- 166 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kuru Temizlemeci
• 11.KURU TEMİZLEMECİ
• Öfke ile Kalkan Zarar ile oturur derler atalarımız. Konuşmadan önce ya da bir eylem yapmadan önce kırk defa düşünelim. Ağızdan çıkan söz ile Namludan çıkan mermi geri dönmez.
• 8. Kuru Temizlemeci İlçe şehrin birinde ailesiyle beraber mütevazi bir hayat yaşarmış. Hiç kimsenin etlisine sütlüsüne karışmazmış. Az kazanırmış ama evinde çok huzur varmış. Sabah erkenden dükkanını açar, müşteri beklermiş. Kimisi temizlenen eşyalarını almaya gelirken, kimisi de kirlenen eşyalarını getirirmiş. Gün boyu işiyle uğraşır, layıkıyla yapmaya çalışırmış. Arada misafirleri gelir, onlarla birlikte çay kahve içerler lafın gözüne gözüne vurdukları da olurmuş. Bütün işlerini bitirdikten sonra akşam huzurlu bir şekilde evine gidermiş. Evde hanımı güzel yemekler yapar çocukları ile birlikte yer sofrasına otururlar, şen şakrak yemeklerini yerlermiş. Arkasına tatlı, meyve yerler herkes odasına çekilir evin öğrenci çocukları ders çalışırmış. Evin babayla annesi tatlı tatlı sohbetler edermiş. Çocukların uykuları gelince dişlerini fırçalayıp yataklarına yatarlarmış.
• Yine bir gün sabah işine gelir kuru temizlemeci. Akşama kadar çalışıp evin ihtiyaçlarını aldıktan sonra, evinin yolunu tutar. Yolda yıl başı biletleri satan seyyar satıcıyla karşılaşır. Bilet satıcısı, milyonlar burada size de verelim bilet, diye kuru temizlemeciyle kısa bir sohbet eder. Kuru temizlemeci bana çıkmaz ama yinede alayım der ve şansına bir tane yılbaşı bileti alır.
• Kuru temizlemeci mütevazi bir şekilde işine gidip gelmeye devam eder. Bir taraftan dükkanındaki işlerini yapar, bir taraftan da bana da şans güler mi diye düşünüp durur. Bu demde yılbaşı günü gelip çatar. Evine giderken çerezler, meyveler, sebzeler alır akşam çocuklarla evde yeriz düşüncesiyle. Akşam yemeklerini yine sen şakrak yerler ailecek. Evin hanımı masalara meyveler çerezler koyar. Yıl başı programlarını izlemek için televizyon karşısına geçerler. Vakit ilerler biraz sonra, piyango çekilişleri başlar. Kuru temizlemeci çocuklarına seslenir, yılbaşı bileti almıştım vestiyerde asılı pantolonumun cebinde, cüzdanımın içinde onu alıverin de bana getirin çocuklar der. Bize çıkmaz ama yinede seyyar satıcı milyonlar bu biletlerin içinde demişti diyerek merakla bileti eline alır. Bu esnada televizyonda büyük tam ikramiye çekilişi yapılmaktadır. Büyük ikramiye numarası televizyon ekranına büyük rakamlarla yansıtılır. Kuru temizlemeci bir bilete bakar, birde televizyondaki numaralara. Birebir elindeki bilet ile ekrandaki numaraların tuttuğunu görür. Bir anda havalara zıplayıp kendinden geçer. Çocuklar artık zengin olduk milyarder olduk diye ailesi ile birlikte sabaha kadar sevinçten gözlerine uyku girmez.
• Sabahleyin kimseye haber vermeden biletini alıp bankaya gider gizlice parasını çeker. Konu komşu hısım eş dost para ister diye hiç kimseye haber vermez. Kuru temizlemeci bir anda zengin olur, dükkanını bir daha açmaz. Dükkan komşuları merak eder kuru temizlemeciyi. Yıl başından sonra dükkana hiç gelmez olur. Komşuları nerede diye merak ederler fakat ne gören olur ne de yerini bilen. Yakın komşuları bizde bilmiyoruz derler. Bir komşusu taksiye binip gittiklerini görür. Ayaküstü nereye böyle komşu diye sorar. Onlar da alış veriş edeceğiz şehre gidiyoruz derler. Komşusu da kolay gelsin deyip selamlaşıp ayrılırlar. Aradan günler haftalar geçer ama kuru temizlemeci bir daha görünmez ortalıkta. Daha sonra yılbaşı biletleri hangi illere çıktı diye televizyon söyleyince komşuları kuru temizlemeciye çıktığını anlarlar. O da kimseye çaktırmadan ilçe şehirden büyük şehirlere göç eder. Büyük şehirden yeni evler, arabalar, eşyalar alır. Bir anda hayatı değişir. Zengin olduğu için artık lüks lokantalar da yiyip içmeye başlar. Akşamları türkü barlarda, eğlence mekanlarında gününü gün edip vakit geçirmeye başlar. Deyim yerinde ise taş atıp başını altına tutar, akşam evine bile gelmez olur. Hanımı bey eve gelmez oldun dese de hanımını artık dinlemez olur. Nerede akşam orada sabah misali yatıp kalkmaya başlar. Paranın vermiş olduğu güçle gittiği eğlence mekanlarında eğlenir kendince. Kendine birde ruhsatlı silah alır gittiği mekanlarda ahkam kesmeye başlar.
