- 869 Okunma
- 9 Yorum
- 13 Beğeni
HANIMCIĞIM CANIMCIĞIM
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Dün 14 Şubat sevgililer günüydü.
Bugünün bizim ailemizde başka bir önemi daha var!
O gün, yani 14 Şubat eşimin aynı zamanda doğum günüdür de.
Sabah kalktım. Montumu giydim. Bereyi başıma taktım.
Eşim uyuyor:
“Hanımcığım canımcığım. Gidiyorum. Ben gelinceye kadar bir şeyler hazırla kahvaltı yaparız.
Doğruldu. Perdeyi köşesinden açtı:
“Yağmur da yağıyor. Hayırdır sabah sabah nereye?”
“Bugün 14 Şubat hem senin doğum günün hem de sevgililer günü. Sana pasta alacağım.”
Kendinden beklenmeyen bir çeviklikle yataktan indi. Başımdaki bereyi çekti aldı. Montumun yakasından tuttu:
“Çıkar şu montunu. Senden pasta isteyen mi var? Hem hastayım diyorsun hem de bu soğukta pasta almaya gidiyorsun. Bir pasta kaç liradır biliyor musun? Ona vereceğin parayla çarşıya çıktığımızda peynir alırız. Zaten evde az kaldı. Otur oturduğun yerde.”
İzin vermedi evden çıkmama,
Kahvaltımızı yaptık. Sonra günlük yaşantımıza döndük.
Açtık televizyonu sevgililer günü haberlerini izledik, duygulandık.
Acı haberleri duyduk yüreklerimiz yandı.
Akşam oldu.
Kapının zili çaldı. Bize pek gelen giden olmaz. Merakla kapıyı açtık. Bir kurye kutu getirmiş. Kutunun içinde pasta, bir de not:
“Anam benim. Yaş günün kutlu, ağzınızın tadı hep böyle olsun. Oğlunuz Serhat.”
Törenle pastayı kestik.
Tabağımdaki pastadan çatalla eşime bir lokma yedirdim.
Yedi. Aynısını o da bana yaptı.
Hani bir söylem vardır ya-anlatılmaz yaşanır- diye. İkimizin de duyguları bulutlara el verdi.
Karşılıklı ağladık.
Bizim gençliğimizde böyle şeyler olmazdı. Nişanlı da olsak görüşemezdik. Evlendikten sonra çocuklarımızı anamızın, babamızın yanında sevemezdik. Ayıplanırdı, ayıp karşılanırdı.
Elli küsur yıldan sonra gençler gibi birbirimize pasta yedirdik.
Yine kapı zili. Yine bir kurye. Yine gelen bir yaş pasta. İçinden çıkan bir not:
“Anneciğim yeni yaşın kutlu olsun. Allah sizleri başımızdan eksik etmesin. Kızınız Seval”
Onun pastasından da yerken çalan bir telefon. Arayan büyük kızımız:
“Anne sana pasta sipariş edecektim. Ama kardeşlerim göndermiş. Babam hesabına baksın. Ona para gönderdim. Sen mutfağını seversin. Hani beraberken bir tabak takımını beğenmiştin. Sen sezdirmedin ama ben anlamıştım. Git o takımı al anneciğim! Yeni yaşın kutlu olsun.”
Okuduğum, duyduğum, beğendiğim bazı cümleleri not ederim ben. O cümlelerden biri:
“Kemiyet değil, keyfiyet önemlidir ”Diğeri de:
“Mutlu olmanın en anlamlı tarifi –MUTLUYUM- demektir.”
Biri de“Zarf önemli değil mazruf önemli!”
Yaşlandık. Bundan sonra birbirimizin koltuk değneğiyiz. Yıkılmamak için birbirine yaslanmış
Cumbalı ahşap evler gibiyiz. Birimiz yıkılırsa diğerimizin dayanağı kalmaz. O da peşinden yıkılır.
Biz bugün mutluyuz. Hem de çok mutluyuz.
Duyuyorum sesinizi:
“Bazı yazılarından biliyoruz. Her ikiniz de şeker hastasısınız. Peki, gelen iki pasta ne olacak?”
Çözüm basit.
Uğratın yolunuzu bizim eve. Hemen parkın kenarındaki sitede, sağdaki blok.
Sizlere severek ikram edelim.
SEVGİ ve SAYGILARIMLA…
.
YORUMLAR
Bedri Tokul
Sağ olun.
Selam ve Saygılarımla...
Ne güzel bir günde doğmuş hanımın ağabey... Ne mutlu sana, şimdilerde evlenip iki sene de boşanıyorlar. Bizim sevdalar ömürlük, onların ki heyecan oluyor adeta.. Bir gün olur mu sevgiliyi sevmek, her gün sevmeli değer vermeli... Kutlu olsun bu güzel gün tüm sevenlere sevilenlere eme her gün sevelim kıymetlimiz onlar bizim... Kutlarım yürekten Abim...
