- 368 Okunma
- 2 Yorum
- 8 Beğeni
TOPRAĞIN ÇOCUKLARI
Doğada uyumanın tadı bir başkadır.
Yaprakların o tatlı hışırtısı ve hafiften esen bir rüzgarın, kulağınıza fısıldadığı ninniler alır götürür sizi rüyalar ülkesine.
Doğanın bir parçası olduğunuzu hissedersiniz.
Toprağın o şevkat dolu kucağında uyurken, bedeninizi bulutların üzerinden seyreder gibidir ruhunuz...
Bir başkadır toprağın üzerinde uyumak.
Sanki melekler üzerinize masmavi, kocaman, atlas bir yorgan örtmüştür ve sizi korumak için başucunuzda nöbet tutuyor hissine kapılırsınız...
O toprağın çocuğu olmanın huzuruyla uyanır, üzerinize sinen toprak kokusunu içinize çeker ve âdem olmanın tadına varırsınız...
Toprak olan olmalı, toprakla haşır neşir
Toprak ana gibidir, her derdini üleşir.
Toprağından sökülen fidanlar solgun olur,
Her fidan yalnız kendi toprağında gelişir.
Nûriye Akyol
Görsel alıntıdır.
YORUMLAR
Merhaba Kalem Dostu, Merhaba!
Fotoğrafı görünce 1960'lı yıllarda Söke Ovası'nda pamuk tarlalarında, toprağa sere-serpe uzanıp öğle uykusu uyuduğum çocukluğum geldi aklıma... O günlerim bir film şeridi gibi zihnimden akıp geçti.
Pamuk bitkisinin diplerini ottan temizleyip kabarttığım çapanın sapına astığım mendilimin gölgesinde uzandığım toprağın, yüzüme terimle yapışan çamurunu temizlerken, kalktığım yerdeki kıpırtıyı farkettiğimde ruhumda esen fırtınaları anlatamam. Yanağımı koyup yattığım yerde, mil toprağın içine kıvrılmış yatan bir yılanla birlikte uyumuşum. Ben ona zarar vermediğim için o da bana zarar vermemiş. Ben kalktım, o da yavaşça kıvrıla kıvrıla pamuk köklerinin arasından uzaklaştı gitti. Yanımda duran çapa ile dilim dilim dilmeye gönlüm razı olmadı. Çünkü anacığım, herhangi bir canlıya zarar verme ihtimalime karşı sürekli: "Canını sen mi verdin?" derdi bana. Özellikle de sapanımla kuş avlamaya çıkarken söylerdi bunu.
Yazınız ve kullandığınız fotoğraf beni geçmişime götürdü.
Teşekkür ediyor, ömrünüze bereket diliyorum.
Muhabbetle...
Nûriye Hsbk Akyl
İnanın sizinkine benzer çok yaşanmışlıklarımız var ve ben çok mutlu oluyorum düşününce o günleri.
Ne güzel yaşamışız toprakla haşır, neşir.
Yüreklerimizde var olan merhâmet oradan geliyor.
Toprağın çocuklarıyız biz, toprak gibi vermeyi seven.
Ben çok teşekkür ederim size.
Sanki bir dostla eski güzel günleri yâd etmiş gibi oldum.
Sağlık ve selâmet dileklerimle
Selâm ve saygılar sunuyorum efendim.
Ömrü güzel olası Anadolu'mun şaire canı, götürdün beni dünlere. Liseyi bitirip elveda deyinceye değin çok koyun-kuzu yaydım... Kaleminize yüreğinize sağlık.
Nûriye Hsbk Akyl
Güzel ve özlenen günlerdi bizler için.
Çok teşekkür ediyorum kıymetli yorumunuz için.
Saygılarımla.