- 151 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YÖNETENLER.
BİZİ YÖNETENLER.
Eskiden üniversite imtihanlarında birinci sırada tercih edilen Tıp fakülteleri idi.Herkes doktor olup çok para kazanmak istiyordu. Rahmetli babam benim orta doğu Üniversitesi’ne kayıt yaptırmışken oradan tıp fakültesi‘ne geçmemi bu nedenle istemişti.. Çok para kazanmam gerekiyordu..doktorlara da paracı gözüyle bakılıyordu. Ama bugüne kadar doktorluk mesleğinden zengin olmuş hiç kimseyi görmedim.. Büyük işadamlarını zenginleri inceleyin İçlerinde hiç doktor göremezsiniz.. hep orta sınıfın üstünde iyi geliri olan meslek grubu olarak bilinmektedir..
İkinci sırada orta doğu Üniversitesi boğaziçi Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi Ankara Üniversitesi ve Hacettepe Üniversitesi gibi üniversitelerden mezun olmuş makine mühendisleri, inşaat mühendisleri, mimarlar geliyordu .. Şimdilerde bilişim ve iletişim çağı gereği olarak fizik,bilgisayar,elektronik,insan genetiği, uzay bilimi gözde meslekler olarak önümüze konulmuşlardır.. Şimdi ve gelecekte dünyanın kaderini bu meslekler belirleyecektir. Bu meslekleri yücel’ten ve destekleyenlerin başında küresel sermaye ve emperyalistler ki bunların başında Bill Gates ve birlikte hareket etmiş olduğu Yahudi zengin aile toplulukları vardır..
Ülkemizde Üniversite imtihanlarında yüksek puanları alan zeki çocuklar genellikle tıp fakültelerine ve diğer saydığım okullara girerdi şimdi bunun şekli değişti; ilk sırada olan tıp 5-10. cu sıralara inmiş durumda..O nedenle tıp fakültelerini tercih eden çocuklar çok zeki olmuyorlar.. Bu da İleriki yıllarda doktorların kalite ve becerisini düşürecektir;onların sunmuş olduğu sağlık kalitesi ve güveni de azalmış olacaktır..
İşin komik tarafı üniversite sınavlarında genellikle 8-13. sıralarda kendilerini yer bulan bazı meslek grupları siyasete girerek siyasi otoritenin içinde veya muhalefette yer alarak İmtihanda geçemedikleri kişileri yönetirler.. Bu kişiler ya milletvekili olur diye bakan olurlar; bazen Başbakan veya cumhurbaşkanı da olabilirler.. Türkiye’de siyasi örgüt ve kuruluşların içerisinde kendilerine yer bulan bakkal,züccaciyeci,manav gibi küçük esnaflar da zeki insanları sorgulayabilir ve onların görev yerlerini belirleyebilirler.hatta neleri yapıp neleri yapamayacaklarını da kendilerine dikte ettirmek isteyebilirler.. Bu cümleden hareketle sözü geçen meslek gruplarına asla küçük görmediğimi ifade etmek isterim; onlarda saygıdeğer ve saygın insanlardır.. benim için bu ülkeye hizmet etmekte olan şoför,terzi, temizlik işçisi,Hamal gibi tüm mesleklerde şerefli mesleklerdir ve onları önemserim .
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.