Tanrı Enflasyona Uğrar mı?
Sen ne sanıyorsun kendini Dünyevi, Yeiku taikuku bakiku vb vs derken şimdi de Tanrı ile enflasyona arasındaki muhabbete mi gireceksin?
O kimler gelmiş, kimler.. Yav daha yazıya başlamadan payladın üstad beni hacıcavcav mıyım ben. Seslenme, kulaklıkları taktım, gözleri kapadım, parmaklarım klavyede.. Neyse gözlerimi açayım, 10 parmak yazmayı unutmuşum... 4-5 parmakla yetineyim bari..
Akşam olur karanlığa kalırsın
Derin derin sevdalara dalarsın
Oy gelin gelin, sevdalı gelin, öldürdün beni.
Derin derin sevdalara dalarsın
Oy gelin gelin, sevdalı gelin, öldürdün beni.
Beni koyup yad ellere varırsın
Beni koyup yad ellere varırsın
Sana zulüm bana ölüm değil mi
Oy gelin gelin, sevdalı gelin, öldürdün beni.
Bana zulüm sana ölüm değil mi
Oy gelin gelin, sevdalı gelin, öldürdün beni.
...
Odasına vardım dolabı tozdur
Güzeller geliyor benimki yoktur
Oy gelin gelin, sevdalı gelin, öldürdün beni
Güzeller geliyor benimki yoktur
Oy gelin gelin, sevdalı gelin, öldürdün beni
Ellerin elime değdiği zaman
İster ölüm olsun ister ayrılık
Oy gelin gelin, sevdalı gelin, öldürdün beni.
İster ölüm olsun ister ayrılık
Oy gelin gelin, sevdalı gelin, öldürdün beni.
****
Eski libas gibi aşığın gönlü
Söküldükten sonra dikilmez imiş
Güzel sever isen gerdanı benli
Her güzelin kahrı çekilmez imiş...
.
.
.
Ayarı kaçırdın milletim, ey halkım, bengiller, sengiller, o(Y)giller, bizgiller, sizgiller, onlargiller... Hey... ,
Ekonomi bozuk, siyaset eski, hukuk sizlere ömür, mafya dillere destan, gençlerin hayali rüyası kapkaranlık...
Kandırmayalım beni, ben cahilim.. Öğrendiklerinizden ve bildiklerinizden, öğrettiklerinizden ve bildirdiklerinizden beriyim, ariyim, ben temizim ...
Meğer taşa tohum ekilmez imiş...
Bu son türkü hece vezni ile yazılmış, ayaklı vb vs. Aşık Seyrani; 1800 veya 1807 -1866 yılları arasında yaşamış..
Sen de 200 yıl önce, ben diyeyim 180 yıl önce falan döngüsünü tamamlamış ayyuka gitmiş, ruhu şad olsun,
Sanki ülkem resmen 1800-1860 arasındaki gibi yönetiliyor. Bir sonraki yüzyıl ise birinci dünya savaşı ve dağılış, çöküş, savaş, kargaşa, yetimler bir tarafa öksüzler bir tarafa, o grup bir tarafa bu grup bir tarafa, fakirlik insan boyu, yoksunluk çok olmasına rağmen hayaller sınırlı olduğu için belki bir şekilde hayata tutunuyorsun, tutunursun..
Japonya’daki depremden haberin olmaz, İtalya’da yanardağ patlasa haberin olmaz belki duymazsın bile Anadolu’da, Brezilyanın B’ni bilmezsin, Fransa’da sel mi olmuş duyulmaz, Kanada belki kurulmamıştır, Çin’de ne olup bittiğini bilen yoktur. Ki dünyayı takip eden nüfusun belki yüzde 1’i bile değildir, ki onlar da ihtimal devlet görevlisi veya multi zenginler, multi ticaret erbabıdır..
Geçenlerde borsadaki şirketleri inceliyorum, son beş yıllık hisse senedi fiyatlarını. Yüzde 100’den az artan yok ekseriyetle, yüzde 1000, yani 10 katı. Gerçek ekonomiye göre artmış fiyatları, yani kendilerini korumuşlar, kim onlar hangi şirketler falan... Bir çoğu öyle.. Sen de diyorsun ki benim emekli maaşı da epey artmış son 5 yılda, memur maaşı, asgari ücret de şişmiş, uçmuş falan dersin detaylı incelemede.. Lakin hepsi kitabına uydurma,
Yanlışım olabilir, ABD’deki hisse senetlerinin çoğunluğu nüfusun yüzde 5’inin elinde gibi bir haber okumuştum, ülkemizde de aşağı yukarı 45-50 aracı kurum var bu işlerle ilgilenen ( bankalar dahil)
Aşkına düşeli Mecnun misali..
