- 320 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
prortest kültürün yolculuğu
sevcan orhanın canın olayım şarkısıyla girmek müziğe.eda alakuşun şarkılarıda tetik düşürten cinsten.oğuz aksaç müziğini konuşturuyor herkesi etkileyen hüzünle.halk müziğine yakın duruyor başarılı sanatçılar.bunların arasında adile kurt karatepede var türkülerle seslenirken gönül dünyamıza.elif buse doğan yandırdın kalbimi şarkısıyla müzik dünyasında artık.aysel yakupoğlu tercüman olmuş kalbimize gün gelir şarkısıyla.mihriban türkmende kendine yer bulmuş müzik dünyasında han evimi harap ettin şarkısıyla.biz üç kişiydik şarkısını üniversitede dinlemiştik özgün müzik için çok şey ifade ettiğini anlayıncaya kadar.resitallerde bahtiyar şarkısını dinleyen arkadaşım tamamen halk kültürüne vermişti kendini.birde kadınlar şarkısı vardı ahmet kayanın anadoludaki acıları tasvir eden halkçı meledromla yazılmış.hasan hüseyin çok şey ifade ediyordu o zamanki gençlik için.ahmet telli gibi şairler okunurdu ders esnasında.atilla ilhanla devrimcilik oynardı gençlik..şimdiki şarkıcılar için bir anlam ifade etmeyebilir ozamanki sanatsal duyarlılık.özlem özdil gibi sanatçılarla uyanıyor güne türkiye.tek yol devrim diyordu gençlik bir bir ezerken sömürü düzenlerini.bir boşluğa düşmemişti hala sosyalizmi savunanlar.dalga dalga akıyordu bulvarlarda ne ezilen ne ezen insanca hakça düzen diyenlerin sloganları.çoğalıyorduk şiirlerle zülme karşı bir savaş yürütürken her alanda..kapitalizm en ilkel yöntemi para kazanmanın belkide.ancak meta duygusuyla yaşamak var sosyal çıkmazları kamüfle eden.reklamlar ne ifade ediyor tanıtım dışında.ne kadar gerçekle yüzleştirsede toplumu ticari hayata dair umutlar.rahat bir hayat yaşamak için satın alınmış umutlar.bunlar fazlasıyla hırsızlık demek insanların asla vazgeçemediği.günümüz sanatı bir öngörüde bulunmuyor gelecek için.yapay zekanın her alanda kullanımı demek dijital kültür.ancak kolonyalizmin yerini almış emperyalizm.tüm dünya kapitalizmin bir pazarına dönüşünce.insanın varlık alanı tartışılmalı bu durumda.uzay çalışmaları manyetik alan üzerinden yürüyor.marsa göçün başlayacağı günler yakında bilim insanları için.halk savaşı vereceğiz emperyalizme karşı.içinde bu sözlerin geçtiği şarkılar ne kadar umuttur gençlik için.insanlar bu anlamsız hayattan çıkışın çaresini görüyor alkol ve uyuşturucuda.allahın ipine sımsıkı sarılın ayrılmayın diyorya kuran.bunlar hayata geçmeli toplumun kurtuluşu için.eşref ziyanın bir gün gelir şarkısını sık sık dinlediğimden etkiside azalıyor başka bir seçenek olmadığından.ömer karaoğlunun şehadete bakışı daha derindir.ezgiler güzel bir umut olmak için gençliğe.marşlar ortak duyguları anlatmiş her zaman.şimdi eskiyi anlatmanın umutsuzluğunu yeneceğiz kardeşlikle.sevinç eratalayın anayasso türküsü gibi halkın konuşan ağzı olacağız kürt türk ayrımı yapmadan.onlarda bu ülkenin yurttaşları değilmi federal sistemi savunanların kötü niyetine karşın.eratalayın hüzün geldi ve kimliği bilinmeyenler şarkılarıda değer katıyor protest müziğe.grup vardiya yoldaş ibrahim şarkısıyla ışık tutuyor sınıf kavgasına.türkiye işçi sınıfına selam türküsü kominizmin olduğu devri akla getiriyor.adalıların binbaşı ernesto şarkısında var halk savaşına giden yol.bütün dünya halklarına selam gönderme durağında türk devrimine inanmışlar.gerillanın ne için savaştığına dair bilmece.yıkacağız mutlak oligarşiyi diyince ne kadar inanmış devrime.hayatımızdan çekilen direnişle ernestonun liderliğini arayanlar var.siperden sipere koşarken ölümü umutturan direnişle bakıyorlardı geleceğe.zülfü livaneli ulaşa ağıt şarkısında resitallere benzer bir şarkıyı seslendirmiş.halk müziğinde soylu bir damar var zaten.ey özgürlük şarkısı kadar etki uyandırıyor bu türkü.aslında ibrahim tatlısesin hesabım var şarkısı bir davayı anlatıyor