- 1475 Okunma
- 13 Yorum
- 27 Beğeni
SeNDeN SoNRa
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İnsan bazen annesinin yeşil tahta sandığında biriktirdiği anılara dokunmaya korkuyor .İliklerime kadar hapsolmuş hasretin çığlıklarını daha çok duymamak için geçmişin ayak izlerini es geçmek istiyorum bu aralar .Şu an bahçemdeyim kendime Türk kahvesi yaptım .Anneciğim ne çok severdi burada balıkları seyrederek ve çiçeklerin gülüşünü içine çekerek kahve içmeyi. Ahhh anne şu an bir kuş geldi lila renkli sümbül ağacında öyle güzel şakıyor ki cennetten senin sesini getirmiş gibi bana .Ve hatta Naguşum dediğini duyar gibiyim sevindirik olunca hep öyle hitap ederdin bana Nagişi tercih etmezdin hiç. Senin bazı kelimelerini hala çocuklarım söylüyor ve ananem ne güzel konuşuyordu diyorlar kendine has güpgüzel lehçen vardı. Çiçek sevgisi kesin senden miras kaldı annecim bana. Rengârenk şubat çiçekleri diktim alı, beyazı, moru, pembesi, sarısı, kavuniçisi nasıl da güzel yakıştı gurbetin bu öksüz toprağına.İnanır mısın dünden bugüne sevgimden olsa gerek nasılda hemencecik coşkuyla açtılar. Cennetten gönderdiğin kuş hâlâ burada bir şeyler söyler gibi durup durup şakıyor. Senin ilahi okuduğun nağmeleri ezberlemiş kursağında biriktirip zihnine yerleştirmişcesine hasretimin çığlıklarını dindirmeye çalışıyor. Senin her gün saydığın sarılı, kırmızılı, siyahlı, beyazlı balıklar da suyun üstünde yazdığım bu mısraları dinliyor gibi sessizce pür dikkat kesilmişler .Kalbimin son atışına suni solunum yapmaya çalışıyorlar el birliğiyle .Sanırım onlar da senin hasretine dayanamıyorlar bazen hep suyun altına gizlenip hüznün yağmurlarından kaçıyorlar.İki tane kocaman arı ve birkaç kuş havuzun suyunda duş alıp gitti.Sonra da birkaç karga .İmece usulü çalışıyorlar dünyanın dengesizliğini düzene sokmak için .İnsanoğlu da tekme tokat bütün güzellikleri yok ediyor anne.
Sabah yürüyüşe çıktığımda koskocaman çift katlı gökkuşağı esir almıştı göğün yüzünü. Onun muhteşemliğini sende görseydin keşke. Çok kez gördüm gökkuşağı ama böylesini hiç görmedim. Öyle güzel enerji verdi ki bana teşekkür ettim çok çok Yaradana.
Sonra ördek sürüsü koro halinde geçtiler .ikisi birarada bir coşku yedi rengin harikuladeliği ve ördeklerin bütün solistleri deviren nakaratları.
Kendimi iyileştirme çabalarıma yardım ediyordu sanki bütün tabiat .Dünyanın bütün hazineleri vız gelirdi bu olağanüstü terapiye. Bedava ve sudan ucuz üstelik. Önemli olan görüp, hissedebilmek .
.
.
.
Nur yüzlü anam üç kez senin tabutunu açtırıp iyi ki defalarca öpüp koklamışım seni. Nasıl güzellik eklenmişti suretine anlatamam. On sekiz yaşındaki genç kızlar gibiydin tek bir kırışıklık yoktu yüzünde. Ayrıca boyun nasıl da uzamıştı. Zannedersem ben gurbetten yetişemezsem cenazene bana tek adımda yetişebilmek için .
Son yolculuğuna uğurlarken iyi ki çok çok sarılmışım sana .Senin tabutunu tutup seni göndermek istemedikçe ellerimi zorla senden kopardılar anne .Hiç bu kadar çaresiz kalmamıştım babamdan sonra .Buraya gelince evin yolunu şaşırp kilometrelerce amaçsızca yürüdüm günlerce. Senden sonra ortancalar bile küstü bir daha kocaman kocaman açmadılar.
Bugün bahçemde yazıyorum bu yazıyı biliyorum sen hepsini görüyor ve duyuyorsun.Seni çok seviyorum kalbimin eşsiz kraliçesi. Ecnebi diyarlarına sürukleyip getirdiğin kızın seni çok özledi. Kalbimin taaaa içinin içindesin .Hiç ama hiç ölmedin .
Veee...
