BİR DELİ BİR TAŞ BIRAKIYOR
Deli denilince akan sular durur.Fıkrası hoştur,hikayesi hoştur,şiiri hoştur.Hele romanı!..Bitirebilmek adına arkasından koştur ha koştur.Her cümlesi bir hoştur.
Binlerce eser var yazın hayatında ..binlerce eleştiri ve yorum .Binlerce tenkit ve binlerce beğeni.Sayısız kollar kavrar da eseri kimi baştan beş,kimi sondan on cümle okur .Gelişme kısmını atladığı için inceleme yazmak adına kirmende halı dokur.Yani sözüm ona bir taş bırakır deli kırk akıllı yapışır ve çıkaramaz bırakılan yerden .Aynı yerde dolanırlar anlayacağımız.Beğenmek adına .Beğenilerimiz çelişir .Husumetler de böyle gelişir.
Her oyunda ebe değişir ama kurallar değişmez derseniz sanattan söz etmek mümkün mü?..Edebiyat sanat mı?..Yazmak bir sanat mı?..İnceleme bir sanatı gerektiriyor mu?..Bir şeyi, bir eseri yorumlamak sanat mı?.
Büyük bir özveriyle okuyucuya servis edilen bir tatlıya turp sıkmak maharet mi?..Edebiyatın edebi turpu mutfakta kullanmayı öneriyor.Ama işin doğrusu turp tatlı tatlı yenilen bir lezzeti mahvediyor.Sıkma işini bırakalım artık.Tatlılarımızı tatlı tatlı yiyelim..
YORUMLAR
Ömrü güzel olası Anadolu'm canı üstat; akıllı olduğumdan şüphe eder ve takatim oranında oto kontrole ihtiyaç duyan fani olarak; kendimizi akıllı sayar ve deliler üzerinden yazarız bir şeyler... Senelerin öbekleştiği evrede tatlıya bakarak tatlı konuşma evresinde kaleminize, emeğinize yüreğinize sağlık.
Valla aynı şekilde düşünüyorum.
Hepimiz bir şeyler yazıyoruz. Emek veriyoruz.
İş okumaya gelince çok kişi okumuyor.
Bununla ilgili ben de yazı şiir yazdım,
Nöbetçi beğeniciler var. Bu sitede sayfayı yenilemeden yeni bir şeyi göremiyorsun. Yani sistem sayfayı kendisi yenilemiyor. Olan biteni görebilmek için sayfayı sürekli yenilemek gerekiyor. Şiir asınca adam anında beğeniyor. Demek ki sürekli yenileme yapıyor. 7/24 Çok ilginç. Bir de yorumcular. İmla kurallarına, noktalamaya dikkat etmediği hazırladığı yorumu herkese yapıştırıyor.
Bu yazının da boşuna yazılmadığını hissediyorum.
Neyse selam ve saygılar kardeşim.
Yazınızı beğendim. Ben de bu konuda yazı ve öyküler yazdım. Deli kuyuya bir taş atsa, bin akıllı çıkaramaz, derler. Deli deli tepeli, kulakları küpeli diye bir söz vardır. Hadi kadınlar neyse erkeklerin küpe takmasına ne demeli. Deliye bak deliye, aklını kaptırmış kediye...