Bedri Tokul
Maalesef binbir türlü zahmetle kurulan evlilikler
günümüzde kolayca bozula biliyor.
Sebep mi?
Bin bir tane.
Selam ve Saygıyla...
En son yorumlanan yazılar listesinde Suat Beyin yorum yazdığı yazının başlığını okur okumaz metnin çıktığı kalemi tahmin etmiştim.: Yanılmamışım.
Daha dün kızıma doğumgünü 14 Şubat'la kesişenlerin çok da şanslı olmadığını, partilerine gelecek herkesin o gün programları olacağını söylüyordum. Ama sizin yazınızdan sonra belki de bunun iyi bir şey olacağını, yanınızda en çok olması gereken kişi ile kalacağınızı ve onun da Sevgililer Gününü daha canı gönülden kutlayacağını farkettim. Dahası doğumgününün reklamı her yerde haftalar öncesinden yapılacak, bir unutma riski yaşanmayacaktı. Yine de bütün bunlar partisinin olmaması ve hediyelerin gelmemesi fikriyle donup kalmış dokuz yaşımdaki kızımı ikna edemezdi.
Kızım Sevgililer gÜnü için annesinden hediye, benden de kart yazmamı istedi. Ben de ona bir sayfalık bir mektup yazdım. O mektup şimdi onun duvarında asılı. Belki de aldığım Sevgililer Günü hediyleri içinde en güzeli bu oldu.
Başta size, sonra herkese sevdikleriyle beraber uzun yıllar dilerim. Saygılarımla.
Suat Zobu
Benim hanımın doğum günü de 28 Ekim'de. Ben ve çocuklar 29 Ekim Cumhuriyet Bayramıyla hep karıştırırdık. Hanım da bozulurdu tabii. Sonra artık kesinkes unutmaz olduk.
Amerika'ya da, Isparta'ya da selam ve sevgiler.
Saygımla.
Bedri Tokul
Belirli günler hediye pazarına döndü maalesef.
Ama biz o gün daha değişik bir gün yaşadık, mutlu olduk.
Yeğenimize verdiğiniz hediye ne kadar anlamlı .
Tabii kadir kıymet bilen babanın, kadir kıymet bilen evladı olur.
Selam ve Saygılar TÜRKİYE'DEN...
Ne mutlu size, eşinize, yetiştirdiğiniz evlatlarınıza.
İşte çalkantısız, katışıksız, beklentisiz, pürüzsüz, saf ve güçlü mutluluk.
İyi ki de yazdınız. GÜNE de GELDİNİZ. Örnek olunacak büyük bir kitleye uzanıp el verdiniz.
Çok duygulanarak okudum.
Tebrikler.
Saygılar.
Bedri Tokul
Duyarlı yüreğiniz ve anlamlı yorumunuz için teşekkür ederim.
Selam ve Saygıyla.
Merhaba Bedri bey, ne mutlu size, anne-baba kadrini bilen çocuklar yetiştirmişsiniz!
Bu güzel topraklar için hayırlı evlatlar yetiştirmek tanımsız bir güzellik.
Yenge hanımla sizlere nice nice güzellikler dilerim. Ve yange hanımın davranışı da ayrıca övgüye değer. Bizim kuşak tutumlu olmayı, yerli malı kullanmayı öğrenmişti. Nerede o günler.
Esenle.
Bedri Tokul
Duyarlı yüreğiniz ve iyi dilekleriniz için teşekkür ediyor
Selam ve Saygılarımı gönderiyorum.
sağ olun.
Bedri Tokul
Allah bütün insanlara huzur ve hayırlı evlatlar versin.
Selam ve Saygıyla...
Venüs 1
Allah bağışlasın cümlesini...
Ve aleyküm selam, saygılar...
Oyy, bu ne sempatik, naif ve sımsıcak hikaye. Hele hele anlatım, göz yaşartıcı...
Keşke biraz daha devam etseydi bu anekdot, dedim.
O şirin halleri iki emeklinin gözlerimin önüne geldi.
Sürpriz yapan çocuklarınıza da bravo, demek isterim, hocam.
Çok tebriğim ve saygılarımla.
Bedri Tokul
Yazımı sevdirebildiysem ne mutlu bana.
Selam ve sevgiyle...
Hakikaten önemliymiş abi.
Yengemizin doğum günü kutlu olsun.
Sevgililer gününüz de kutlu olsun.
İkinizin beraberce sağlıklı mutlu nice yıllar geçirmenizi dilerim.
Selam ve saygılarımla Kel'den öptüm.
Bedri Tokul
GARDAŞIM BENİM