- 180 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
DRİFT ATMAK
DRİFT ATMAK
.
Geçen yaz Yavaş İsmail’le sabah yürüyüşündeyiz. Yol boyu gidiyoruz Kısıkkayanın Önü’ne doğru. Yanımızdan bir taksi geçti. Yel yepelek, yelken kürek…Rüzgarı bizi salladı. O derece hızlı gidiyor. Acelesi neyse…
Yavaş İsmail kızdı:
-Ulan bu nasıl gidiş? Bunlara ehliyet virende suç. Arabaya binen ne oldum delisi oluyor yav. Dün ağşam habellerde gordüm. Düğun alayında taksiynen cırıt atıyollarıdı. Bunnarın ehliyetini elinden alacağan. En ağır cezayı virecağan böylelerine…
-Dur Yavaş oğlan, biraz soluklan yahu! Taksiyle cirit atmak da neyin nesi? Cirit oyunu atla oynanır gardaşım. “Taksiyle cirit atıyorlardı.” diyorsun. Sen iyi misin?
-Ben gozleriminen gordüm. Gulaklarımınan duydum. Taksiynen bi o yana, bi bu yana savıddırıp gidiyollarıdı. Cırıt atıyollarıdı. Yalan mı söylüyom arkadaş, diye bana çıkıştı.
.
Fazla uzatmadım. Konuyu kapattık. O gün Boğazlıyan’da işim vardı. Boğazlıyan’a gittim. İşlerimi hallettim. Gazetemi aldım. Şöyle bir göz attım ayaküstü. Birinci sayfada “Drift atan gençler cezadan kurtulamadı.” diye başlayan bir haber dikkatimi çekti. Otomobilin yanında birkaç genç ve trafik polisinin bulunduğu bir de fotoğraf. Haber bu fotoğrafla desteklenmiş.
Yavaş’ın “Taksiyle cırıt atıyollar.” dediği geldi aklıma. O gençler bunlar olmalıydı. Bunlar drift atmışlar. Peki drift atmak ne ola ki? Bilmiyordum. Gogle baktım, öğrendim.
.
Drift çok kısa tanımıyla “yanlama” demek. Bir motor sporu drift. Zorlu, çok maharet isteyen bir spor. Drift yapmak, drift atmak her babayiğidin harcı değil.
Drift sporunda araba virajda giderken direksiyonu ters yöne çevirmek işin aslı. Söz gelimi araba sağa doğru giderken direksiyonu sola çevirmek. Arabayı yanlamak…Kabaca tanımı bu.
.
Gelelim cırıt atmaya. Aslı "cirit" bu sözcüğün. Bu da bir atlı spor. At üstünde birbirine değnek atılarak oynanan çok eski bir Türk oyunu cirit. Cirit atmak ise mecazi mânâda bir yerde hiç çekinmeden, keyfince hareket etmek anlamına geliyor.
.
Drift, bir otomobil sporu. Cirit, atlı spor. Drift atmakla cirit atmak arasında bir anlam ilgisi var mı? Var tabii. İkisinde de kafasına estiği gibi hareket etmek ön plandadır. Sağır duymaz, yakıştırır.
Benim can arkadaşım Yavaş, drift atmayı “Cırıt atmak” diye anlamış.
.
Drift atanlar var piyasada. Aman buna heves etmeyin. Çok tehlikeli, çok riskli bir spor drift. İşin inceliklerini bilmeden, eğitimini almadan drift atmaya yeltenmek akla ziyan.
Kaza, en büyük cezadır. Eğer drift atmaya yeltenip kazasız atlatırsanız cezasından kurtulamazsınız. "Olur böyle vakalar, Türk polisi yakalar."diyeceğim de diyemiyorum. Çünkü çoğunlukla böyle çılgınlık yapanların arkası kuvvetlidir. Adamı madam vardır böylelerinin. Adamına madamına bakmadan keseceksin cezayı...Gözünün yaşına bakmayacaksın.
Drift atmanın cezası otuzikibinikiyüzotuzdört(32.234) Tl.dir. Ona göre. Akıllı olun canlar! Drift mirift aklınızdan bile geçmesin. Benden söylemesi…
.
Cirit oynayın. Cırıt atın. Eğer at bulursanız… Gerçi şimdilerde at bulsanız meydan bulamazsınız. Meydan bulsanız at bulamazsınız.
Bu da ayrı bir mesele ya...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.