- 226 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
AŞK
Aşk denilen duygu yoğunluğunun gerçek manada yaşanabilmesi için bazı temeller üzerine oturtulması gerekmektedir.
Saygı Aşkı yaşatan ve geliştiren en önemli etkenlerden biridir.
Saygı sevene sevilene verilen değerin en önemli timsalidir.
Saygı duyulan ancak sevilebilir ve sevgi o zaman bir anlam kazanır.
Hani bir şarkı sözü vardır ’’Yaşandı bitti saygısızca aldatmanın tadına varınca ’’
Ne kadar doğru bir sözdür olmayan saygı ile sevgi büyütüp Aşka dönüştüremezsiniz.
Sevgi dedik saygı dedik peki bunlar yeterlimi dir gerçek Aşka ulaşmak için ?
Cevap : Hayır...
Neden ?
Saygı ve sevgi bir tuğlayı oluşturan minareler gibidirler ama iyi bir tuğlanın oluşması için Güven olgusunun ille de olması gerekir.
Güven Sayıp sevdiğin birine her şeyini vermek ona teslim etmek demektir.
İnsan güvenildiğine sırlarını, zafiyetlerini ve zayıflıklarını gösterir.
Zaten sevginin Aşkın temelinde :kişisel anlamda ki ihtiyaç duyulan duyguların karşılıklı olarak tatminini esas almaz mı.
Sevenler hep yarımdır buluşunca birleşince tam olurlar diye nice ifadeler ve şiirler yazılmıştır .
Real de ve sanal da her gün duyarız görürüz ’’AŞK’’ denilen duygunun insanlar arasında ki yansımalarını ve bazen olaya bizzat şahit oluruz.
İnanılmaz Aşklar yaşanır üç beş vakit sonra o Aşk duygusu yerini öfkeye ve nefrete bırakır.
İyi günlerde konuşulanlar bu nefret günlerinde çarşaf çarşaf gazetelere verilen ilanlar gibi fısıltı gazetelerinde milletin diline sakız olur.
Daha dün Aşkım dediği insana bu gün ağza alınmayacak ifadeler kullanarak kendi haklılığını dile getirip mağdur edebiyatı ile ortalıkta ahkam kesenleri görüyoruz.
Durumdan vazife çıkartan dost yüzlü arkadaşlar hemen olayın dedikodusunu yapar ellerindeki bilgi, belge ve resimleri kendi aralarında paylaşarak Aşkı da aşıkları da rezil i rüsva etme telaşına girerler.
Ellerinde yetki olan vatandaşlar yazışma ve mesajların kopyalarını sağa sola ifşa ederler .
Saygısızca yaşanılan bir Aşkın kahramanlarını figüranlıktan baş rollere taşırlar.
Adına methiyeler düzülen şiirler yazılan uğruna canlar feda edilecek o ulvi Aşklar Kullanım tarihi geçmiş bozuk mallar gibi çöplüklerde sergilenir; Çürümüş kötü kokusuyla .
Saygı, Sevgi ve Güven denklemini bir araya getiremeyenler AŞK denilen o güzel duyguyu maalesef yaşayamazlar.
Sevgili aşıklar ve sevgililer ...
Her ne yaşarsanız yaşayın ama ne kendinizi ne de karşınızdakini küçük düşürmeyin Aşkın hatırına yapmayın...
Hayırlı günler dilerim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.