- 119 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
HUY TERBİYESİ
Huyların değişip-değişmeyeceği noktasında varılan neticeye göre:
Bazı huylarımız yaratılıştan gelmekte, bazıları ise sonradan kazanılmaktadır.Fakat hangi huyların Yaratılıştan, hangilerinin sonradan kazanıldığı açık ve net bir şekilde bilinmediğinden, bizlere düşen her huyun değişebileceğinden yola çıkıp, huylarımızı ıslaha çalışmaktır.
İnsanlar zaman zaman rahatsızlanırlar.Bu rahatsızlıklarını gidermek için doktora giderler ve verilen ilaçları kullanıp iyileşmek için de ayrıca Allah’a dua ederler,veya etmelidirler.Maddi hastalıkların tedavisinde bu metodu uyguladıkları gibi,aynı şekilde manevi rahatsızlıklarında da, veya daha doğrusu ruhi rahatsızlığa düşmemek için bunun çaresini de aramalıdırlar.
Ruhların gıdası ve takviyesinin temel şartı "iman" dır. Başta Cenab-ı Hak’kın varlığı ve birliğine iman etmek ve O’nun Kur’an-ı Kerim’de emrettiklerine harfiyen uymaktır.İnsanların yapacağı uygulamanın en başında ibadet ve onun da en başında namaz gelmektedir.Bu emredilenleri insan eksiksiz olarak yaptığında ise ruh sağlığının yerinde olacağı gözlenecektir.
İnsanın içini aksettiren, ruh yapısının kilometre taşları huylarıdır. İşte bu açıdan insanların öncelikle kendilerini tanıması ve kendisiyle barışık olması daha sonra ise diğer insanlarla iyi ilişkiler sürdürebilmesi için iyi ve kötü huyları tam anlamıyla öğrenip, iyilerini uygulaması kötülerinden ise kaçınması gerekmektedir.
Ahmet TULGANER
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.