ne kadar arabesk bir şarkı formatında olsada.gülüm seni koparmışlar sözünde bir davanın varlığını görmek mümkün.kıraçın rock müzik tadındaki şarkılarında var hüzün.bunlar isyanla büyüyen düşlerden beslenmiş acıların ortak dilini kullandığından.sezen aksunun ünzilesinde benzer tavrı görmek mümkün.orhan gencebay gibi şarkıcılar batsın bu dünya tarzı şarkılarıyla tamamen isyanı işlemiştir müziğinde.ferdi tayfurun acılar şarkısı kadar seni dilendim şarkısıda lirizmin köpürttüğü hüzne eşlik eder.ece mumayın vanilya şarkısında göze batmayan isyan öğeleri var.sertap erenerin söz bitti şarkısında var yana yakıla yaşadığımız hayat.aşkta çekilmiş hayatımızdan ideallerin ölümüyle.müslümün şu dağlarda kar olaydım şarkısı gibi ela gözlüm şarkısında var geleneksel öğeler.bunları dinlemek müzikteki çeşitliliği anlamaya bağlı.grup yorum haziranda ölmek zor şarkısıyla selamlamış büyük usta nazımı.karadeniz şarkısıda ne susarsın dağların var sıralı sözüyle her yörenin müziğine katkılarından yalnızca bir tanesi.isyanın tulum sesiyle anlatılmış olması doruklara tırmanmanın hırçınlığını solurken yaylalarda.grup ekin deniz gezmişe atfedilen şarkılar yapmış grup munzurda olduğu gibi.kutup yıldızı ve kızılırmak aynı çağıltıdan besleniyor müziklerinde.brindarım şarkısı için ne söylenebilir kutup yıldızının müziğini anlamak adına.ilkay akkayanın aze türküsüde bir ezgi tadında onca güzel şarkıları arasında.bütün renkleriyle anadoluda akan bir pınar bize ait seslerin armonisi.cem karaca inançla modernliği bir arada götüren sıradışı bir sanatçı olduğu kadar resimdeki gözyaşları şarkısı kadar duygusal evrelerden geçmiş hayatı.barış mançonun şarkılarıda her kesim tarafından beğenilmiş türkiyenin bütün renkleri için yaşadığından.emrahın acıların çocuğu şarkısını acıların kadını olarak değiştiren bergen ve ceylan gibi sanatçıların sıradışı hikayelerine tanık oldu herkes.ceylanın seni sevmeyen ölsün şarkısıda dillerdeydi 80li yılların başlarında.tabiki apolitik bir gençliğin bunalımı gizlendi yıllarca toplumda..bülent ersoyun tarzına yakışıyordu isyan şarkıları.beddua şarkısında görürüz lanetlenmenin sayhasıyla gecelere tanık olmanın günahkar güllerini.aynı şekilde 90 yılların efsanelerinden haluk levent.bir gece vakti şarkısıyla çıkış yakaladı kendi özgün tarzını kabul ettiren.şebnem ferahın sil baştan şarkısı için ne düşündü dinleyici.belkide bir devri sonlandıran zamanın tanıklığı sevgiyle konuşmalar.selda bağcan kızıldere için yakılmış vurulduk ey halkın unutma bizi türküsünde mahir çayanın ölümüne neden olan çatışmayı anlatır.günümüzde gezi direnişi vardı başarıya ulaşmış.o tarihten sonra bir kıyım başladı inançlarda.yazık oldu yarınlara diyor ya ilhan irem.sağ sol çatışması kimlik değiştirdi yalnızca.halen bir savaşın içinde ülke.sıcak çatışmanın yerini psikolojik harp almış.asya halklarına karşı bilinçli bir savaş yürütülüyor.bu ülkeler özgürlüğü için çalışıyor kumpasın içinden geçen şiddete karşı koyarak.islamın bu savaştaki yeri kendini savunma mücadelesine duyulan inanç.ne kadar güvenilir bu ülkenin insanları böyle bir sınavın sonunda anlaşılacak.bu durumu anlatıyor grup yolun denizlerin türküsü devrim için yitirimiş canlara ithaf edilen.tıpkı timur selçuk nazım hikmetin şiirinden bestelenmiş ruhun şarkısına kattığı hüzün.serenat bağcan bir şiir bestesi olan şarkıları güzel yorumlamış.burda fazıl sayın katkısı inkar edilemez.taci uslunun şarkılarıda bu bağlamda ele alınabilir.yazgının şarkılarında yakalanan melodram için karamsarlıktan vazgeçmek mümkünmü acaba.nil kırlangıç yeni keşfettiğim bir sanatçı.henüz kitlesini oluşturmuş değil.canan sağar kalbim şarkısıyla bir rüzgar yakalamış en güzel yerinde duyguların.aslı cerenle geceye bir çığlık gibi akıyor acılarla sarmalanmış dakikalarla.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.