Tarihini unutmak istiyorum gidişinin
...
Çünkü yaşıyorsun ve cennetten gönderdiğin kuş ayaklarımın dibine kadar geldi.Bir parça keks verdim sonra bir parça bir parça daha. Sen de çok severdin oreayı...
Yağmur başladı hava da soğumaya yüz tuttu satırlarıma burada son verirken pamuk ellerinden öpüyorum.Biliyorsun anam başımın ve gönlümün tacısın senin yerini hiç kimse dolduramaz .Unutmadan o hayran olduğun kardelenler çoktan açtı bembeyaz .Hep sorarsın ya bana bunlar bu kadar soğuya nasıl dayanıyor diye .Ahhh annem ben senin acına nasıl dayanıyorsam. İşte öyle. Yok yok merak etme ağlamıyorum soğanın acısı yaktı gözlerimi. O evreni kaplayan gönül yaşım onun eseri .
Bitimsiz özlemle
YORUMLAR
Biraz geç kalmışlığım
Anne kokusuna bile doyamıyan ben okurken ağladım zaten hüzünlüydum bu akşam
Anneyle ğönül sohbeti özlemle
ne güzel başarabilmek
Biliyorsun yaşanmışlıkla ya birde olmayan ben
Anne hasreti hayal meyal
Mekanları cennet olsun annelerimizin bir gün kavuşacağız elbet
Tebrikler sevgiler
Nagihan ERGÜL
Canım kiyamam seni aglatmak istemezdim:(
Amin aminn aminnn vede InşaAllah
Seni gördüğüme sevindim
Iyi ki geldin sevgili Larmina
Hosgeldin, sefalar getirdin
Sevgimle hep
🌹🍀🐞
Anne kokusuyla donatılmış özlem yüklü dizelerdi şairim
anacığınız hissetmiştir yüreğinizin hüznünü eminim ve elleriyle silmiştir gözyaşlarınızı
Çokça sevgim ve tebriğimle 🌺💕
Nagihan ERGÜL
Çok teşekkür ederim sevgili Sahra
Seni gördügüme çok sevindim
En çokundan sevgilerimle
🌹💜🍀🐞🐣🧡💛❤
Çok doğru bir düşüncenin tespit çalışmasını okudum kutluyorum saygılar
Nagihan ERGÜL
İbrahim bey teşekkür ediyorum
Saygılarımla
Merhaba saygıdeğer kalem dost Nagihan hanımefendi, annenizle ilgili coşku yoğunluğu ak köpüklü çaylar gibi çağıldarken bana da rahmetli annemi anımsattı. ne mutlu siz annenizin defnine kavuşmuşsunuz. Ben se annemin defninden bir gün sonra varabildim doğduğum köye. '5 yaşındaydım. çcukluk döneminden sonra ilk kez annemin yokluğuna hıçkırıklarla ağladım.
haşam bu Yüce Allah hayatı ve ölümü bizler için yaratmış. dayanmak ne kadar acı olsa da yaşamın gerçeği bu katlanıyoruz.
hangi ülkede yaşadığınızı bilmiyorum lakin ben de tattım acı vatan da gurbeti altı yıl öğretmen olarak, çiçekleri betimleyince Almanya 'yı da anımsadım.
Annenize ve tüm geçmişlerimize Allah gani gani rahmetler etsin, mekânları cennet olsun.
Esenle.
Nagihan ERGÜL
Aminn aminn aminn vede inşallah tüm ahirete göç edenlerin mekanı cennet olsun inşallah
Çok teşekkür ederim İbrahim bey
Saygılarımla
Anneciğine Allah'tan rahmet diliyorum, mekanı cennet bahçelerinden bir bahçe olsun.
Okurken duygulandım çok, senin adına sevinirken
annesi varken bile yok olanlara da iki çift sözün olur muydu merak ettim.
Annelerini yavruları duygularını böyle içten dökebiliyor dile ne güzel
gördüğünü, görmediğini görür gibi hissettiğini aktardın
ne mutlu annene hassas bir kalbe sahip bir evlat bırakmış ardında.
yattığı yerde huzur diliyorum, rabbim merhameti ile muamele eylesin.
