Bana Balon Deme
Memo ile Sinem aynı mahallenin çocuklarıdırlar. Ancak şimdi ergen yaşa adım atmışlar ve farklı okullara gidiyorlar. Bakalım bu "rastlantısal" buluşmada aralarında ne olduğunu öğrenebilecek miyiz...
- N’aber kız?
- Kim! Bana mı dedin?
- He, sana dedim. Başka kimse mi var burada?
- Hm, yok, he!
- Kız sen var ya... gözüm hep sende... Sen aynen bir balon gibisin, biliyon mu?
- Ne, balon mu? Niye ki? Eee, o zaman haberin olsun, diyetteyim iki gündür...
- Nee! Sen mi? Niye kız?
- Eee kilo verecem? Kendin balon diyon ya?
- Kız salak, anlamıyon mu...? Ben şişkosun demek istemedim. Balon... ne bileyim işte, hoşuma gidiyo!
- Ya bak, gene söledin? Nedir bu balon balon, üfff!
- Bak Sinem, yani şimdi... nasıl sölesem... yani güzelsin. Of be!
- Ben? Sen... harbi mi konuşuyon? Yani... farkettin öle mi?
- Yaaa şey... Yeni farketmedim de... neyse...
- Hadi söle ya! Memo, lütfen ama..!
- Kız tamam, bi sabret, aboo. Hemen abanma!
- Sen... benim balonumsun. Annadın!
- Memo, bak! Babam gebertir seni benle dalga geçersen. Annadın mı?
- Kız, yok! Sen deli misin? Çok ciddiyim. Kuran çarpsın!
- Kuran! Sen namaza mı başladın yoksa?
- He, niye ki? Din öretmenim var ya... Diktatör gibi valla. O... yoksa sınıfta kalırsın, dedi.
- Hmm! Bence sen okul değiştir. Bizim okula başla! Bizim öretmen "mecbursun" demiyo. O şeymiş... agonist mi ne; ne bileyim, tuhaf bi adı var. Arkadaşlar öyle diyor.
- Ya, yok ya! Öyle olsa din öretmeni yapmazlar, kızım! Öfff, şimdi boşver dini mini. Balonum benim!
- Memo, bak... Ben sevmedim balon demeni. Bana balon deme, başka bişey de!
- Mesela ne, ne?
- Biiilmeeem. Sen düşün!
- Kız ben balonu seviyom valla...
- Olmaaaz! Balon ya, ben çocuk muyum? Orta ikiye gidiyom be!
- Tamam tamam, anaşıldı! Hmm... Ben o zaman sana... "kuşum" diyeyim en iyisi, ha! Kanatlanır uçarsın balon gibi. He, de kız! iyi mi?
- He valla! Zaten kuşları seviyom! Amaaa, hangi kuş?
- Ohoo! Ne bileyim hangisi! Kuş kuş işte! Hepsi de kanatlı, pır pır pır yapıyo. Yetmez mi? De hemen surat asma! Bi dur düşüneyim..! Hmm, sahi hangileri vardı? Meselaa karga var, kartal var, o uzun bacaklı neydi... ha, leylek var, meşe ku..
- Ya, Memo, sen gidip en kötü kuşları söylüyon bana. Başka güzel kuşlar da var ama...
- Mesela ne, ne kuşu? Aklıma gelmiyo kız!
- Meseeelaaa güvercin var. O beyaz olandan... Bana ne, "güvercinim", de bana!
- Kız he valla! Güzel buldun ha! Güvercinim benim! Kız valla kafan iyi çalışıyo senin... Bi bırak da elini tutayım. Bak etrafta kimse yok. Hee, güvercinim!
- Yok, olmaz, babam öldürür beni. Ben gidiyom. Yarın yaz bana, tamam mı? Bay baay!
- Kız bi dur! Kız hemen gitme! Güverciniiim...
H. Korkmaz, 2001 Sthlm