- 257 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GIYBET ( DEDİKODU ) ve Rüya ya etkisi
🟥🟥🟥Gıybet
,( DEDİKODU)🟥🟥🟥
Hazret-î Ebu Hüreyre radıyallahu anh anlatıyor :
" Resûlullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki :
" Gıybetin ne olduğunu biliyor musunuz ? "
"Allah ve Resûlü daha iyi bilir ! " dediler .
Bunun üzerine :
" Birinizin , kardeşini hoşlanmayacağı şeyle anmasıdır ! " açıklamasını yaptı .
Orada bulunan bir adam :
" Ya benim söylediğim anda varsa , ( Bu da mı gıybettir ? ) " dedi .
Aleyhissalatu vesselam :
Eğer söylediğin onda varsa gıybetini yapmış oldun .
Eğer söylediğin onda yoksa bir de bühtanda ( iftirada ) bulundun demektir . ...!!!...
Kaynak : Ebu Davud, Edeb 40, (4874); Tirmizi, Birr 23, (1935); Müslim, Birr 70, (2589) .
🟥🟥🟥 RÜYA 🟥🟥🟥
Bir kadın bir arkadaşı ile beraber çok az tanıdığı bir adam hakkında dedikodu yapıyorlarmış .
- Biliyorum içinizden hiç kimse bunu yapmamıştır ...
O gece bir rüya görmüş , üstünde büyük bir el belirmiş ve onu işaret etmiş ...
Bir anda kadın bir suçluluk içine gömülmüş ... ertesi gün olup biteni anlatmak için bir rüya tabirine gitmek için yol almış . Yaşlı rüya tabircisine varmış ve rüyayı anlatmış :
’ üstünde büyük bir el belirmiş ve onu işaret etmiş ,
... yaşlı adam bundan evvel bir şey oldumu ? bir dedikodu bir gıybet oldumu diye sormuş o kadına .
Evet demiş kadın ; Bir bayan arkadaş ile bir kişi hakkında konuşuyorduk ... Bu gıybetmidir dedikodu mudur affınımı istiyim diye bir ses işitmiştim o anda ...
- Yanlış bir şey yaptımmı o anda , demiş o kadın
Yaşlı rüya tabircisi evet demiş o an .
Evet demiş , komşun aleyhinde sahte tanıklık yaptın onun saygınlığını yerlere düşürdün , evet bundan kesinlikle utanman gerekiyor ve ve ve ...
Ve kadın üzgün olduğunu söylemiş ve Rabbimden af ve mağfiret dilenmiş .
O kadar çabuk değil demiş , yaşlı rüya tabircisi eve gitmeni istiyorum senden çatına bir yastık çıkar ve onu bıçağınla yar ve sonra buraya bana dön .
Evet , o kadın bir yastık ve çekmeceden birde bıçak almış ve yastığı bıçaklamış ve sonrada ona denildiği gibi yaşlı adamın yanına dönmüş ve yastığı parçaladığını anlatmış ...
Evet evet demiş o yaşlı rüya tabircisi sonuç ne oldu anlat bakalım :
O kadın o an anlamış evet demiş , TÜYLER vardı , TÜYLER , evet her yerde tüyler vardı , şimdi nasıl topluyum o tüyleri . Şimdi nasıl gideyim o rüzgarlarda dağılan o tüyleri demiş O kadın . ...!!!...
🟡🟡🟡 GIYBET İÇİN TEVBE İSTİĞFAR.🟡🟡🟡🟡🟡
Allah’ım ; hesap gününde ( Mahşer gününde ) beni ve hakkında iftira ettiğim veya kötü söz söyleyip çekiştirdiğim kimseyi , anne ve babamı ve bütün mü’minleri affeyle .
Ey merhametlilerin en merhametlisi .
--EL FATİHA
((Amîn.. Amîn. Amîn.))
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.