Seviyorum seni 💚
Nagihan ERGÜL
Aminn aminn aminn vede inşallah Canım Zeynebim çok teşekkür ederim yalniz bırakmadığın içn
Annesi varken bile yok olanlara diyecek kelime bulamıyorum mantığım kabul.etmiyor bunu
Sözün bittiği yer kısaca
Şu dünyada en güzel şey anne olmak evladını gerçekten hakkıyla yetistirip sevgiyle büyütmek gerekir .Ha bir de annesini hiçe sayan evlatlar var onlara da çok şaşırıyorum anneler kötü olamaz hiç diye biliyorum ben çünkü .Anne benim gözümde en kutsal kelime
Bende seni seviyorum kalbimin gülen yüzü
Iyi ki varsın
💖💗💕🦜🌹🐞🍀💙💛💚💜🌈
Ne güzel “Senden Sonra” diyebileceğin Anneciğinin olması. Bu bile mutluluk sebebi olmalı.
Öperek dualarla sarıl anneciğine bir tanede benim için sarıl olur mu !? 🥀👣
Sevgimle My Sista 🐋🌎🕊🌹❤💙
Nagihan ERGÜL
Sarıldım ikimizin yerine de dualarla my sista
Iyi ki geldin
En ennn çokundan sevgilerimle
💜🌈💚💛🍀💙🐞🌹🦜💕
Sanki seni gördüm
rengarenk gülümseyen çiçeklerini havuzda duş alıp giden arıyı ve kuşları sümbül ağacındaki lila renkli kuşu
ve kahvesini yudumlarken anneye olan sevgisini özlemini yaşıyormuşcasına dizelere aktaran seni gördüm
doğa bu kadar güzel tasvir edilemez diye düşündüm okurken ama içinde anne kokusu var anne özlemi annenin dilinden dökülen cümleler var birbirine harmanlanmış koskocaman bir dünya var.
Türk genetikçi Hande Özdinler yazmış
Ayşe Arman ın kaleme aldığı o yazı geldi aklıma
*Annem gitti belki ama mitokondrisi bende kaldı...
ENERJİ SANTRALI Anne
Mitokondri, hücreye enerji veren, canlı olmasının temelini sağlayan organeldir; babadan değil, anneden gelir. Anne, her çocuğuna enerjisini verir. Enerji üretme mekanizmasını verir. Harcanan her enerji, annenin çocuğuna verdiği mitokondriden gelir.
Dolayısıyla anneler vefat edebilir ama anneler ölmez! Biz farkında olmadan, annelerimizi, gizli bir şifre gibi her hücremizin içinde taşırız. Annemiz vefat etse de bize enerji vermeye devam eder...
HAYAT ENERJİSİ ANNEDEN GEÇER*
Rahmetli annen sana öyle bir enerji miras bırakmış ki güzel bakan gözlerin hep güzel görüyor hayat gökkuşağı gibi serilsin ömrüne
Sevgilerimle
Nagihan ERGÜL
Sevgili Meryem çok anlamlı ve güzel yorumla sayfama hoşgeldin sefalar getirdin iyi geldin kahveyi nasıl içersin ☕️😊
Kesinlikle mitokondrim yani hayat enerjim annecimden geçmiş bana iyi ki öyle olmuş
Bana en kıymetli mirası bıraktı benim bebek bebişim annecim
Annelik öyle kutsal ki yaşayıp yaşatabilene ne mutlu
Güpgüzel gelişin öyle iyi geldi ki cansin sevgili Meryem ve seni her zaman sayfamda ve de yüreğimde ağırlamak bana büyük mutluluk verir
En en çokundan teşekkürü, sevgim ve dualarımla
En sevilene emanetsin
Kızısina rica et kahve yapsın benim yerime ikiniz karşılıklı için şifa niyetine
Afiyet , şeker, bal olsun
☕️☕️💜🍀🐞🌹🌈
Yorumlaması en zor yazılardan. Yazı başlığını görünce anladım aslında. Hem gelmek istedim yazıya hem de çekindim biraz. Çünkü zor gerçekten bu kadar yürekten duyulan özlemlere, sevgilere yorum yazmak.
Anne babalarımızdan o kadar çok miras taşıyoruz ki...karakter ve fiziksel özellikler olarak onlardan çok farklı gibi görünsek de birgün kendimizi annemiz gibi konuşurken ya da babamızın yaptığı bir şeyi yaparken bulabiliyoruz.
Küçük yaşlarda insan anne babasına hiçbir şey olabileceğini düşünemiyor. Sanki onlar süper kahramanlarımız gibi. Onlar hiç hasta olmaz, hiç üzülmez ve hiç gitmez bu dünyadan. Oysa onların da birer insan ve fani olduklarını büyüyünce anlıyoruz.
