- 263 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Godiva 2
Aşağı indiğimde rüyamdaki patates kamyonunu görmeyi beklerken karşımda küçük bir kamyonetçik duruyordu. patatesler rüyamda iri iriyken gerçekte patatesçikmişler.
patatesçi esmer orta boylu bir oğlancıktı . kamyonetin üstündeki orta yaşlı adama hiç benzemiyordu: akraba olamazlar her halde diye geçirdim içimden.
sokağın bekçisi kedicikler kamyonetin önünü kapatıyorlar diye
ben kamyonete yaklaşırken o esmer tenli oğlan :
-kışt hoşt’
diye karışık bir ses çıkardı. ben korktum kediler korkmaz mı ? onlar da korkup kaçtılar tabi...
Annem balkondan bana sesleniyordu ’1 çuval al’ diye.
hemen sordum :
- kilosu kaç tl ?
_ 6 tl abla
_peki bu çuval kaç kilo?
_ 40 kilo abla
yani abla deyip durmasına mı sinirleneyim , sabah sabah 1 çuval patates için uyandırıldığıma mı ?
_ tamam ver bir çuval ordan , bir de iban ver de göndereyim.
ibanını çok seri bir şekilde söyledi . ben ibanı yazarken yandaki bir abi de 250 yaparsan alıcam ona göre geldim, elimde param bu kadar diye yalvarıyordu .
1 çuval patatesi bir kızcağızın omzuna yükleyiverdiler , bunu görünce biraz önceki sinirime
_neden kıza yüklüyorsunuz sen taşısana dedim.
-o bizim adam taşısın birşey olmaz"dedi
-sizden olabilir ama o bir kız gücü yetmez desem de pek kaale almadılar.
kızcağız da gık demeden apartmanın kapısına kadar omzunda götürdü patates torbasını...
.
.
.
40x6= 240 tl
hemen gönderdim ibanına .
_240 mı ? diye hiddetle bana çıkıştı o esmer oğlancık.
_ evet 240 . 6x40 = 240 , 40x6=240 işte
Ben bu hesabı yaparken yandaki abi de
_250 diyorsan alacağım haaa" diye esmer oğlanı dürtüp duruyordu.
Sert ve soğuk bir ses tonuyla :
_240 tl gönderdim. Dedim.
Esmer oğlan sinirlenerek
_"olmaz 300 tl torbası olmaz!"
Sağımda bir ince ses
_yapma be abla 300 tl demiştik torbası
Sağıma döndüğümde patatesi omzuna yüklenen kızcağız olduğunu farkettim. Üzerindeki eski şalvarı, kazağının üzerinden göğüslerini öğretecek şekilde çekmişti yukarıya. Her 2 dakikada bir şalvarını tekrar çekiyordu göğüslerine kadar. Konuştukça kulağındaki altın küpeler turuncu süs balığını andıracak şekilde sallanıveriyordu.
Kendimi toparlayıp
_ kilosu 6 tl den 40 kilo 240 tl yapar diye bağırdım. Öyle değil mi amca dedim kamyonetin arkasındaki adama..
Adam esmer oğlana çıkışarak
_doğru söylüyor senin hesabın yanlış dedi.
Esmer oğlan önce yanındaki 250 tl olursa alırım diye habire dürten adamın parasını aldı ve hışımla bozularak kamyonete bindi.
Hoparlörden kilosu 8 tl diye bağıra bağıra mahalleden çıkış yaptılar.
Babamla aşağı indi ve torbayı beraber yukarı çıkardık ama benim aklım hala o kızcağızdaydı. Üstelik esmer oğlancığın matematik hatası yüzünden acaba zarar etmişler midir diye içime bir kuşku düştü. Hem gönülsüz verdiler patates torbasını da diye daha çok içime dert oldu.
Gün içinde kilo verdiğimi görmek İcin hep basküle çıkardım istemsizce bu günde çıktım ve aklıma o an patates torbasını basküle tartmak geldi.
Patates torbasını basküle koyduğumda 30 kilo çıktı. İçim rahatlamıştı o rakamı görünce.
Aradan bir kac saat gecti ama içindeki şüphe hala gitmemişti ya baskül torbanın yanlarını tam kapsamadığı için az tartmışsa?
Aklıma basküle oturarak tartılmak geldi. Oturduğumda ve ayaktaki kilom arasında sadece 5 gram fark olmuştu. İçin daha da rahatlamıştı.
Artık esmer oğlanın bozularak gitmesine içim sızlamıyor aksine az bile olmuş diyordum. Fakat içimin sızladığı bir nokta kaldı ve hep kalacak o kızcağızın omuzları kac torba patates taşımıştı?
O kadar etkisinde kalmıştım ki bu olayın gece rüyamda :
O kızcağız esmer bir atın üstünde tüm mahalleyi dolaşıyordu ve herkes onu alkışlıyordu Godiva geliyor diye.
Kız mahalleye giriş yapmadan evvel durdu ve bana
_mahalleden gecerken kimsecikler bakmasın kocam utanır dedi.
Oysa kıyafetleri üzerindeydi..
Tüm mahalleleri evlerine kapandı ve o kız esmer atıyla mahalleden hızlıca geçiverdi.
Onu bir kişi izlemişti mahalleden gördüklerini anlatıyordu herkese
Meğer o kız esmer bir ata değil de o esmer oğlanın üzerine binip sokaktan geçip gitmiş.
Bunu duyan herkes ona :
Biz de izledik esmer bir atla geçti senin gözün kör olmuş dediler..
İşin garibi ben de rüyamda esmer bir eşekle geçtiğini gördüm.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.