Her şeye rağmen şirin kozlumuz yaşamaya değer
KOZLU
Tarihi ve Coğrafi Yapısı:
Daha önce 1941 yılında Zonguldak ili Merkez İlçeye bağlı belde olarak kurulan İlçemiz 06.12.2012 tarih ve 6360 sayılı kanunla ilçe olmuştur.
Kozlu 41-27 K. enlemleri ile 31-49 D. boylamları arasında yer almaktadır.İl merkezine 5 km,Ankara’ya 280 km,İstanbul’a 326 km mesafededir.Kuzeyinde Karadeniz,batısında ve güneyinde Kdz.Ereğli ve doğusunda Zonguldak ile çevrilidir.Merkezi deniz seviyesinde kurulmuş olan ilçenin tüm mahalleleri dağlık alanlarda bulunmaktadır.Doğal güzellikleri,temiz havası,kültürel değerleri ile dikkat çeken Kozlu,gelişme potansiyeli yüksek bir ilçedir.Doğa ile iç içe olan Kozlu ülkemizin görülüp gezilmesi gereken yerlerindendir.
Kozlu ilçesi ılıman Karadeniz ikliminin etkisi altındadır.Her mevsimi yağışlı ve ılık olan Kozlu’da kurak mevsime rastlanılmamaktadır.En fazla yağış sonbahar ve kış mevsimlerinde görülür,ilçede mevsimler ve gece gündüz arasında önemli bir sıcaklık farkı bulunmamaktadır. Denizden iç kesimlere doğru gidildikçe iklim biraz daha sertleşir.Yıllık ortalama sıcaklarda ilçe genelinde önemli bir farklılaşma yoktur.Turizm sezonu güneşli günler açısından,Mayıs sonu ile Ağustos ayı sonu sırasındaki 3 aylık dönemi kapsar.Yine bu aylar arasında deniz sıcaklığı ortalama 20°C düzeyindedir.Kozlu’da en çok yağışlı aylar Aralık ve Ocak aylarıdır.Yağışlar kıyılardan iç kesimlere doğru gidildikçe hem azalmakta hemde yağmurdan kara dönüşme özelliği göstermektedir.Birçok kamu kurum ve kuruluş ile Bülent Ecevit Üniversitesinin birçok kampüsü Kozlu’da bulunmaktadır.
Ilıksu mevkii,Değirmenağzı koyu ve şelaleleri,sahil yolu önemli coğrafi yapı ve turistik alanlarını oluşturmaktadır.Kıyı şeridinde;Polis evi alt kısmında halka açık dinlenme ve spor tesisleri,Plaj,Balıkçı Barınakları,Aqua Park,Lunapark ,Restoranlar,Halı Saha,Şehir Stadı,Değirmenağzı ve ılıksu dinlenme tesisi ve plajları mevcuttur.
İdari Durum:
İlçemizde Kozlu Merkez’e bağlı 9 mahalle bulunmaktadır.Merkez Mahallesi,Fatih Mahallesi,Güney Mahallesi,Taşbaca Mahallesi,19 Mayıs Mahallesi,İhsaniye Mahallesi,Kılıç Mahallesi,Yahma Mahallesi,Esenköy Mahallesi ile birlikte mahalle muhtarlıkları bulunmakta olup ve ilçemize bağlı 23 köy mevcuttur.
Ekonomik Durum:
İlçemizin iş hayatında ana geçim kaynağı taş kömürü işletmeciliği çalışmaları olup;halkın büyük bir oranı maden işçiliği ile geçimini temin etmekte,diğer yandan geçim kaynağı olarak’da;balıkçılık,çevre köyler ve mücavir alan dahilinde ziraat faaliyetleri inşaat sektörü çalışmaları ile küçük ölçekli sanayi ve esnaflık sayılabilir.Halkın geneli orta gelir düzeyine sahip kişilerden oluşmaktadır.