• Günlerden bir gün akşam pavyona eğlenmeye gider. Garson gel oğlum buraya daha ne bekliyorsunuz lan beni tanımadınız mı, görmediniz mi diye, garsonlara kızar. Donatın masamı çabuk kuş sütüne kadar istiyorum yoktan anlamam ben der. Bu şehrin en zengin adamı benim diye nara atar çevreye. Garsonlar milyarderin masasına çerezler, meyveler etler akla ne geliyorsa bir güzel donatıp süslerler. Kuru temizlemeci milyarderin masasından hiç ayrılmaz garsonlar. Ne dese koşup alıp gelirler. Kuru temizlemeci milyarder, yan masada oturan pavyonun başka müşterisi ile karı kız meselesinden dolayı tartışmaya girer. Benim sevdiğime Allah kulu bakamaz, bana kimse yan bakamaz ulan, ben bu yörenin en zengin adamıyım diye yan masaya bin bir hakaretler eder. Yan masa buna sesiz kalamaz ve karşılık verir. Yan masada milyardere hakaretler eder. Büyük bir kavga başlar, aralarında. Araya garsonlar girer yapmayın etmeyin beyler deseler de dinleyen kim. Kuru temizlemeci milyarder belinden tabancasını çeker yan masada oturan kişiyi vurur. Adam oracıkta can verir. Emniyete haber verirler güvenlik güçleri olay mahalline gelir. Milyarderin koluna kelepçe vuracak olunca siz kimsiniz beni tutuklayamazsınız, ben bu şehrin kralıyım boşuna götürmeyin sabaha geri çıkarım param var benim diye, güvenlik güçlerini tehdit etmekten de geri kalmaz. Güvenlik güçleri tehditlere boyun eğmez, kuru temizlemecinin koluna kelepçeyi vurdukları gibi alıp götürürler, nezarete atarlar. Nezarette belli süre kalır ve daha sonra mahkemeye çıkarırlar. Mahkeme görgü tanıklarını ve şahitleri dinler. İlk mahkemede kuru temizlemeci ömür boyu hapis cezasına çarptırılır. İtirazları suçlu olduğu için karşılık bulmaz, para da fayda etmez artık. Çocukları elde avuç da ne varsa babalarını kurtarmak için avukatlara verir. Hazırdaki paralar yavaş yavaş tükenmeye başlar. Piyangodan aldıkları evleri arabaları, ne var ne yok ise tek tek satmak zorunda kalırlar. Yinede babalarını hapis köşelerinde yatmaktan kurtaramazlar. Kuru temizlemeci paranın vermiş olduğu şımarıklık ile hem bütün kazanımlarını kaybeder, hem de katil olur.
• Vurduğu kişinin mekanı kabristan olur, kuru temizlemecinin mekanı ise hapishane köşeleri olur. Çocukları babalarının ziyaretine gider, onlara dert yanar babaları. Keşke kuru temizleme dükkanım dursaydı, keşke hiç param olmasaydı, özgür olsaydım, diyerek bin pişman olur fakat iş işten geçmiştir artık. Keşkelerin önü arkası kesilmez, ama artık hiç bir faydası da olmaz. Olan olmuştur. Sadece vurulan ölmüyor vuranda ölüyor.
NE OLDUM DEME NE OLACAĞIM DE
Ey! İnsanoğlu ver, bana bir kulak
Ne odum deme ne olacağım de
Mal çok diye azma olursun helak
Ne oldum deme ne olacağım de.
Tersine dönerse bir gün tekerin
Sorgula kendini haram akarın
Geç kalma faydasız dua yakarın
Ne oldum deme ne olacağım de.
Ağlarsan cehennem, cennet gülersen
İkisin yaşamak elde dilersen
Perişan olmazsın doğru kalırsan
Ne oldum deme ne olacağım de.
Ölünceye kadar bitmez oyun set
İç dış aynı olsun halka vurma ket
Şükür dilin değil yüreğinden et
Ne oldum deme ne olacağım de.
Dağ olsa dayanmaz hazırın biter
Yıkılmış ocakta duman mı tüter
Sahipsiz bağlarda baykuşlar öter
Ne oldum deme ne olacağım de.
Ömer her isteğin arayıp bulsa
Ne önemi var ki mutsuz bir kulsa
Dünyanın en zengin adamı olsa
Ne oldum deme ne olacağım de.
Ömer Gündoğan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.