabilirsiniz.
Tamamıyla umudun yokluktan türediği bir anlam ifade ediyor var olmayan bir şeyi umut vererek insanı kendini kamçılamasını sağlıyorsun başarma isteği doğruyoruz ve kendine bir hedef koyuyor bu hedef ile doğru önüne çıkan bütün engelleri kendi sınırlarını aşarak ve kendini geliştirerek başarmaya çalışıyor ve sonunda başarıyor bu bir Manipülasyon yöntemidir örneğin 2. Dünya Savaşı’nda bir ülkeler asker bulamıyordu bunları umut verebilmek için bir kahraman asker filmleri tiyatrolar oyunlar buna benzer şeyler yapmaya başladıktan sonra inanılmaz şekilde gönüllü askerlik oranları artmıştır.
Mesela 20 yaşındaki bir gence umut vererek yıllarca sevmesini ve beklemesini sağlayabilirsiniz 50 yaşına geldikten sonra geçen 30 yıl süre içerisinde umudu daha da artarak sizi beklemiştir tabiki kaybettiği zaman kendi zararı olmuş olur
Bencil insanlar bencilliklerini güç olarak kullanarak bu tür duyguları yöneterek kendi isteklerini kendi düşüncelerini kendi duygularını hatta kendi arzularını dahi bu şekilde umut vererek başkalarını kullanabiliyorlar.
Günümüzde medya büyük firmaların büyük paralar vererek reklamını yaptırdığı ürünlerini bu manipülasyon yöntemlerini ile çok satarak insanları kullanabiliyorlar.
Bir keresinde düğün gününde sadece bir iki söz ve bir iki bakışla umut vererek yıllarını verip sevdiği bayandan ayrılan İnsanlar gördüm ve aslında her iki tarafta kaybetmeye mahkum oluyorlar bunu zaman sonra anlıyorlar.
Aslında çok tuhaf bu manipülasyon yöntemini kullanan bir çok insan kazandıklarını ama aslında çok kaybettikleri şey olmaktadır bir liste yaptıkları zaman kazandıkları ve kaybettikleri arasında inanılmaz derecede uçurumlar var çoğuda manevi olanlardır ve hayatları boyunca da hep kaybedecekler ama her insanın hayatta kaybedecek bir şeyler kesinlikle vardır.
Kimi insanlar maddiyat açısından kaybeder kimi insanlar maneviyat açısından kaybeder kimi insanlar sağlık açısından kaybeder mimi insanlar psikolojik açıdan kaybeder kimi insanlar kendini olan güvenini kaybeder kimi insanlar uykusunu kaybeder kimi insanlar şahsiyetini kimi insanlar ailesinden ve çevresindeki bazı kişilerin saygısının kaybını görür.
Kalp bütün duyguları yöneten bir sisteme sahiptir ve bu sistem zaman içerisinde vicdan tarafından doğru yanlış ayrınmı yapılarak sıkıla sıkıla beyine farklı sinyaller gönderir bebeğim kalp arasında kalınca vücuda akla ve ruha inanılmaz derecede zarar verir.
Tam aksine insan dünyada bencilliğin zıttını duyarlılığı yaşayarak ve yaşatarak huzuru rahatı ve güven duygusunu ve en iyisi de kendine olan inancını yenilemiş ve gerçek anlamda hem kandi hemde çevresinin öz güvenine sahip olmuş olur aksi halde narsist bir yapıya sahip olmuş olur ve bu narsist insanlar da en çok kendine zarar verir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.