- 296 Okunma
- 1 Yorum
- 6 Beğeni
SESİMİ DUYAN VAR MI?
"Sesimi duyan var mı"?
Ne acı bir sedâ bu.!
Artık kaybetmeden duyalım ne olur;
Yanından selam vermeden geçip gittiğimiz komşumuzun söyleyemediği derdini.
Bayramdan bayrama gittiğimiz akraba, dost ve arkadaşlarımızın dile getiremediği sıkıntılarını.
Her ay yükselttiğimiz evlerin kirasını biraz gecikmeyle veren kiracının mahcubiyetini...
Dünya kaygıları için kırdığımız kalplerin çarpıntısını...
Çıkaralım artık şu kulağımıza taktığımız kulaklıkları,
Kaldırıp atalım çevremizdeki acıları görmemize engel olan, kalbimizde yer kaplayan şu molozları...
Toplum olarak tamamen ben odaklı yaşar olduk. Sadece kendi menfaatimizi düşünüp, karşıdakini umursamaz hâle geldik.
Etrafımızda "Sesimi duyan var mı?"
Diye sessizce feryad eden o kadar çok insan var ki.
Çok şey değil, bir gülümsemenin onların ruh hâline, şu dünyamızı bıkıp, usanmadan her gün ısıtan güneş kadar faydası olacaktır inanın.
Bir merhaba, bir günaydın, hiç olmazsa selâm babında bir baş hareketi.
Ne zaman bu kadar cimrileştik biliyor musunuz? Herşeyin daha lüksü, daha güzeli, daha fazlası benim olsun diye diye.
Bu bana yeter,,birazda çevremle ilgileneyim diyebilseydik herşey daha farklı olurdu kanaatimce.
Hayatın rutin akışı içinde, dostum dediğiniz birini, akrabanızı hatta kardeşinizi bile düşmeden tanımak mümkün olmuyor.
"İnanmazsan düş de gör" sözü çok doğru.
Hep yukarı bakarak yürüyor insanlar.
Ayağının altında ezilen karıncaları, kanadı kırık kuşları göremiyor bu nedenle.
Kulaklarımızda kulaklık, gözlerimizde perde, gönlümüzde koca bir boşlukla yaşıyoruz.
O boşluk ki iyilikle, merhâmetle, sevgiyle dolar yalnızca. İşte bunu idrak edebilsek duyacağız etrafımızda "Sesimi duyan var mı?"
Diye haykıran yürekleri...
Yarım kalmadan bütün olalım,
Kaybetmeden kıymet bilelim ne olur...
Nuriye Akyol
YORUMLAR
Bu dize derin bir iç çekişe işaret ediyor gibi. "Sesimi duyan var mı?" cümlesi, çaresizliğin, yalnızlığın ve anlaşılmamanın ifadesi gibi duruyor. Birinin sıkıntısını, dertlerini paylaşacak, onları dinleyecek birinin olup olmadığına dair bir çağrı gibi. Ancak bu çağrı, genellikle duyulmaz ya da yanıtlanmaz. Belki de insanlar, karşılaştıkları güçlüklerle baş başa kalmak istemiyorlar ya da başkalarının dertlerini duymaya hazır değiller. "Sesimi duyan var mı?" ifadesi, içsel bir çaresizliği, yalnızlığı ve iletişimsizliği dile getiriyor gibi. Bu dize, insanların birbirlerini gerçekten dinlemeleri ve anlamaları gerektiğini vurguluyor. Komşunun derdi, sıkıntısı, belki de sessizce çekilen acısı, gözden kaçabilir, fark edilmeyebilir. Bu dize, belki de insanların daha empatik, daha duyarlı olmaları gerektiğini hatırlatıyor. KUTLARIM.
Nûriye Hsbk Akyl
Herşeyi noktası ve virgülüne kadar açıklamışsınız. Sağolun, varolun.
Kalbî şükranlarımla, saygılar sunuyorum.