Tutsak
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Şimdi hapı yuttun işte dedi. Kim yuttu hapı Dünyevi. Kim olacak, elbette Tanrı veya Allah veya Gök Tengri veya Ra vb vs.. Nasıl olacak o iş, sen yine gece aklını kaçırdın herhal. Ya hu niye olmasın pire efendi, Tanrıyı tutsak alırsak, onu konuştururuz, ne yapmaya çalıştığını buluruz, yaptığı kötü şeyleri düzeltiriz, yani O’na yaptırırız. Yav git Tanrı aşkına, bir de aklı başında bir şeyler gelsin aklına.
Bakınız efenim; şimdi İyi Tanrı var, Kötü Tanrı var bir de ara sıra iyi ara sıra da kötü Tanrı var. Yani Tanrı aynı ama aynı maddenin 3 hali gibi hallere dönüşüp duran bir Tanrı. Ya hu Dünyevi, maddenin ben diyeyim dördüncü sen de beşinci halleri bile bulundu sanki, Diğer hallerini yani bilmediğimiz halleriyle Tanrı bizi yine oyun sahasına atar, kedinin fareyle oynadığı gibi oynarsa bizimle ne yapabiliriz.
Tanrıyı yargılamalıyız ey cemaati kehkeşan. Haksız mıyım? Haklısın Dünyevi, bravo, alkışlar. Ey cemaati kehkeşan yerde olanlar, gökte olanlar, ey ikisi arasında da gezip duranlar, eğer beni seçerseniz kehkeşan başkanlığına veya imparatorluğua veya reisliğine veya krallığına vb vs ilk icraatimiz Tanrıyı tutsak almak olacak, tutsak alıp O’nu konuşturamazsak eğer sonraki seçeneğimiz de onu kendimize aşık edip istediğimiz yaptırabiliriz. Ya hu Dünyevi, Tanrı Leyla mı Mecnun arasıni Mecnun mu Leyla arasın. Tanrı cinsiyetsiz.. Ya hu bu da sorun mu, kadimden bu yana aynı cinsler arasında da aşıklık maşukluk olabiliyor,hem bazı canlılar bir bedende hem dişilik hem de erkekliği dönüşümlü olarak yapabiliyor.. Tamam da ne alaka Dünyevi. Bana bak Pire Efendi, onu bunu bilmem Tanrı mıdır, Allah mıdır, Ra mıdır, Ka mıdır Gök Tengri midir bilmem neyse ne, tutsak alacağız ve tüm olanı biteni olmuşu olacağı hal yordamına koyacağız. Biraz güvenin kendinize ey evladı kehkeşan... Tanrıyı tutsak alabiliriz diyorsam alabiliriz...
Ya hu hiç akıl kârı mı bu yazdıkların bunlar Dünyevi. Sen öyle bir gücü tutsak almaktan bahsediyorsun ki, hem senin bunların yazdığını biliyor hem de yazmana izin veriyor, yazmana izin verirken de yazma eylemini yapan ellerini plastik tuşşlara bastırırken hem de ellerininin zihninle bağlantısını kuruyor hemi de bedenini hala hayatta tutuyor, ayak tırnağındaki atom altı parçacıklardan da haberdar onları da yöneriyor ciğerindeki işleyişten de haberdar onu da hallediyor. Yani sen nasıl bir gücü tutsak almaktan bahsettiğinin farkında bile değilsin, yani daha neler neler, daha ne kadar gücü var yaz yaz bitmez yani Dünyevi... Bırak Tanrıyla uğraşmayı, kendin ol, kendini bul, Tanrı tutsak alınır mı a sersem Dünyevi..
Yahu Pire Efendi, Tanının gücü elinden sihirle almaya çalıştılar, teknolojiyle almaya çalıştırlar hatta tapınmayla( duayla bedduayla zikirle ibadetle) hatta isyan ederek ( lakin kimse neye isyan ettiğini bile bilmiyordu) o tanımsız mutlak gücü Tanrının elinden almaya başaramadı dünyanın bilinen zamanı içinde hiç kimse. Lakin Pire Efendi bu demek değil ki, Tanrıyı ele geçiremeyiz. Biz istersek Tanrıyı tutsak alabilir olmazsa kendimize aşık edebiliriz, niye inanmıyorsun bana..
Ey Dünyevi, şapşal mı desem aptal mı sana bilemedim.. Sen nasıl bir güce kafa yorduğunun farkında bile değilsin, bilmediğin bir güçle uğraşıyorsun.
Dünyevi bilinen zaman içinde ne ruhani taife ne karanlık taife ne ölümlü taife ne robotumsu taife vb vs böyle saçmalamamıştı, saçmalamanın da biri sınır var, güldürme kendine ya hu...
Dünyevi nereden aklına geldi Tanrıyı tutsak almak... Ya hu sorma, bir tane dizi izlerken birden aklıma geliverdi, lakin sen de diyorsun ki saçmalıyorsun. Hangi diziymiş o. Stargate Universe, 2009-2011 yılları arasında çekilmiş herhal. Eee orada mı Tanrıyı arıyorlar.. Yok ya hu, nerde... Uzayda bile kavga ediyor insanlar da, hatta birbirlerini öldürüyor da, bu işi düzeltsek düzeltsek Tanrıyı tutsak alarak başarabiliriz dedim sonra yazıyordum, sen arayan girdin Pire Efendi.
