- 152 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Samet ismiyle ilgili bir kaç söz...
Samet ismiyle ilgili bir kaç söz...
De ki: O, Allah birdir. Allah sameddir.(İhlas)
Samet ismiyle ilgili bir kaç söz...
Sözlükte “bir şeye yönelmek” anlamındaki samd (sumûd) kökünden türeyen samed “ihtiyaçların giderilmesi için kendisine başvurulan kimse” demektir. Samed ayrıca içi boş olmayan kütle halindeki şeyler için kullanılır. Allah’a nisbet edildiğinde “ihtiyaçlarını gidermesi için herkesin başvurduğu, yaratılmışlara özgü acz ve ihtiyaçtan münezzeh ebedî ve bâkī yüce varlık” mânasına gelir (Râgıb el-İsfahânî, el-Müfredât, “ṣmd” md.; İbnü’l-Esîr, III, 52)
Samet ismiyle ilgili bir kaç söz...
Yaratılan Allahın aynasıdır...emanetcisidir yani...Allah görülmez emanetçi ve emenet edilen esması görülür bilinmezlerdendir zatı...
İşte İsrail ırkı uğruna Allaha zarar vermek amaçlı.Irkçılık bu.ırkına zarar verir ancak.Allah kula muhtaç değil Adaletime dost ol der
Yaratılanı ayna yaratmış ama bu aynaya gizleme halide vermiş.Hakkeden bu aynaya baksın hakkeden bu aynayı oksun...demiş çünkü adil...adilin yarattığı ayna bizim aynamızdan farklıdır...hikmetlinin yarattı ğı bu ayna bizim oluşturduğumuz aynalardan farklı...biz bile yalancı aynalar ürettik.insanın kafasını büyük vücudun küçük gösteriyorlar...tozlanmışsa saklıyorlar geceleyin saklıyorlar görüntüyü...köre zaten gizliyorlar görüntüüyü...
Külli iradesiyle Allah ilahlığını korur cehennem yapmış.cennet yapmış.Müşrike zarar verme isteği vermiş ama zarar mümkün değil.
Allaha zarar vermeyi değil dostluğu seç.Şehadetli cahilliği ölçüsünce zarar vermeyi seçmiş olur.Tevbe dostluğu seçmekte.
Esmasına ve zatına zarar verme amaçlıdır müşrik ama Allaha zarar mümkün değil.Zarar vermeyi seçmek"Yasak meyve"dostluğu seç
Her seçimimiz ehven-i şer olmalı hz Adem "Yasak meyveyi seçti"ehven-i şerri seçmeliydi.ADL esmasına da zarar mümkün değil
"Kula kul eder"Allahın bir ödülü ve cezasıdır bu.acizsen "Kuluna kul ol"müşrik de şeytan da hayvanlarda Ademe kul köle nükleri de..Nükler de eninde sonun da Ademe esmaya esmalıya kul olacak Müşrike hizmet kısa zamanlıdır.Mehdi gelince deccalin elinden nükleri de bütün silahları da alacak yani bir üstüne sahip olacak üretebilecek çünkü...Galibiyet sebeblere bağlı çünkü Tufana galip geldiyse NUH gemi sayesinde oldu asa sayesinde musaya zafer nasib olmuştur...Bedir zaferi meleklerin desteğiyle olmuştur...ebabillerle Kabe korunmuştur..Hz İbrahim ihlasının ödülünü gördü Nemrut bir topal sinekle mağlup edildi...sinek emrine girdi hz İbrahimin...hz Süleymenın da emrine rüğar girmiştir...İhlaslıya kul köle olacaktır şeytan da müşrikler de Mehdi gelince...
Bakiden nasibimiz az emanet az.Faniyiz.İlimden emanet edilen az cahiliz.Şeytan Ademin emrine verilmiş tevbeden esmadan emaneti az
Şehadet ihlaslı olmak istemektir ihlaslı olmak başka şey...şehadetin yetmez latifin lütfetmesi için ihlaslı ol...hz Vahşi gibi tevbe et...hz Hamzaya karşılık 83 müşrik öldürdü tevbe bu...biz ağız tevbesine indirgedik tevbeyi de çünkü ihlaslı değiliz ...
Samet ismiyle ilgili bir kaç söz...
İran takiyyecidir araba ve pakistana ve türke zarar verecek en azından bunu deneyecektir...biz Allaha sığınırsak ilme adalete sığınırsak bu hilekara kanmayız ancak...Samede sığınalım şeytan nasıl ihlaslıya esmaya kul olana zarar veremiyorsa hileci takiyyeci İran da bize zarar veremez.zarar verilemezlerden oluruz.İşte Allah zarar verilemezlerdendir...rızcıdır ülkemiz.ehven-i şerle belirleyicidir yolunu...İrana zarar veremeyecektir inşaallah...Evet...Gazze ne ki enbüyük tehlikede olan pakistandır.Nüklerler patlayacak o bölgede.İran rusyaya dayamış sırtını.Çin ve pakistan hedefte
Samet ismiyle ilgili bir kaç söz...
Evet...Âlimler samedin iki temel mânasına vurgu yapar. Bunlardan biri “ihtiyaçların giderilmesi için herkesin başvurduğu ulu ve yüce varlık” şeklinde olup Ma‘mer b. Müsennâ ve Zeccâc’dan itibaren müfessir ve lugatçılarca bu mâna öne çıkarılmış
Külli irade yani kader değişmez ama cüz’i irade de abes değil çünkü kaderden kadere kaçma yetkimiz var...Kabil eksik emaneti yüklendi.Habil ekmel emaneti ihlası...Şeytan da eksik emaneti yüklendi...Yaratılan emanetçidir aynadır...eksik emaneti yüklenen kuldur köledir çünkü iki yıldızlı üç yıldızlının eridir askerde...İmam hz Muhammettir...diğer her şey askeridir "Seni yaratmasaydım bu varlığı yaratmazdım"" Varlığı bilinmek için yarattım"ana amaç Allahın bilinmesi...bu görevde ekmel emanetçi ise peygamberimizdir...ekmel emanetçisin sen demiş oldu Allah "seni yaratmasaydım bu alemi yaratmazdım"demekle...
Allah sametti...ona zarar ve fayda vermek mümkün değil ama müşrik zarar vermeyi dener ihlaslı da dost olmayı...adl ismi de ikisinde de tecelli eder.Hz İbrahim ihlaslıydı sinek ona kul oldu Nuh ihlaslıydı Gemi ona kul oldu asa musaya kul oldu.İhlassızız gazzeli...hani melekler nerede Bedirde peygamber in ihlasıydı o lütfa sebeb.Çanakkalede seyit onbaşının mermisi kul oldu bu millete silahlarında fayda vermez 67 İsrail-Arab savaşında arabın silahı Osmanlıya ihanet eden o araba fayda vermedi...Yaşananlar anlamsız değil...İhlaslıya bütün yaratılan kuldur destekçidir erdir sünnetullahtır bu...Pakistan araba destek çıkarsa kendini yakar...Osmanlıya ihanet ettiler etmediler diyen.Arabın başı dertten kurtulmuyor Pakistan onları kardeş saymasın yanar...Benim kalbime doğan bu...Kardeş pakistan Türkten streteji dersi almalıdır.Çini zorlamalıdır doğu türkistana zulmedersen yanında değilim ...demelidir.Çin ABD den daha şer...türke 4. küresel gücüz pakistanla pakistanı kurtlar sofrasında yem ettirmemeliyiz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.