Saçımı yolduğum umurunda mı
Fikret’im bu gönlüm olmadı rahat
Kalmadı ömrümde ne lezzet ne tat
Her saniye her dakika her saat
Dirilip öldüğüm umurunda mı
Saçımı yolduğum umurunda mı
Perişan olduğum umurunda mı
Ezele de deli gönül ezele..
Bu türküyü kim yazmış bilmiyorum, hangi tarihte, hangi yy’da..
Bu da gelir bu da geçer ağlama...
**
Türküler eşliğinde siyaset, ekonomi, devlet, millet, vatan, enflasyon ve veya ya da;
Geçmiyor sevgili okur, milletin kaderi her yüzyılda aynı. Taht oyunları, siydik yarıştırmalar, mala çökmeler, insan katliamları...Hiç öyle bana Anadolu güzellemesi yapmayın, camidir, cemdir, kilisedir muhabbetlerinizden kına geldi, yok doğuymuş yok batıymış, yok şuymuş yok buymuş...
Yoğurtun kilosu olmuş; 80 gayme falan...
Alım gücün her yüzyılda berbat yani.. Neden peki böyle. Yoğurt deyip geçmeyin, kömür ocaklarında çalışan işçilere yoğurt verilir, kömür tozu ciğerlerine fazla zarar vermesin diye... Doğru olmalı bu bilgi, yanlışsa lütfen düzeltin.
Bre cahiller, verdiğiniz oy yüzünden çağı eski kuşak devletlerin anlayışına kurban ettik. Şu devletleri yöneten kuşaklara bir bakın, ey Y kuşakları uymayın kendinizden öncekilere, her fikirlerinde, her uğraşlarında bir çağ dışılık bulursunuz incelerseniz. İstisnalar çok nadir. Üstadlar üzerine alınmasın.
Cumhuriyet kurulalıdır bir çekişme var, neyin çekişmesi lan bu. Tanrıdır Allahdır, dindir, kadın elbisesidir, sünnidir alevidir, sağçı solcudur, etödür fetödür, meclis sistemidir, başkanlıktır, padişahlıktır şudur budur..
Veririm parayı Avrupa’da bir serseriye Kuran yak, yakarken bir de kameraya al derim, kullanırım bunu iç siyasette.
Veririm parayı nasa’ya masa’ya uzaya çıkıyoruz diye basarım reklamı..
Veririm parayı bir gazeteci bozutusuna, israil taraflarında bir haber yaptırırım ülkemiz aleyhine veya devleti kendilerinin sananların aleyhine, derim ki gördünüz mü, siyonistler bize saldırıyor
Keklerim milletin çoğunluğunu... Zaten yapılan bu değil mi?
80 darbesindeki oyunları, sağ gösterip sol vurmayı 15 temmuza kopyalayıp yapıştırmışlar. Ne güzel de yedirmişler bize. Abd veya Abd’nin multi milyardeleri Kızılderileri nasıl o kıtadan sildi ise, aynısını Anadolu’ya denemiyorlar mı? Cumhuriyete, Cumhuriyetin olmazsa olmazlarına denemiyorlar mı?
Sen ki; 1974 lerde amborgoya rağmen Kıbrıs’taki katliama ses edensin, el verensin, can verensin.. Atatürk’ün ileri görüşlülüğü neden anlamıyorsun, anlamakta zorlanıyorsun..
Bir vatan elden gidiyor,
Bir vatan nasıl elden gider, gençleri hayal kuramaz hale getirin veya hayalleri asla gerçekleştiremeyecekleri duruma getirin tamam, bir iki nesil sonra vatan, vatan olmaktan çıkacaktır.
Ya hu vermişler elinize 3000 yıllık dinleri, Yahudilik, Hristiyanlık, İslamiyet... Bakınız, her taşın altına bakın, gerçekten bize camilerde, cemlerde veya din derslerinde anlatıldığı gibi mi gerçekler..
Doğruya ben dinsizim, hiç doğru söyler miyim? Urun kellesini...