Sosyal Durum:
İlçe merkezimizde yaklaşık 13640 mesken ve 2400 adet işyeri bulunmaktadır.İlçemizde bulunan sosyal aktivite alanlarında halkımız yaz aylarında Esenköy-Ilıksu mevkiinde bulunan Kozlu Belediyesinin işlettiği İl Özel İdaresine ait sosyal tesislerde,Öküşne ile Değirmenağzı koylarında bulunan Kozlu Belediyesinin çalışmaları ile iyileştirilen doğal plajlarda ve Kozlu Sahil,eğlence ve fuar alanı geliştirme projesi kapsamında yapılan tesislerde eğlenmektedir.
Eğitim ve Kültür Durumu:
İlçemizde 2 Bağımsız Anaokulu,1 Özel Anaokulu,2 Birleştirilmiş Sınıflı Köy Okulu,8 Bağımsız İlkokul,3 Bağımsız Ortaokul,5 İlk ve Orta Birleşik Okul,2 Meslek Lisesi,1 İmam Hatip Lisesi,1 Anadolu Lisesi ve 1 Halk Eğitim Merkezi,1 Özel İlkokul,1 Özel Ortaokul,1 Özel Lise olmak üzere toplam 29 okul ve kurum ile ayrıca 1 Özel Eğitim Rehabilitasyon Merkezi,2 Özel Motorlu Taşıtlar Sürücü kursu,4 Yükseköğretim Kız Öğrenci Yurdu,4 Yükseköğretim Erkek Öğrenci Yurdu,1 Yükseköğretim Kız/Erkek Öğrenci Yurdu,1 Özel Anaokulu olmak üzere 12 Özel Öğretim Kurumu faaliyet göstermektedir.İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı okul ve kurumlarda;Okul öncesi öğrenci sayısı 813 olup,Temel Eğitim okullarında 4029 öğrenci ve Ortaöğretimde 1464 öğrenci olmak üzere toplamda 6506 öğrenci eğitim görmektedir.
Ayrıca ilçemizde;Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesine bağlı İbn-i Sina Kampüsü içerisinde Tıp Fakültesi,Diş Hekimliği Fakültesi,Eczacılık Fakültesi,Zonguldak Sağlık Yüksekokulu,Ahmet Erdoğan Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu,Sağlık Birimleri Enstitüsü ile İncirharmanı Kampüsü (Devlet Konservatuarı ve Yabancı Diller Yüksekokulu) bulunmaktadır.İlçe Halk Kütüphanesi olup süreli yayınlardan faydalanma hizmetleri ve bilgisayar-internet hizmetleri halkımızın her kesimine ücretsiz verilmektedir.Kütüphane’de 4240’si yetişkin 5599’u çocuk kitabı olmak üzere toplam 9839 kitap ve 56 adet süreli yayın bulunmakta olup toplam üye sayısı 3113 tür.İlçe Müftülüğüne bağlı 83 adet camii ve mescid bulunmaktadır.
İlçemizde 4000 kişilik 1 adet sentetik çim saha,1 adet tenis kortu ve gençlik merkezi sivriler köyü toprak sahası ve su sporları merkezi bulunmaktadır.Kozlu’da çeşitli branşlarda faaliyet gösteren 4 spor kulübü bulunmaktadır.1 adet süper amatör,2 adet birinci amatör futbol takımı bulunmaktadır.İlçe spor merkezlerinde kulüpler ile kozlu gençlik ve spor ilçe müdürlüğü bünyesinde Futbol ,Judo,Badminton,Bocce,Hentbol,Futsal branşlarında 580 gencimize spor imkanı sağlanmıştır.
Kozlu Belediyesi bünyesinde faaliyet gösteren Kozlu Folklör Derneği yöresel ve Türkiye genelindeki halk oyunlarımızı sergilemek suretiyle Ulusal ve Uluslararası kültürel etkinliklerde görev almaktadır
Ali Cemal AĞIRMAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.