İNSANLIĞIN EN DEĞERLİ İNCİSİ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İnsanlığın en değerli incisi Bence fedakarlıktır. Çünkü fedakarlıkta karşılık bekleme yoktur. Fedakarlıkta bencillik yoktur. Fedakarlıkta maddi bir çıkar hiç yoktur. Onda olsa olsa kalben ve ruhen itminana erme vardır. Bu da insanlık ruhunun gıdasıdır..
Fedakarlık, hasbilik, Başkalarını düşünme dediğimiz, diğergamlık gibi hasletler insanlığın en değerli incisi, en güzel duygulardır.
Kendisi için değil başkaları için yaçamak.. işte bütün mesele burada..
Fedakârlık, insanlığın en yüce erdemlerinden biridir.
Başkalarının iyiliği için kendi çıkarlarını göz ardı etme, onların ihtiyaçlarını kendi ihtiyaçlarından üstün tutma eylemidir. Bu eylem, insanı sadece toplumda daha iyi bir birey yapmakla kalmaz, aynı zamanda kişinin iç dünyasında da derin bir huzur ve memnuniyet duygusu meydana getirir.
Fedakârlık, birçok farklı şekilde tezahür edebilir. Bir kişi, maddi veya manevi olarak başkalarına destek olabilir. Zor zamanlarda omuz vermek, birisinin yükünü hafifletmek veya sadece bir gülümsemeyle bir başkasının gününü aydınlatmak gibi küçük jestler bile fedakârlığın birer ifadesidir. Bunlar, insanların hayatlarında gerçek bir fark oluşturur.
Fedakarlık, diğergamlık, öyle ulvi haslettir ki... bir tas çorbayı misafire ikram edip, kendisi aç kalabilmektir.
Fedakarlık odur ki, cephede susuzluktan dudakları kuruyan bir askerin, kendisine ikram edilen suyu yanındaki arkadaşını gösterip, O’na verin O’nun benden daha çok ihtiyacı var, deyip, kendisi şehadet şerbetini içendir.
Fedakarlık odur ki, seferberlik anında parmağındaki yüzüğü çıkarıp verebilmektir.
Fedakarlık O’dur ki, Komşusu açken biz tok olamayız anlayışının bir serencamıdır..
Fedakârlık, bazen insanın kendi rahatını ve isteklerini geri planda bırakmayı bilmesidir.
Ancak bu, asla kişinin değerini azaltmaz, tam tersine onun karakterini yüceltir.
Fedakârlık, insanların birbirine olan bağlarını güçlendirir, empati ve şefkat duygularını besler.
Bir toplumda fedakârlık yaygınsa, o toplum daha dayanışmacı, daha adil ve daha mutlu bir yer haline gelir.
Fedakârlık, genellikle karşılık beklemeden yapılır. Ancak yapılan fedakârlıkların ardında genellikle kalp ve ruhu tatmin duygusu vardır. Başkalarına yardım etmek, insanın ruhunu besler ve ona derin bir huzur verir. Bu, insanın yaşamının anlamını bulmasına yardımcı olur..
Netice itibariyle, fedakârlık insanlık için temel bir değerdir. İnsan ilişkilerini, toplumları ve dünyayı daha iyi bir yer haline getirmek için gereklidir. Kendimizi başkalarına adayarak, sevgi, saygı ve dayanışma ile dolu bir dünya meydana getirmektir. Fedakârlık, insanlığın en değerli incisidir ve onu korumak ve teşvik etmek hepimizin sorumluluğudur.
...andelip...
YORUMLAR
andelip
Çok teşekkür ederim kıymetli hocam..
yorumunuz ve güzel düşünceleriniz için..
saygılar.
Konu olarak çok yönlü anlamların
yüklenilebileceği ve herkesin kendinde
bir feda/kâr bulacağı değerli rartışmaların ışığında yeni boyutlar kazanabilecek ve güncelitesini hiç kaybetmeyecek bir noktaya değinen yazınız güne ziyadesiyle yakışmış.
Değerli şair ve yazarı kutlarım.
Selam ve saygılarımla.
andelip
ama haddim olmayarak acizene deyinmek istedim..
Fedakarlık her insanın karı değil, hele bu zamanda..
herkesin nefsi nefsi dediği bir zamanda...
Teşekkür ediyorum
bu nadide ve güzel düşünceleriniz ve yorumlarınız için kıymetli dost..
saygılar..
andelip
güzel düşünceleriniz ve yorumunuz için..
eksik olmayınız..
selam ve saygılar..
andelip
maalesef asrımızın hastalığı bencillik ve enaniyettir.. Ben merkezli yaşamak, en kötü hasletlerden birisidir..
Bir sonraki yazımın konusu da, bu olacaktır inşallah ''bencillik ve enaniyet''..
teşekkür ediyorum..
bu güzel düşüncelerinizden dolayı
selam ve saygılarla..
"Kendinizi başkalarına adamak, kendiniz için değil başkaları için yaşamak" sizi zamanla yıpratır, iyi niyetiniz de suistimal edilir. Fedakãrlığınızı, yardımlarınızı yine yapın ama hak edene yapın, ya da muhtaçlara...
Çoğu yardımlar vicdanı rahatlatmak ve susturmak adına yapılıyor ne yazık ki...zor gününde seni hiç arayıp sormayan insan, birden kahraman gibi kırk takla atıp ucuz şovlar yapıyor gözünün önünde şaşıp kalıyosun sonra...
Anneler fedakãrlığın kitabını yazmışlardır ama maalesef dünya da bu kadar cömert bi yer değil...