Yahu, kendi 60 kuşak önceki atanın ananın günlük veya o yıllarda ne yaptığını bilmezsin, araştırmazsın lakin gidersin, arabistan elitlerinin, siyasetçilerinin her haftasını, ayını, yılını anlatırsın da anlatırsın. Ya hu yapmayın, etmeyin..
Ülkemin borsasındaki en değerli şirket, kendinden sonraki gelen iki şirketten daha değerli, lakin kimin o şirket?
Bir bütün olarak;
Sevdiğim bir gün bana
Yar demedin yar demedin
Gece gündüz tenhalarda
Ağlayanım var demedin, var demedin yar...
Ne diyorduk; bir bütün olarak arap elitleri seni, Türkü yani, batıya karşı tampon olarak kullanıyor, Ha keza Avrupa’da aynısını Arap veya doğu denilen toplum ve ülkelere karşı yapıyor. Kullanılıyorsun, kullanıldın...
Bir müddet, Mısırdan, İtalya’ya, Avrupa Kara Orman içlerine kadar at koşturduk... Ortam müsaitti, Vura kıra bu toprakları vatan eyledik. İçerde ise yine bitmez tükenmez köy mera yayla çatışmaları var idi. Karacoğlan’ın magazinsel şiirleri vb vs hariç tüm türküler yüreğini dağlar...
Hece şiirinin derinliklerine dalarsanız, kendi coğrafyanıza kendi topraklarınıza ve sair ülkelere de sanki yüksekten bakıyor gibi olursunuz.
Nasıl yönetiliyorsun, çağ neyi gerektiriyor. Çağı okuyamazsan, yedi kuşak sonraki torunlarının durumu hiç düşünme.. Senin hatanın bedelini onlar ödeyecek çünkü. Sen bir şekilde kem küm Tanrı’ydı, Allah’tı, cennetti cehennemdi, tapınacaktım tapınaydım falan fişman dedikodusunu yaparak döngünü tamamlar gidersin bu dünyadan, Ölüm sonrası için seni aldatmalarına müsaade edersen...
Vur sineme öldür beni
Bıktım dünyanın tadından
Vur sineme öldür beni
Bıktım dünyanın tadından
Yoktur aleme mihnetim
Yanında var mı kıymetim
Eğer satmaksa niyetin
Vur sineme öldür beni
Abd; 1950lerden beri elini atmış bu topraklara... Abd tarihini kim biliyor, ne kadar araştırdık, nasıl kuruldu demiryolu ağları, Kızılderililer nasıl alt edildi, Teksas nasıl dahil oldu birliğe, Abd’nin batısına açılan kapı California nasıl ele geçirildi, nasıl okyanusa kadar uzandı doğu sahillerden vb vs... İspanya nasıl çekildi, İngilize, Fransıza karşı bağımsızlık savaşını nasıl kim başlattı, Kölelik nasıl gelişti, Çinliler demiryollarında ne kadar çalıştı, Tarımı, sanayisi nasıl bu hale geldi... Veya Hristiyanlık, kiliseleşme nasıl sağlandı, kim sağladı..
Magazinsel bilgiler harici detayları neler ki?
Ülkemizdeki başkanlık sistemi de, Oturan Boğanın sistemi gibi değil mi sizce? Kızılderililerinin meşhur şefi.
Ya hu , 1800’ün ikinci yarısından itibaren bir şekilde üniversite, yüksekokul kuruyorsun, yani dünyadan pek de geri değilsin bu konuda lakin; neyi ıskaladın da Mb Başkanın Abd’den geliyor hazinenin başına.. Yok muydu yerlin millin... Yani senin üniversitelerin yetersiz miydi, yetersiz ise bunun nedeni nedir?
Kültürel olarak, dini olarak, devletlü olarak bir sorgular mısın çünkü sen bu vatanın evladısın ey okur..
Geçenlerde bir program izledim, Abd 1950lerden beri ülkemizin eğitim müfredatında söz sahibiymiş, bunu bilen de üç beş kişi, günümüzde epey biliniyor lakin, peki günümüzde ne yapıyor? Boş ver geçmişi...
15 temmuzda başkanlık sistemini seni geçirten kimdi? Senin verdiğin oy mu, iki arada bir derede darbe daha aydınlatılmadan sistem değişikliğine neden koştun? Manşetlerle verdiler algıyı, Khk’larla korkutular milleti,
80’lerde ise kahve taramaları ile, üniversite öğrencilerinin yürüdüğü yolları bile ayrılmasını sağlayarak, onu bunu asarak, aynı silahla kardeşi kardeşe vurdurarak...
