- 326 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HOLOFİRA.
HOLOFİRA KİMDİR?
Nilüfer Hatun Yarhisar Tekfuru Mihalis’in kızı, Orhan Gazi’nin eşi ve I. Murat’ın annesi.
Asıl adı Holofira’dır; müslüman olduktan sonra Nilüfer adını almıştır. Orhan Gazi’yle tanıştığı sırada Bilecik Tekfurunun oğluyla nişanlıdır. Orhan Gazi ve adamları tarafından düğün gününde kaçırılmıştır. Bursa yöresinde yaptırdığı camilerle ve hayır işleriyle çok sevilmiştir. İsmi Bursa’da bir ilçeye verilmiştir. Kabri Söğüt’teki Orhan Gazi türbesindedir. Ayrıca Orhan Gazi ’nin Kendi Türbesi Bursa’da Tophane (Gümüşlü) ’de bulunmaktadır.
Holofira ile ilgili tarihi bilgiler
Nilüfer Hatun 1283-1383 yılları arasında yaşamıştır. Yarhisar Tekfuru’nun kızı olan Nilüfer Hatur, Orhan Gazi’nin eşi ve I. Murad’ın annesidir. Holofira isminin Türkçeleştirilmiş hali Nilüfer’dir.
Orhan Gazi ile evlendirilmeden önce Bilecik Tekfuru’nun oğluyla nişanlıydı. Osmanlıların 1299’da Bilecik’i ele geçirmeleri ve ardından yakınlardaki düğün konvoyuna yapılan baskın esnasında esir alındığı ve Osman Gazi tarafından oğlu Orhan Gazi ile evlendirildiği söylenmektedir. Tarihçi Necdet Sakaoğlu’nun aktardığına göre Nilüfer Hatun, cariye durumundaki ilk padişah hanımıdır. Osmanlı Hanedanı’na anne tarafından Rum kanı (genetiği) taşıyan ilk şehzadeleri de o doğurmuştur. 1360 yılında ölen Gazi Süleyman Paşa ile ondan on yaş daha küçük olan üçüncü Osmanlı padişahı I. Murad’ın annesidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.