- 204 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
FELSEFE SORUSU
Felsefe öğretmeni derste insanın özgür iradesinin olup olmadığı ve dolayısıyla yapay zekânın insanın seçimlerine müdahale edip etmediği gibi konular üzerine sorular sorar. Ardından öğrencilere örnek olarak Matrix adlı bir filmi anlatır: “Filmde ‘makineler’ adı verilen yapay zekâlar, insanları sanal bir gerçeklik olan Matrix’e bağlamış ve onlara kontrol edemedikleri bir hayat yaşatmaktadır. Bu sanal gerçeklikten kurtulan Neo adlı bir kişi, makinelerle savaşmak için gerçek dünyaya döner. Ancak gerçek dünyanın da aslında bir başka sanal gerçeklik olduğu ortaya çıkar.” Buna göre aşağıdakilerden hangisinin öğretmenin sorduğu sorular arasında yer alması beklenmez?
A) Özgür irade nedir ve nasıl tanımlanır?
B) Sanal gerçeklik insanın özgürlüğünü kısıtlar mı?
C) Makineler insanların seçimlerini nasıl etkiler?
D) Gerçeklik nedir ve nasıl bilinir?
E) Özgür irade insana eş değer bir yapay zekâ için zorunlu mudur?
Sorunun cevabı E seçeneğidir. Özgür irade insana eş değer bir yapay zekâ için zorunlu mudur? Bu sorunun, öğretmenin sorduğu sorular arasında yer alması beklenmez. Çünkü bu soru, Matrix filmiyle ilgili değil, yapay zekânın etik ve felsefi boyutlarıyla ilgilidir. Öğretmenin sorduğu sorular, filmdeki sanal gerçeklik, özgür irade ve gerçeklik kavramlarıyla ilgilidir. Bu sorular, filmdeki karakterlerin yaşadıkları deneyimleri ve karşılaştıkları zorlukları anlamak için sorulmuştur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.