Neleri okumalısın? Dünya klasiklerinden 50 roman. Film ve dizi izleme sitelerinden 100’e yakın her türden konudan görüntülü öğrenme, senaryo sorgulama yoluyla... Karşıt dediğin insanların dünyasında onların mokasenlerini giyip bir yürüyerek... Antik Uygarlık araştırmalarını, belgesellerini, uzay konusundaki teknolojilerinin nasıl günümüze geldiğini araştırarak...
Buharlı Gemi Osmanlıda veya İstanbul’un iki yakasında kullanılmasını ekmeğimizden oluruz diye Kayıkçıların yaptığı eylemleri, günümüz taksicilerine benzetebilir misin? Mesela o Kayıkçıları kim örgütledi, fışfışladı? Hangi ağa, hangi ekonomik veya dini veya örgütler kültürler vb vs..
Yeniçeri Ocağı kaldırılmaya çalışılırken kim karşı çıktı mesela.. Sen Osmanlıyı ne zannediyorsun, Kaç yıllından sonra Osmanlı Türk’lükten çıktı, yoksa peyder pey bu yola nasıl girildi, Zamanında Türk aşiretleri birbirlerine üstünlük sağlamak için veya Türk Devletleri Oğuz’un 24 boyunu kullanmış. Kardeş katlinden geçilmiyor ortalık..
Peki ya günümüz ?
Beylik laflar edecek aptal mıyım ben, sanırım öyle..
Hadi, beylik laflar edelim, yırtık donumuza bakmadan...
Ben Abd ve Arap elitlerinin oyunlarına dokundurdum biraz, sen de kalk Rus ve Fransa İngiltere Almanya oyunlarına dokundur mesela.
Bir sonsuz rüyada açılmış gözler
Yummayın yummayın kirpiklerini
Yummayın yummayın kirpiklerini
Kim ondan daha çok hayatı özler
Çağırır çağırır sevdiklerini
Çağırır çağırır sevdiklerini
Bilmem ki adını onu kim saklar
Şimdiden uyutmuş onu kucaklar
Besbelli üşütür soğuk topraklar
Soymayın soymayın giydiklerini
Gelmiyor gelmiyor o yüzler niçin
Kaybolmuş koynunda kollarda niçin
Bilmiyor boyunun ölçüsün niçin
Başının ucuna geldiklerini...
Son olaylardan biri mesela aklıma geldi, Mit’in ( Ki gözbebeğimizdir) 97. veya 96. yıldönümü konuşmasında yüzlerce eski kuşak ve yeni kuşak görevlilerimiz canlı yayında dünyaya niye afişe edildi? Bu ifşanın hesabını kim verdi? Veya kim bunun hesabını soramadı.
Doğru ya ben ya dinsizsimdir, ya etöcü ya fetöcü, olmazsa pkk verelim o da yemezse, komünist, ülkücü, kemalist, dindar, deist, pislik, satılmış...
Yok be, otururum gece interneti kurcalarım, antik dünyadan yeni dünyaya, çiçeklerin türlerinden uzay yarışına, nehir balıklarından, dağ ve ormanlardaki vahşi hayata, iklim döngülerinden okyanus akıntılarına, dinler tarihinden imparatorlukların kurulup yıkılmasına, haritalandırmanın dününden günümüze, kırmızı noktalı sitelerle cenneti öldürürüm, korku filmi izlemem lakin korkarım ve yine lakin ne Tanrıdan veya cehennemden korkmam, Tanrıya tapanların yargılamasından korkarım, hani yeni bir tür olarak, insan melezlense vb vs kurt adam veya wampirler piyasaya sürülse, yapay zeka destekli robotumsu askerler veya güçler ile aynı dönemde korkmam da, insandan korkar dururum..
Sahi; İnsan kimdir, nasıl olmuştur, niçin insan denmiştir, İlk alfabeyi kim icat etti mesela..
Neden Türk dendi, Ulan; ben Türk müyüm, Çerkez miyim, Kürt müyüm, Rum muyum, Fars mıyım Arap mıyım...
Sahi gazetecilik nedir, kim bu gazetelerin sahipleri, dünyada ve ülkemizde ilk gazetelerin kurucuları kim, ilk tv yayınlarından nemalananlar, onlara yatırım yapanlar kimlerdi?
