- 195 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
NARSİST
Dr.Remzi HOROZ
NARSİST
NARSİST NEDİR?
Narsist, aşırı benlik duygusu olan kişiler için kullanılır.
Türk Dil Kurumuna göre de ÖZSEVER olarak adlandırılmıştır.
Narsist, Yunan Mitolojine göre; “Narcissus,”kendisini o kadar çok beğenmektedir ki bir gün bir su birikintisindeki yansımasına bakarken kendisine olan hayranlığından eriyerek yok olur. Narcissus’un yok olduğu yerde latince adı narcissus olan bir nergis çiçeği belirir.
NARSİST KİŞİLİK BOZUKLUĞU NEDİR?
Narsist kişilik bozukluğu; kendisinden başka kimseyi beğenmeme, insanlara karşı kibirli olma ve insanları küçük görme gibi belirtileri olan psikolojik bir hastalıktır. Aynı zamanda çağımızın hastalığıdır.
Narsist kişiler, ben merkezci yapıları nedeniyle pek sevilmedikleri için bulundukları toplum tarafından dışlanırlar, sonradan depresyona girerler.
Birçok sıradan insanın narsist özellikleri olabilir ancak narsist kişilik bozukluğu bundan çok daha ileri bir durumdur.
Narsist kişilik bozukluğu sorunu erkeklerde kadınlara göre çok daha fazla görülür. Tüm vakaların yüzde 75’ini erkekler oluşturur.. Narsist kişilik bozukluğu toplumda yüzde 1-2 oranında görülür.
NARSİST KİŞİLİK BOZUKLUĞU BELİRTİLERİ NELERDİR?
1. Kendini aşırı beğenmek
2. Kibirli davranıp, kendini sürekli övmek
3. Kendini diğer insanlardan üstün ve zeki görmek
4. Diğer kişilere tepeden bakıp, kendinden aşağıda görmek
5. Çevresindeki kişilerin kendisini sürekli övmesini ve hayran olmasını istemek
6. Empetiden yoksun olmak
7. Başkalarının kendisini kullandığına inanıp, onları kıskanmak
8. Kişileri, kendi işleri için manipüle etmek ve kullanmak
9. Sadece kendi isteklerinin yapılmasını istemek
10. Kendi iç dünyasıyla baş başayken, kendisini yetersiz görmek, kendinden utanmak ve güvensizlik hissi yaşamak
NARSİST KİŞİLİK BOZUKLUĞU TEDAVİSİ
Narsist kişilik bozukluğu yaşayan kişiler, çoğunlukla hastalığının farkında olmadıkları ve hastalıklarını kabul etmedikleri için tedavileri çok zordur fakat mümkündür.
Tedavinin ilk ve en önemli adımı durumu onlara tatlı bir dille anlatmak ve tedaviye ikna etmektir.
Tedavi için uzman doktor kontrolü altında antidepresan, antipsikotik ilaç kullanılabilir.
GÜNÜN SÖZÜ
“Bütün ağır psikolojik hastalıkların temelinde NARSİZM yatar.”
Erich Fromm
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.