Gule tarafından 21.2.2024 16:08:36 zamanında düzenlenmiştir.
andelip
elbette ki, fedakarlıklar herkese yapılabilir. bu sadece maddi bir fedakarlık olarak düşünülmemeli.. bir tebessüm, bir baş okşama, düşenin elinden tutup kaldırma, yoldaki bir dikeni veya taşı kaldırıp dışarı atma, gibi sayabileceğimiz çok fedakarlıklar, çok iyilikler vardır.. ve tabii ki dozu iyi ayarlanmalı..
insanın kendinden bile ödün vererek fedakarlık yapması, fedakarlığın zirve noktasıdır. bunu da zaten herkes yapamaz....
teşekkür ediyorum
değeli yorumlarınız için..
saygılar..
Yazınızda fedakarlık, yardımlaşma ve empatiyi karıştırmışsınız.
Fedakarlık, diğergamlık ve yardımlaşma 3 farklı sosyolojik ve psikolojik kavramlardır. Fedakarlık, yardımlaşma ve diğergamlık bir insanda olması gereken insani olgulardır. Ancak fedakarlıkta aşırıya kaçmanın adı adanmışlıktır. Bu da sizin kendinizden çok başkaları için yaşamanız anlamına gelir ve tehlikelidir. Fazla fedakarlık bir süre sonra sizi değersizleştirir ve köleleştirir. Hepsinin dozu iyi ayarlanmalı
Saygılarımla
Ay Parçası tarafından 21.2.2024 00:13:44 zamanında düzenlenmiştir.
andelip
ama fedakarlıkta zirve noktasını anlatırken yeri gelir insan kendinden bile ödün verebilir..
teşekkür ediyorum
değeli yorumlarınız için..
saygılar..
Fedakarlık kelimesinin en yakıştığı varlık anneler olsa gerek... Kutlarım
andelip
Ama bir annenin kendi evladına olan fedakarlığı Yaratıcının O'nun kalbine kayduğu şefkat duygusundan olsa gerek..
Asıl fedakarlık kendi çocuğundan ziyade başka çocuklara yaptığı fedakarlıktır..bence..
saygılar..
Yüregine emegine saglik hocam...Fedakärlik feda etmek feda olmak buyurdugun gibil com önemli degerlerimizdendir, lakin bu mumtaz degerimizide kaybetmek üzereyiz.."Hacli seferlerinin komutani bizleri Müslümanlar degil onlarin merhamet duygusu yeniyor" diyecek kadar bizleri nereden vuracaklarini cok iyi teshis etmislerdi ,ta o zamanlardan,,,
Ve bizleri gercektende en degerli yerlerimizden vurdular, Merhametimiz maraz doguracak duruma geldi.Millet fdakarliktan merhamet etmekten cekinir oldu acaba basima bir belami gelir bundan diye:-(Kültür emperyalizmi yoluyla maalesef isgal ediliyoruz
andelip
Maalesef üzülerek söylüyorum.
önce bizi içten bozdular..
Ondan sonra dıştan yıkılmamızda kolay oldu..
ne zaman ki içten bozulmalar başladı..
İşte o zaman yıkılma dönemi başlamıştı..
Ve maalesef günümüzde bu bozulma ayyuka çıktı...
Rabbim sonumuzu hayreylesin..
teşekkür ederim
saygılar ..
haklısınız ama o fedakarlığı da dünyaya ve insanlara sevgiyle bakan yapar. fedakârlık inciyse sevgi ve dostluk altındır,
andelip
sevgi ve dostluk olmadan zaten fedakarlık olmaz bütün insanlığı seveceksin ki onlara fedakarlık yapabilesin
sevmeden fedakarlık olmaz.
sevgiyle nefret bir araya gelemediği gibi nefretle fedakarlık da bir araya gelemez
herkesi kucaklamak...
yunus'un ifadesi ile yaratılanı yaratandan ötürü sevmek...
Teşekkür ediyorum
Eksik olmayınız.
Saygılar...
andelip
ama bence fedakarlık ve hasbilik kendisinden evvel başkasını düşünebilmektir...
Asıl fedakarlıkra budur..
İsar hasreti var biliyorsunuz
kendileri açlık ve sıkıntı içerisinde olsalar dahi başkalarını nefislerine tercih ederler.
Günümüzde böyle bir fedakarlığı bulmak çok zor elbette
ama ümit ediyorum tek tük de olsa vardır... kıymetli dost...
Teşekkür ediyorum
Bu ince düşüncelerinizden dolayı...
Saygılar...
Venüs 1
İsar kelimesinin anlamını öğrendiğim vakit çok ağır bir kelime demiş idim. Öyle haybeye kullanılmamalı diye. Ki sizin söylediğiniz gibi inci tanesi gibi değerli bu olgu.
Ümitvar olmasak bu dünya çekilecek yer olmaz.
Vardır diye umalım :)
Ben teşekkür ederim bu naif cevap için.
Saygımla...
Çok değerli bir konuyu ele almışsınız. Öncelikle teşekkür ederim. Ama günümüzde o en değerli incinin değerini anlamayan, o insanlığın en değerli vasfını kötüye kullanan o kadar çok insan vardır ki... Eğer yüreğinde o fedakarlığı yaptıran inanç ve insanlık duygusu olmasa, insan yaptığı o fedakarlıklardan bin defa pişman olacak.
andelip
ama şöyle bir laf var bir iyilik yap denize at kul bilmezse halik bilir diye
onun için biz üzerimize düşeni yapacağız iyilikten şaşmayacağız,
bunu suistimal edenleri olabilir
kötüye kullananlar olabilir
iyilikten maraz doğar diye yanlış yöne çekenler olabilir,
biz bize düşeni yapalım onlar da kendisine düşeni yapsınlar kıymetli dost..
Herkes karakterinin gereğini yapar..
Teşekkür ederim
Değerli yorumunuza ve düşünceleriniz için..
Saygılar