Elbette çok zor yoklukları...özlemleri derin bir kuyu gibi. Sesleniyoruz, sesimiz kuyuda yankılanıp tekrar bize dönüyor. Ama onlar hissederler belki de güzel kuzum. Ve bizlerin hayata sımsıkı sarılmamızı isterler. Her şeye rağmen ayakta kalabilmemizi ve gülümsememizi.
Yazı çok duygusal, zaten nasıl olmasın ki bir anneye hitaben yazılıyorsa.
Hem anneciğine, hem ebediyete intikal etmiş tüm annelere rahmet diliyorum Allah'tan. Mekanları nur, cennet olsun. İnşallah cennette anneciğinle birlikte olmayı nasip etsin Rabbim. Tabii zamanı geldiğinde.
Yazıyı okurken hep sarılmak istedim sana. Nemli gözlerine biraz da olsa teselli olabilmek.
Ama sen kendini öyle güzel teselli edebilen bir insansın ki yeri geldiğinde. Okuduğum bu yazıda bile birbirini çok seven bir anne kızın tatlı tatlı söyleşilerine tanık oldum sanki.
Bu yazının güne seçilmiş olmasına ayrıca mutlu oldum. Bu da taçlandırmış oldu çünkü.
Çok seviliyorsun.
Ve sen papatya saçlım hep gülümse hayata ki onlar da bunu hissedip mutlu olsunlar.
Hep dua ile ve kucak dolusu sevgimle canım
Sevgi dolu yüreğine çok iyi bak olur mu❤️
Nagihan ERGÜL
Aminnn aminnn aminnn canım tüm Ahirete göç edenlerin mekanı cennet olsun inşallah ve tabiii ki zamanı geldiğinde cennette olduğunu bildiğim (inşallah oyledir )annemin yanına gitmek isterim çok özledim onu .ölüm kaçınılmaz son önemli olan iyilik ve güzelliklerle kalp kırmadan yaşamak . Hayat ilkemiz bırakın bir insanı karıncayı dahi incitmemek olmalı .Kul hakki çok önemli naparsak yapalım kul hakkıyla gitmeyelim inşallah ahirete.
Sen tereddüt ettim diyorsun ya boynum bükük kalırdı senin gamzelerindeki gülüşlerden saçılan ışığıni görmeseydim. Iyi ki geldin ferahladı gönlüm. Gönlümün en güzel yerinde ağırlıyorum seni Şoyle kurul bol köpüklü kahven nasıl olsun. Ben şu an sudoku çözüyordum biraz beyin jimnastiği ve senin bu yorumun da yürek terapim oldu .ohhh birde karşılıklı kahve keyfi gel bahçeye inelim şubat çiçeklerinin böğrunde höpürdete höpürdete içelim kahvemizi kuş korosu da hazır bazen tek tük arılar geliyor daha mevsimi değil ama korkma onlardan onlar benim kankam 🤣 tabakta bisey olursa ondan nasiplenmeye geliyorlar .Rabbim herkesin rızkını veriyor bi şekilde çok şükür 🤲
Annemle tatlı tatli sohbetlerimiz oldu bu yazıyı yazdığım bahçede .Bebişim derdim hep ona öyle severdim saçlarını tarardim. Gözüm gibi bakardım ona ve çok hastaydi ona birşey olacak diye hep korkardim. Sonunda korktuğum başıma geldi .Ama kadere karşı gelinmez Rabbim ne eylerse güzel eyler son zamanlar çok acı çekiyordu zaten benim güpgüzel Bebişim. Onu çok özledim biliyor musun canım :(
.
.
.
Gönlüme gönlüyle gelen ve iyi ki tanımışım dediğim Serapım dilerim hayat hep gökkuşağı renginde gülümser sana
Hep hep musmutlu , sağlık ve huzur dolu günlere uyanman dileğim ile
Çok seviliyorsun cansın
En en çokundan sevgimle ve dualarımla
O güpgüzel masumiyet kokan kalbinden öpüyorum
En en sevilene emanetsin
Kendine çok cici bak lütfen
❤️💛💕🌹🐞🌈🍀🤍🧿💜🦢☕️🦜
Bu sabah ben de pencereden dışarıya bakarken bir kuş geldi.
Sarı tüyleri karnından siyah bir çizgiyle ikiye ayrılmıştı.
Ürkek etrafına bakındı.
Dünden pencere pervazına bıraktığım bulgurları yeyip aynı ürkeklikle uçtu gitti.
Biraz sonra yine geldi.
Kanarya gelmiş bahçeme.
Çok güzeldi.
Umarım resmini alabilirim.
Anne özlemi bitmez bir özlemdir. Her dara düştüğümzde ilk onu hatırlarız.
