- 124 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
NumPy Kütüphanesi
NumPy, Python programlama dilinde bilimsel hesaplamalar yapmak için kullanılan bir kütüphanedir. NumPy, açık kaynak kodlu bir projedir ve birçok matematiksel, istatistiksel ve mühendislik işlevi sunar. NumPy’ın en önemli özelliği, ndarray adı verilen çok boyutlu dizilerdir. Bu diziler, Python’ın kendi dizilerinden daha verimli, hızlı ve esnektir. NumPy dizileri, büyük veri setleri ile çalışmak, vektör ve matris işlemleri yapmak, lineer cebir, Fourier dönüşümü, rastgele sayı üretimi gibi işlemler için idealdir.
6. UYGULAMA
NumPy kütüphanesi, Python’da bilimsel hesaplamalar yapmak için kullanılan bir kütüphanedir. NumPy kütüphanesini kullanmak için önce import etmek gerekir. NumPy kütüphanesini import etmek ve NumPy dizisi oluşturmak için şu adımları izleyebilirsiniz:
- 1. Adım: Jupyter Notebook uygulamasını açın. Jupyter Notebook, Python kodlarını çalıştırmak ve sonuçlarını görmek için kullanılan bir web tabanlı ortamdır. Jupyter Notebook’u açtığınızda, ilk hücreye aşağıdaki kodu yazarak NumPy kütüphanesini import edin. NumPy kütüphanesi genellikle np takma adı ile import edilir.
python
import numpy as np
- 2. Adım: NumPy dizisi oluşturmak için np.array() fonksiyonunu kullanın. Bu fonksiyon, normal Python dizilerini veya listelerini NumPy dizilerine dönüştürür. Örneğin, aşağıdaki kod, [1,2,3] listesini bir NumPy dizisine dönüştürür.
python
np.array([1,2,3])
- 3. Adım: Bir NumPy dizisini bir değişkene atamak için eşitlik işaretini kullanın. Örneğin, aşağıdaki kod, [1,2,3] listesini bir NumPy dizisine dönüştürüp a değişkenine atar.
python
a = np.array([1,2,3])
NumPy dizilerinin avantajı, içindeki verilere göre kendisini tek tip olarak ayarlamasıdır. Aşağıdaki örnekte, dizi içine eklenen bir ondalık sayı, tam sayı olan diğer elemanları da ondalık sayı hâline dönüştürmektedir.
python
dizi = np.array([1,2,3,3.14])
dizi
NumPy dizilerini tanımlama sırasında dizideki tüm elemanları tek tipe dönüştürme işlemi gerçekleştirilebilir. dtype parametresi ile dizinin veri tipi belirlenebilir. Örneğin, aşağıdaki kod, [1,2,3,3.14] listesini bir NumPy dizisine dönüştürürken, tüm elemanları tam sayı olarak ayarlar.
python
dizi = np.array([1,2,3,3.14], dtype=int)
dizi
7. UYGULAMA
NumPy dizileri, çok boyutlu verileri depolamak ve işlemek için kullanılan veri yapılarıdır. NumPy dizileri, bir, iki veya daha fazla boyuta sahip olabilir. NumPy dizileri oluşturmak için şu adımları izleyebilirsiniz:
- 1. Adım: NumPy kütüphanesini import etmek için aşağıdaki kodu yazın.
python
import numpy as np
- 2. Adım: Bir boyutlu dizi oluşturmak için np.array() fonksiyonuna bir liste verin. Örneğin, aşağıdaki kod, [1,2,3] listesini bir boyutlu bir NumPy dizisine dönüştürür.
python
birboyut = np.array([1,2,3])
birboyut
- 3. Adım: İki boyutlu dizi oluşturmak için np.array() fonksiyonuna iç içe geçmiş listeler verin. Örneğin, aşağıdaki kod, [[1,2,3], [4,5,6]] listesini iki boyutlu bir NumPy dizisine dönüştürür.
python
ikiboyut = np.array([[1,2,3], [4,5,6]])
ikiboyut
- 4. Adım: Üç boyutlu dizi oluşturmak için np.array() fonksiyonuna daha da iç içe geçmiş listeler verin. Örneğin, aşağıdaki kod, [[[1,2,3], [4,5,6]], [[1,2,3], [4,5,6]]] listesini üç boyutlu bir NumPy dizisine dönüştürür.
python
ucboyut = np.array([[[1,2,3], [4,5,6]], [[1,2,3], [4,5,6]]])
ucboyut
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.