- 138 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KUDDUSİ, Tarik-ul Kur'an Tefsiri
KUDDUSİ, Tarik-ul Kur’an Tefsiri
Nisa 128. Ayet
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
128- وَإِنِ امْرَأَةٌ خَافَتْ مِن بَعْلِهَا نُشُوزًا أَوْ إِعْرَاضًا فَلاَ جُنَاْحَ عَلَيْهِمَا أَن يُصْلِحَا بَيْنَهُمَا صُلْحًا وَالصُّلْحُ خَيْرٌ وَأُحْضِرَتِ الأَنفُسُ الشُّحَّ وَإِن تُحْسِنُواْ وَتَتَّقُواْ فَإِنَّ اللّهَ كَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرًا
128. Şayet bir kadın kocasının (kendisinden) yüz çevirmesinden yahut uzaklaşmasından korkarsa, barış yolu ile aralarını düzeltmelerinde kendileri için bir vebal yoktur. Barış daha hayırlıdır. Zaten nefislerde bir cimrilik vardır. Eğer iyi geçinir ve sakınırsanız, şüphe yok ki Allah yaptıklarınızdan haberdardır.
Ayetin nüzül sebebi tefsirlerde teferruatlı anlatıldığından burada tekrara gerek duymadım.
Ailenin sağlıklı bir yapıya sahip olması için, kadın ve erkeğin durumunun bilinmesi çok önemlidir.
34. Ayette, kadının kocasına karşı itaatsizliği, serkeşliği ve baş kaldirması yani "nüşuz" halinin yaşanması durumunda kocasının ne yapması gerektiğini Rabbimiz biz kullarına bildirmişti.
128. Ayette ise kocanınنُشُوزً" ا" nüşuz halinin yani; nefret, uzaklaşma, sert davranma ve kendisini çirkin ve yaşlı kabul edip ondan yüz çevirmesi gibi davranışlar göstermesi hali, bu durumda kadının ne yapması gerektiğini bildirmektedir.
Eğer bir kadın, kocasının kendisini çirkin görmesi, yaşlı ve geçimsiz kabul edip yüz çevirmesinden "korkarsa" bir kısım haklarından; (nafakasından, mihrinin bir kısmından veya sırasını kumasına vermek suretiyle), kocasıyla uzlaşmaya gitmesinden dolayı bir vebal yoktur. Yapılan bu sulh boşanmaktan daha hayırlıdır.
Bu ayet, kadının ve erkeğin konumlarını da belirtmektedir.
Erkek bir amir olarak kadına belli yaptırımlar uygularken, kadın erkeğe (amirine) karşı barış yolunu tercih etmektedir.
Rabbimizin aradığı hayırda buradadır.
İnsanın çok hırslı yaratılması cimriliği beraberinde getirmektedir.
Kadın ve erkekten her biri hakkından vazgeçmek hususunda çok cimri, ama hakkını alma noktasında ise çok hırslıdır.
Éşler iyi geçinir ve takvaya sarılırlarsa, Allah onların bu halinden haberdar olup aralarındaki ülfet ve muhabeti ziyadeleştirecektir
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.