- 243 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Cennet Anaların Ayakları Altındadır Sözünün Ehemmiyetli Kavramı
Cennet anaların ayakları altındadır diye hayatlarımızı, ahiretlerimizi kararttık. Çünkü annelerimiz bize Allah’ın emir ve buyruklarını eksik anlattılar ve bizleri hayra giden her yoldan çevirip, kendi istikametlerine yönlendirdiler. Bizler de (Kur’an-ı Kerim’i) elinden düşürmeyen annelerimizi (aziz) gördük ve her türlü icralarına itaat ettik. "Anne babalara öf bile denilmez" sözünü tam kavramıyla öğrenemediğimiz için şiddet altında onlara itaat ettik ve onların iyi kötü her isteklerini yerine getirdik. Bu uğurda ne meslek edinebildik ne de imanlı kalabildik. Çünkü onlar nazarında (iman) yalnızca anne babaya itaat etmekle başlıyordu. Anne baba bedduaları çok çabuk tutar diye, onlara hep şükranla yaklaştık ama anne babasız, sevgisiz ve ilgisizliğe tahammül edildilerek büyüdük. Ve hayatımızın geçmiş dönemini, bu tür cahilliğimiz dolayısıyla onlarla bir olup kendi yaşam alanlarımızı kendimizle birlikte zehirledik. Bu yanlış hadisler neticesinde Allah’a olan inancımızı da zedelemiş olduk.
Ayeti kerime de geçen hadis ise; "Yaşlılık döneminde anne babaya öf bile deme!" derken, anne babalarınız siz çocukken size ilgi alaka göstererek yetiştirdi, sizi kırmadı ve şimdi onlar yaşlandılar ve yetiştirdikleri çocuklarının ellerine muhtaç kaldılar. Bu nedenle alıngan ve kırılgan olabilirler. Onlara karşı sakın (öf) bile deme! Çünkü onlar sizi yetiştirirken size öf bile demediler. Hiç bıkmadan usanmadan sizi eğittiler, mahayetinde’dir aslı...
Onlar yaratan değil, Yaratıcı yalnızca Tanrı’dır. Bunu bilmeyen kişiler için bu yazıyla açıklamak istedim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.