- 211 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
maaşlarda zam artış oranı
-üretim demek sanayileşmek demektir neden anlamsız hale geliyor kavramlar.cafer usta olgulara inanırdı.piyasadaki paranın ne oranda tüketime gitmesi demekti maaşlara yansımış şekliyle.evet kaç dolar maaşa tekabül ediyordu bu artış.asgari ücretin 1200 dolar olması avrupadaki gibi.her şey dolarla hesaplanırken alım gücünü ilgilendiren maaşlar içinde aynı tarife uygulanmalı.sanayileşme gerçekleşmiyorsa sanayisi olan bir ülkenin.çünkü hazır üretimin daha karlı olduğu biliniyor.dev şirketlerin oluşturduğu tekel var dünyada.bunlar piyasada söz sahibi olduğundan zarar etmeleride olanaksızdır ürün çeşitliliği nedeniyle.türkiyede üretim tüketim dengesinde liranın değerlenme olasılığını arge çalışmalarına bağlamakta parasal bir gerçektir ekonomi içinde.devlet stratejik alanlarda fabrika açmalı fiatlarda istikrar yaşanması için.savunma sanayi bağımsızlık için ne kadar önemliyse milli sanayinin gelişmesi demekti tasarımın milli bir markaya dönüşmesi.
-nasıl anlaşılmalı varlık içinde yokluk sözlerini sarfetti nedim.
-madem ihracatla ölçülüyor ekonomi paranın değer kaybetmeside bizim eksikliğimiz dedi cafer usta.
-yani yönetim sorunu var ülkede chpnin ifade ettiği şekiliyle.onlara neden şans tanınmıyor acaba diye düşüncesini açıkladı nedim.
- tabiki halkta kusur aramak yanlış ideolojileri teröre destek olmakla sınırlı bir oluşum demek chpnin temsil ettiği ilericilik artık.cafer usta siyaseti ciddiye alıyordu bu sözleriyle
-herşey çok güzel olacak deniyordu istanbuluda kazanmıştı ekrem imamoğlu.tabiki nedim bu başarıyı küçümsemiyordu konu halk için çalışma olunca.ancak şehrin hayat kültüründe yoktu bütünlük.her ilçenin kültür merkezi olmasında şehirleşmenin anlamı olmalı.chpnin başarısımı gelişmiş bölgeleriin yaşam kalitesi.her şeyden önce bir çekim merkezi yaratmakla ölçülüyor zenginlik.varoşlarda böyle bir çabanın örneği yok.sokaklar güvenli değil insanlar için.bunun farkındamıydı imamoğlu.nedim ikna olmuyordu ülkenin gelişmişliği için.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.