- 121 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İlim esmaya uygun fıtrata uygun öğretidir...
İlim esmaya uygun fıtrata uygun öğretidir...
İlim kendini bilmektir
kıymetin gücün devletin ilmin kadar kıymetlidir ancak...Kur’an ilimdir...deryadır bir kovaya indirdik.tefsire gem vurduk...içtihad kapısını da kapattık...Meslek ilmini 200 yıdır ilmin Kur’an emirlerinin parçası saymaz olduk.Meslek ilmine asi olduk Kahhar da aldı müşrike verdi...işte nüklerle köle ettiler bizi de.Taşı Kabile kaptıran Habilin hatasına düştük...hz Ademe ağlamak düştü...hz Yakuba da yusuf için ağlamak düştü...çünkü müşrik var bu alemde
İlim sınırsızdır...her esmasının tecellisi sınırsızdır Allahın.ALİM o..."Kendin bilmen"yetmez çünkü müşrik var bu alemde...
"İlim ilim bilmektir
İlim kendini bilmektir
Sen kendini bilmezsen
Ya nice okumaktır "
Yukarıdaki dizeler Yunus Emre’ye aittir.
Kişinin karakter sahibi olmasının önemini vurgular. Kişi kendini bilmezse, yalnızca başkalarına hava atmak için okuyorsa bu durum oldukça yanlış bir davranıştır. Kişi, kendini geliştirmek, bilgi edinmek amacı ile okumalıdır. Bu sözlerde, dünyada en önemli bilginin, kişinin kendini bilmesi olduğunu vurgulanır. Kişi kendini bilmezse eğer, okumasının ve bilgi edinmesinin bir anlamı yoktur.
“İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir." mi.Her meslek de ilmin kadar uzmanlaşırsın ve başarılı olursun...müşrike KABİLE mağlup oldu Habil...Habil "kendin bilendi" ama taşı kaptırmıştı...yani kendin bilmek yetmiyor...aman ilmi budama...Alime sarıl...Allaha sarılmaktır Alime ilme sarılmak hz Musa sarıldı asa hediye edildi...hz Nuh sarıldı Alime gemi verildi...helaktan kurtaran her ilme sarıl...ilim sınırsızdır"Kendin bilmek yetmez"...İlim esmaya uygun fıtrata uygun öğretidir...İlmi budarsan müşrike sömürücüye köle olman kaderindir...Kader ve felek kahpe değil...İlmi budadın sen...sebeb-sonuç ilkeli bu evren...
Kur’an ilimdir...99 esmaya kulluğu öğretmedik biz Kur’an kurslarında...cami görevlisi yetiştirdik sadece...oysa fırıncı yetiştirmek de "KUR’AN KURSUNUN bir parçası olmalıydı...Biz Kur’anı hep budadık...
“İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir." mi yoksa her ilim farz mı...her meslek bir ilimdir...Çiftçilik bir ilimdir..."Okulu olmalı"zirat fakülteleri teknik aletler de geliştirmeli...zira-i ilaçlar da...RAZZAK sıfatına kullukta yarışı kaptırma müşrike...Halifelik mü’minin olmalı.yarışın galibi müslümanlar olmalı...
Dünyayı cennet yapacak olan ilimdir...İSLAMDIR Allah şafidir şifa ilmini öğrenmeye gayret et...ihlaslılara bu ilimler hediye edilir mi evet...Her ilim kulluğun parçasıdır.çünkü o ilimle Şafi sıfatına kul olursun Rahman sıfatına kul olursun...Razzak sıfatın da kolaylaştırırsın teknik aletlerle çiftçiliği veya bir başka mesleği...mesela askerliği...cihadı...el-Hafıza kulluğu...her ilim niyeti rıza olana cennet kazandırır ...
Hz Musaya asa hibe edildi...ama teknoloji ile müşrik de erişir bu ilme...Çünkü esmasının tecellisidir asa da teknoloji ile erişilen vasıtalar da...Ve "Ol "emri ile esma tecelli etmeye başladı...
İlim de hibe edilir veya adl sıfatlıdır Allah müşrike de gayretinden dolayı ilim verir...
Mucize "VEHHAB"sıfatının tecellisidir.Teknoloji adl sıfatının tecellisidir.hz Musaya asa hz Nuha gemi hibe edildi.
İlme sarılırsan dünyan ve ahiretin cennet olur...Allah alimdir...ilmin kaynağıdır...
Meslekleri müşrike kaptırmayanlar mücahittir.İlme askerdir Alime askerdir.Rahmana askerdir.Meslekleri kaptırdık gençlerimiz işsiz
Peygamberlik Vehhab sıfatının tecellisidir...adl sıfatının tecellisi veliliktir...
Evliyaya müşrik dersek hz Ademe secde üstünlük vermeyen şeytana benzeriz...
"İslam İlimdir..."ayet-hadis icma kıyas...da ilimse delil.Esma ölçüdür.ilim esmaya uygun fıtrata uygun öğretidir.İnsan ölçü değil
İlim kendini bilmektir"de ama ilmi budayan mü’min Habil gibi mağlup olur...çünkü müşrik var bu alemde...taş müşrikin eline geçince ölürsün veya köle olursun...sebeb-sonuç ilkeli bu varlık...Kur’anın öğretilerinden biri de şudur 54 farzla yetinme...mesleklerde uzmanlaş...kölelik de var bu alemde...yani cihaddır mesleklerde uzmanlık...çünkü müşrik var bu alemde...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.