- 268 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
OT YİYENLERLE ET YİYENLER
ET YİYENLERLE OT YİYENLER
* Gezginci şair olarak her gittiğim yörenin halkı ile sohbette kafamda yerleşik olan cevaplanacak soruları da sormayı ihmal etmem…
*Bunlardan biri de; Memleketin her yöresinde bilinen ve hitap olarak söylenen;
1) Birilerine kızdıklarında ELEŞTİRİ mahiyetli; “İnek gibi, Eşek gibi, Hayvan gibi, Koyun gibi, …”
2) “ ÖVGÜLERDE; “Aslan gibi, Canavar gibi, Kurt gibi, Tilki gibi, …” kullandıkları benzetme nedenini
sorduğumda da atadan gelme alışkanlık olduğunu söyler ve tabanına inmezler.
• Dünlerde; Başbakan ve Cumhurbaşkanımız da olan rahmetli Turgut ÖZAL zamanında ülkemizdeki
besiciliğin hiç edip; Hollanda’dan et, süt, peynir, Almanya’dan yoğurt vs. getirdiklerine, Devletin TV sinden
bir bayan Prof.ün da mercimekten baklava, börek, çörek vs. yemek tarifleri yaptığına şahit olduk,
• Günümüzde de hayvancılığa ilaveten sebze vs.yi de hiç edecek köylülüğün bitirildiği malumunuz.
SONUÇ;
Ot yiyenler; Koyun gibi, İnek gibi, Eşek gibi, Öküz gibi oluyor,
Et yiyen; Aslan gibi, Canavar gibi, Kurt ve Tilki gibi mi oluyor da bu yolu deniyorlar…
Takdirlerinize… Saygı ve sevgilerimle
Hıfzı KARACA
(Emekli Bankacı ve T. C. Kültür ve turizm Bakanlığı Halk ve Kalem Şairi)
YORUMLAR
katılmamak mümkün değil, mevcut erk zaten Özal'ın yolunu takip ediyor ama onu da yanlış takip ediyor çünkü Özal'ın bir devlet bilgisi ve devlet görgüsü vardı bunlar zır cahil, az akıllı olanları yonca biçer gibi biçiyor ve iki
paralık bilgisi olmayan hassaten cehalet kumkuması tarikatçıların aklıyla devlet yönettiklerini zannediyorlar...hani iki de bir diyorlar ya "neredeeen nereye" diye... evet işte nur gibi huzur dolu devletten irin dolu huzuru mumla arayan devlet haline geldik bu örümcek kafalılardan da beklenen buydu zaten...devamlı iktidarda kalma hırsıyla oy deposu olarak görünen cahillerle birlik oldular olan benim canım vatanıma oldu...daha fazla yazmak istemiyorum. tebrikler ve saygılar sunuyorum...
Hıfzı Karaca
Et yiyenler, ot yiyenler açısından değil de et obur ile ot obur yönüyle bakıyorum bu işe..Oburluk burada etken oluyor sanıyorum.Kazancın tamamına tamah eden aracı kurumlar emeğe saygıyı unutmuş.Zira kendileri emek harcamadan üreticinin emeği ile semiriyorlar.İthalatta para bol.Yandaşlar ve yoldaşların el ele tutuşması ile bıraktıkları yerde otlayan kar ile ucuz et yiyip semirecekleri i sanan tekleyenler yüzünden Güzel Ülkemde hem çiftçiliği hem de hayvancılığı bitirdiler.Araba imalatını bile Etiyopya'da yapıp Türkiye'de satışa sunacağız yakında.. Özelleştirme bu sanıyorum.Global dünyada geçerli olan orman kanunları ile tarımdan diskalifiye edilen araziler ya dikey mimariyle oburisklerin cebine inecek ya da siyanürle terbiye edilip ülkelerin yer altı zenginliklerine zemin kaydırılacak ..Hayvancılık mı?..Sürüsüne bereket.Onlardan çok var.Önemli olan sürüye lider olma görüntüsü verme.Keçeden kepenek ve fes üstüne puşi..halifelik adına götürürler bu işi.Üstadı selamlıyorum.Sağlıcakla.Saygıyla.
Hıfzı Karaca
Ama
Itiraz edeceklerı kanunu silah olarak kullanmanın yanında ileriye dönük tedbirkerini de aljyor.
Beyinsel olarak da pasıvize etmeye devam ediyorlar
Ota gòre etin beynin gelişnesine katkisının fazla oldugu kanıtlanmış, küçücük tilki koca deveyi oyuna getirip canına okuyabiliyor.
Ülkemizde ete ulaşmayı hiç hale getirirken,
Ota bile muhtaç hale getirne yolunda ve
Lokmaya muhtaçlikla ümmetcılige geçiş..
Saygiyla selam.