- 154 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DEPREM GERÇEĞİ.
DEPREM GERÇEĞİ.
Deprem, ülkemiz aktif fay hattı üzerinde yer aldığı için çok sık duyduğumuz bir kavramdır. Bu yazımda deprem türleri ve özelliklerinden bahsetmek istiyorum. Deprem türleri nelerdir? Sorusunu elimden geldiğince cevaplayacağım. Lafı çok uzatmadan başlayalım. Fakat öncelikle deprem nedir? Depremler nasıl oluşur? Bilmiyorsanız : Deprem nedir? Deprem nasıl oluşur? adlı yazımı okumanızı tavsiye ederim.
Deprem Türleri Nelerdir?
Birçok deprem türü vardır. Bu deprem türlerinin kendilerine has karakteristik özellikleri de mevcuttur.
Tektonik Depremler
Levhaların hareketleri sonucu oluşan depremlere tektonik depremler denir. En tehlikeli deprem türü tektonik depremlerdir. Ülkemizde ve dünyada en çok görülen deprem çeşididir. Yeryüzünde olan depremlerin yaklaşık %90’î tektonik depremlerdir.
Volkanik Depremler
Volkanik patlamalar sonucu meydana gelen deprem çeşididir. Volkanların patlaması sonucu volkanik depremler oluşur. Daha çok aktif yanar dağların yer aldığı Japonya, İtalya gibi ülkelerde görülür. Ülkemizde aktif yanardağ olmadığı için volkanik depremler görülmez.
Çöküntü Depremler
Yeraltı madenlerinin erimesi, galerilerde meydana gelen çökmeler sonucu oluşan depremlere çöküntü depremler denir. Enerjileri az olduğu için fazla zarara yol açmazlar.
Tsunami
Odak noktası deniz dibinde olan deniz depremlerine Tsunami denir.
Bu yazımda deprem çeşitleri nelerdir? Sorusuna elimden geldiğince cevap vermeye çalıştım. Umarım faydalı bir yazı olmuştur. Deprem
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.