Düştüğümüzde, canımız yandığında da zaten ilk sözümüz "anne" değil mi?
Canımız her acıdığında dilimizdedir "anne".
Allah cennetinde ağırlasın gül yüzlü, gül yürekli annelerimizi.
Sevgi ve saygılarımla Sevgili Nagihan.
Elif_V_Mim tarafından 17.2.2024 16:16:50 zamanında düzenlenmiştir.
Nagihan ERGÜL
Aminnn aminnn aminn vede inşallah
Benim de bahçeme gelen kuş çok güzeldi cennetten kaçıp gelmiş gibi hayranlıkla seyrettim onu bütün gün bahçeme yanimdan ayrılmadi
İnşallah bugün yine görürüm onu ama kesin cennete geri gitmiştir dünyanın bu adaletsiz yüzünü görünce
Çok teşekkür ederim anlamlı ve değerli ziyaretin için beni çok mutlu ettin sevgili Elif
En enn çokundan sevgilerim ve dualarımla
En sevilene emanet ol anne yürekli
🍀🐞🌹♻️🦢
:( Allah rahmet eylesin .Mekânı cennet olsun.Anneyi anmak adına muhteşem bir yazı.Sevgi,özlem,hasret ve ayrılık.Yürekten kopmayacak bir bağlılık ..Yazanı da sevgili bir evlat olunca en güzel kelimeleri kullanarak en güzel cümleleri kurar böyle..İtinayla ve halisane ..Doğanın terapisi hiç bir doktorun tedavisinde yer almaz.İlaçları hoştur.Sesiyle- tınısıyla,esişi ve fısıltısıyla gönüle teselli sunuşu eşsizdir .Kaleminiz her zaman olduğu gibi yine sevginin izdüşümünde.Yüreğinizdeki keder dağılsın.Güzel günlere.Haklı başarınızı ve mahir kaleminizi kutluyorum.Sağlıcakla.Saygıyla.
neneh. tarafından 17.2.2024 06:56:02 zamanında düzenlenmiştir.
Nagihan ERGÜL
Aminn aminn aminnn tüm ahirete göçenlerin inşallah
Çok teşekkür ederim Emine hanım anneciğime yazdığım yaziya verdiğiniz kıymet için beğeniniz beni çok mutlu etti çünkü içinde annem vardı
Dualarım ve saygılarımla selamlıyorum
🍀🐞
Muhteşem bir konu bu güzel çalışmayı yürekten kutluyorum saygılar sunuyorum
Nagihan ERGÜL
Cok teşekkür ederim İbrahim bey yazıma verdiğiniz değer ve ziyaretiniz için
Dualarim ve saygılarımla
Öncelikle mekanı cennet olsun anneciğinin, anneciğimin...
Ne yazılsa azdır annelere, huzur içinde uyusunlar inşallah.
Yaşadığın yeri öyle bir anlatıyorsun ki cennet bahçesi gibi, her çeşit çiçek, kuğular, kuşlar, balıklar ohh komm keyfim komm...
Göresim geliyo valla.
Çokta ısrar etme gelirim bak :))
Sevgiler güpgüzel yüreğine, selamla
Nagihan ERGÜL
Aminnn aminnn aminnn vede inşallah canım Kurşunum
Tüm Ahirete göç edenlerin mekanı cennet olsun inşallah 🤲
Bemce de çık gel artık bu kadar israra kimse dayanamaz canım 🤣
Bekliyorum ve biliyorsun seni seviyorum
Ve de seni görümce çok sevindirikoluyorum ben
Bahçemde yazdığım anlık yazının güne düşmesi beni çok mutlu etti güpgüzel sürpriz oldu çünkü içinde annecim var
Unutmadan Kurşunum gelince kunduzları sen beslersin bende ördekleri , martıları, kuğuları 🤣🤣
Güpgüzel yüreğinden öptüm en çokundan
Ve en ennn çok sevgilerimle ve dualarımla
En ennn çok sevilene emanetsin Nurten'im
Kendine çok cici bak lütfen kunduzlar seni bekliyor 🤣🤣
🍀🐞🌈❤️🦢🌹💛💕☕️♻️
Ne kadar güzel anlatmışsınız. Çok duygısaldı. Mekanı cennet olsun..
her şey bizim için. ölüme çare yok malesef... :((
Nagihan ERGÜL
Aminn canım çok teşekkür hep yanımda olduğum ve değerli ziyaretin için
Iyi ki varsın
En ennn cokundan dualarım ve sevgilerimle sevgili Şebnem
♻️🍀🐞🦢🌹