Dünyevi gardaşım; bah hele; Bakmıyorum ya bana ne, ya hu dinle hele beni, dinlemiyom işte, Ben Tanrıyı esir alıcam o kadar.. Hay Dünyevi, ne halin varsa gör..
Sevgili ve çok muhterem uzay yaratıkları, oylarınızı bana verirseniz size Tanrıyı sunacağım, sonra ne yaparsanız yapın. Yani benim vaadim, öyle ev araba, yalnızlara eş, yerdekilere kanat, göktekilere ayak denizdekilere bol oksijen veya kefen parası değil, Tanrının kendisi. İyi düşünün taşının, fani vaatlere kanmayın, Tanrıyı esir alanın başka bir şey ihtiyacı olur mu bir düşünün, ona göre sandıkta oyunuzu bana verin emi..
Ya hu pirecim, üşür gibi oldum. Hayırdır Dünyevicim ne oldu daha azıcık soğuğa dayanamıyorsun kalkmış bir de nelerden bahsediyorsun. la git işine, sizlere cennet vaat edenlere kanıyorsunuz cehennem vaat edenlere kanıyorsun, bir de bana kanın ya hu, hem benim vaadim Tanrı’nın kendisi ya hu.
Peki, vaadini gerçekleştiremezsen ne yapacaksın, ne yapayım gözünüz kör müydü, sağır mıydınız, aklınız mı yoktu da sefil halinize bakmadan bana kandınız der geçerim, olmaz mı? Olmaz Dünyevi, seçmene saygısızlık olur..
Ya hu Tanrı seçme hakkımız bile yok, çağ döndü gitti, hala eskilerin, toplumun, tapıcıların geçmişin Tanrısına tapıyorsunuz. Ben Dünyevi diyorum ki size; şimdiye kadar inandığınız yaşadığınız hayal ettiğiniz her şeyi unutun, benim vaadimi düşünün ve bana oy verin işte. Bana oy verin, cennete bir kat daha çıkacağım, cehennemi zaten söndürücem, hem size eski Tanrının vadettiklerin daha çok şeyler vericem, hemi de beleş; ne ibadet isterim, ne de tapınma... Tanrının gücünü bana verdiğiniz oylar ile alacağım ve sizlere aktaracağım, sonradan ne isterseniz yapabilirsiniz.. İster ölü diriltin, ister kitap yazın, ister elçi atayın, ister kendinizi daha güçlü bir yaratığa dönüştürün yani ne isterseniz onu yapın yeter ki beni başkan falan seçin işte.
Meanyeak mısın nesin Dünyevi, ya hu uykun gelmedi mi git uyu, gelmez mi Pire Efendi, gözlerim bir açılıyor bir kapanıyor, nasıl yazdığımı bile bilmiyorum, uyku acayip bastırdı yani.
Hadi yat zıbar Dünyevi, rüyanda falan Tanrıyı tutsak aldığını görürsen sakın inanma ha, Tanrı seninle oyun oynuyordur, oyununa gelme Tanrının.
Eyvallah Pire Gardaş,eksik olma, teşekkür ediyorum.
En sevdiğine emanet ol..
YORUMLAR
Yinsani
Eksik olmayın. En seveninize emanet.
Yinsani
Eksik olmayın. En seveninize emanet.
Her bir Kelimelnin resmettiği evren, kâh bir bilinmezlik içinde kaybolan bir yıldız, kâh bir sonsuzluk çizgisi gibi uzanıyor.
Tanrı'yı tutsak almak, bir metaforik yolculuk .Sadece bir dizi izleyerek gelen ilham, düşüncelerini farklı boyutlara taşımış. Görmek istediğimiz gerçekliği yaratma arzusuyla, kâh bilinç kâh bilinçaltı arasında gidip gelme hali.
Tanrı'nın tutsak alınması düşüncesi, sadece bir uykunun derinliklerinde parlıyor.
Hayal ve düşüncelerini sıra dışı bir şekilde ifade etmekte gerçekten başarılısınız.
Böylesine özgün bir düşünce evreninde kaybolmak, gerçekten ilginç bir deneyim.
Teşekkür ederim, Dünyevi Sözlerinle dolu dolu bir dünya sundun.
Yinsani
Değerli CaNMaYBuL, senin de yorumların efsaneleşecek bu gidişe, irdeleyen sorgulayan anlayan anladığını bile anlatmaya çalışan yorumların bir farkındalık sunuyor. Çok teşekkür ederim. Eksik olma, En sevenine emanet ol.
İyi Geceler.
Olur aslında neden olmasın.
Benim oyum sendedir nesildaşım.
Her şey inanmakla başlar inanç da inanmakla başlamadı mı.
Inannan olmuz ise yaradan olur mu, ya da yaratılmış bir şey yoksa yaratandan bahsetmek ne alakadır. İnsan iste her şeyi istediği yerden tutuyor ;))) olur yani neden olmasın.
Sağlıcakla kalasın nesildaşım.
Yinsani
eksik olma nesildaşım,
Sağlıcakla daim.
Not: son yazın harükülade idi, lakin son şiirini okumadım daha, bir ara toptançılık yaparım emi:)