Sayısal bir çağda, bu tür yazılar yazılar mı ya hu, bir kaç numaraya indirgenmiş kimliğimiz zihnimiz ruhumuz bile...
Her yolda bir kamera, oysa senin kendine ait bir işletim sistemin bile yok, bu işletim sistemini sıfırdan piyasaya sürecek bir üniversitende mi yok...
Diplomalılılar, kölesi midir toprak ağasının, sanayi ağasının... Abd tarihinde değinmiştik daha önce; Sanayici ve ziraatçi mücadelesi dünyanın gidişatını belirledi.
Peki ülkemizdeki hangi çekişme, ülkemizin ve dünyanın tarihini belirleyecek.. Doğru ya; okuyup da ne yapacaksın ki, zaten üniler kızlı erkekli..
Ya hu; neden kadın peygamber yok dünyada? El cevap; nasılsa, şerhini çoktan yazmıştır ülemalarımız değil mi, sen de inanmışsındır o açıklamalara?
Hadi bakalım; Kadınlar Çağı olabilir mi günümüzün çağı, robotlardan fırsat bulabilirlerse 6 bin yıllık döngünün son demlerinden çağa mührünü vurabilir mi, kadın aklı veya zihni veya eli veya gözü.. Kadına; fahişe, orospu derler de, erkek sütten çıkmış ak kaşık değil mi..
Dünyevi, iyice ayarı kaçırdın; lan yiğenim; at kendini yüksek katlardan, senin kellen omuzuna fazla geliyor herhalde. Şimdi de Feminizm konusuna saracaksın, Tanrı bitti mi yoksa,
Ya hu Üstad; şimdi yapmamız gereken tüm düşünsel veya uygulamalı iş ve uğraşlara yüzde 300 enflasyon farkı yapmak...
Bu da demektir ki; bu enflasyonda; her şiirindeki her harfi en az üç defa tekrar edicez, her mısra üçer defa yazılacak, her ibadetteki her durağı üç kez tekrarlayacağız, üç tekrarlar dokuz olacak, 5 vakit 15vakte çıkacak, 1 hac 3 hacca çıkacak, Fb-Gs 90*3: 270 dakika oynayacak bir maçı, meclisteki söz hakkı süresi 3 ile çarpılacak, 10 dakika ise 30 dakika, İki şehir arasındaki mesafeyi en az üç kat km yaparak bitireceğiz.. Her öğrenci ana sınıfından üni sona kadar her sınıfı üçer kez tekrarlayacak...
Kime kin ettin de giydin alları
Yakın iken ırak ettin yolları
Mihnetine yetirdiğim gülleri
Varıp gittin bir soysuza yoldurdun ( ey vatan ey memleket)
Sen beni sevseydin arar bulurdun
Zülfünün teline bağlar dururdun
Madem ayrılmakmış senin muradın
Niye beni ataşına yandırdın (ey vatan, ey memleket... )
Sen seni topla da kuşağın kuşan
Ayrılır mı senin sevdana düşen
Safa geldin diye sarıp sarmaşan
Niçin benden muhabbeti kaldırdın ( ey vatan ey memleket)
Hicrani’yem der ki bakın halına
Dağlar dayanmıyor ahu zarına
Elim ermez oldu kisp-i kârıma
Çünkü gül vatanı elden aldırdım ( ey vatan ey memleket)
Tüm halk ozanlarımız ve şairlerimizin ruhu şad olsun, kalanların, yaşayanların günleri bir önceki günden daha umut dolu, daha güzel geçsin..
İyi geceler ey vatan ey memleket...
En sevdiğinize emanet olun..
YORUMLAR
Nesildaşım sabah kahvemi aldım baktım yeni yazı var, hemen okumaya başladım. İnan uyku falan kalmadı, zihin taş gibi oldu:))
Söylenmeden olmayan, söylense de bir şey değiştirmeyen ama susunca da daha da kötüye giden olaylar adına.... yaz sen Nesildaşım.
Bazen filmlerde bile olmaz bu kadar diyorum ama sonra anlıyorum; hayat filmlere özenmiyor, filmler hayattan kopya çekiyor. Cehennemin ortasında kalmış gibiyiz, zombilerin ortasında. Bak bu arada gerçek oldu zombi virisu de geldi:))
Sonumuzun iyi olacağına dair de hiçbir belirti yok şükür))))
Bir kahve daha içelim...
Sağlıcakla kalasın.