- 208 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
VELİNİMET
“Biz aslında bu çalışmamızla kendi kuyumuzu kazıyoruz…”
Bir toplantıda böyle söylemişti bir haberleşme şirketinin kalite departmanında çalıştığım yıllarda kalite direktörümüz. Çünkü yaptığımız iş kaliteyi geliştirecek bir sistem oluşturmaktı ve bunu sağlayabilirsek bize gerek kalmayacaktı. Kalite olmazsa bizlere iş düşüyordu.
Düşünürsek, birçok iş zaten böyle değil mi? Yapılan birçok meslekte yapılan iş kendilerinin yolunu tıkamaya yöneliktir…
Doktorlar hastaların sağlıklı olması için çaba harcarlar ve bundan para kazanırlar… Yani doktorların velinimeti hastalardır. Öte yandan insanlık adına hasta olunmaması için gerekli öğüt ve eğitimi de veren onlar olurlar. Oysa herkesin sağlığı iyi olursa doktorlara ve diğer sağlık çalışanlarına gerek kalmaz.
Polis, jandarma ve adalet mekanizması hırsızlık, kaçakçılık, cinayet, terör gibi her türlü yasa dışı işlerin önlenmesi için çalışır… Onları ortadan kaldırmak için çabalar… Diyelim ki onu başardılar, ülkede hiçbir yasa dışı olay olmuyor. O zaman da polise, jandarmaya ve adalete gerek kalmaz. Yani bu durumda adalet ve emniyet mekanizmasının velinimeti onlar mıdır?
Ah şu savaşlar… İnsanlar neyi paylaşamaz da savaşırlar. Belki bir taraf kazanır ve daha az kayıp verir. Ama yine de birçok kayıp verir her iki taraf. Eğer bunlar olmasın isteniyorsa, ülkeyi koruma ihtiyacı olmasa ülkede asker bulundurmaya da gerek kalmaz. Ülke bütçesine büyük katkısı olur ama nerde… Kendi ülken yetmiyor gibi uluslar arası paktlara dâhil olunduğu için dünya barışı adına asker beslenir. Dünyanın bilmem neresinde barışı sağlamak için asker gönderilir. Orda askerimiz şehit olur, vatan sağ olsun der.
Şimdi şu ilginç konuya dönmek isterim… Öykülerde, masallarda, romanlarda hep kötüler olur. Kötüler hep cezasını bulur ve konu biter. Aynı uygulama filmlerde ve dizilerde de olur… Kötüler cezasını bulur, film biter…
Bir TV dizisini düşünelim… Bölümlerce süren dizide hep kötüler olur. Ama final bölümünde kötüler ya cezasını bulur ya da onlar da doğru yola döner. Böylece yorgan gider kavga biter… Kötü yoksa dizi de olmayacağı için dizi bitiyor diyebiliriz yani… Dizilerin de velinimeti belli ki kötülerdir. Bu işten para kazananların duygularına ses olmak için bu sözü söylüyorum: “Yaşasın kötülük!”
Kadir Tozlu
17.10.2022
YORUMLAR
superbaba
Siz de olmasanız yazılarım/şiirlerim yetim kalıyor...
Saygılar...