- 289 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Tavukları Tutuklayan Lavuklar Yüzünden
TAVUKLARI TUTUKLAYAN LAVUKLAR YÜZÜNDEN AZİZİM
Tavukların doğası gereği gezinerek, eşelenerek ve gıd gıd gıdak sesleriyle beslenip bir folluğa yumurtladığı; beyaz olan etlerinin ise kırmızı et karşısında bugün gibi prim yapması hayal dahi edilemiyordu ben çocukken..
Yumurtlaması için lavuklar tarafından tutuklanıp hapsedilen tavuk olmadığı için, gezen tavuk ibaresi de yoktu doğal olarak ben çocukken.
Yani her şeyin olması gerektiği gibi olduğu ve her şeyin belli bir nizam üzere yazılıp çizildiği vazgeçilmez tek gerçekti ben çocukken..
Ben çocukken zihnime yer edenler arasında halen hiç unutmadığım ise Petek Pastanesi ve Petek Pastanesi’nin meşhur hamburgeridir..
Petek Pastanesi’nin hamburgerinin lezzetinin meşhur olmasının dilden dile konuşulduğu zaman sadece ben mi çocuktum? Hayır elbette..
İstanbul’da benim gibi henüz bu kadar büyümemiş güzeller güzeli bir çocuktu ben çocukken.
Bugün Kağıthane ilçesine bağlı olan Çağlayan mahallesi de Şişli ilçesine bağlıydı ben ve İstanbul çocukken. İşte o Çağlayan mahallesinin tek caddesi üzerinde bulunan Ziraat Bankası bitişiğinde idi Petek Pastanesi ben çocukken.
Petek Pastanesi’nin o dillere pelesenk meşhur hamburgerini sadece bir kez yiyemedim ben çocukken!
O gün bugündür hamburger yiyemem, yiyemedim, yiyemiyorum!
Karnı acıkınca ekmek arası kaşar peynir ve sadece gazoz hariç bir de henüz tutuklanıp hapsedilerek yumurtlamaya zorlanmayan bildiğimiz tavukların folluğa bıraktığı ve ebatına göre değil sadece ismi ile hemen her yerde aynı fiyata satılan ve her derde de deva olan yumurtaya aşina idi mide isimli kesem ben çocukken.
Hamburger yemenin bir usulü olduğunu öğrendiğim de, hamburgere lezzet veren ketçap isimli salçanın, henüz hanelere dahil edilsin diye hemen her köşeye üç harfli bir market şubesi inşa edilmemişti ben çocukken.
Salçasını üzerinde muhafaza edemediğim o ilk ısırık ile üzerime sıçrayan hamburger salçasına gülen ekonomik olarak benden daha iyi durumda büyüyen arkadaşımın alaycı gülüşü gelir hâlâ aklıma hamburger dendiğinde ve yendiğinde..
Bu yüzden yiyemem, yiyemiyorum, yiyemeyeceğim..
Salçalı ya da kaşarlı ekmek ile gazoz halen favorim benim.
Üstelik artık ne Çağlayan Şişli’ye bağlı bir mahalle ne de Petek Pastanesi’nin esamesi okunuyor zincir kahve şubelerinin yanında!
Benimse elimin altında her zaman salça da var ekmek de, gazoz da var çay da.
Normal olması gerekirken anormal olarak büyüyen bir ben varım bir de İstanbul.. bir de; ismini dahi bilmediğimiz lavuklar tarafından tutuklanıp, maltadan bile mahrum edilen şu bildiğimiz tavuklar!
𝓡𝓪𝓶𝓪𝓴 𝓚𝓪𝓵𝓭𝓲 / Samim İĞDE
YORUMLAR
doktorlar çaresiz hemşire şaşkın
hastanın serumu hapı değişti
yere batsın nas ın nas kere aşkın
yardım dilendiğim kapı değişti...
yele, yola gitti garip arsası
zengin çekip durur elde koz ası
dolar markı geçti toprak takası
elden ele gezen tapu değişti...
övünç kaynağımız aç tog ve siha
maşallah enflasyon kalmışken şaha
neyi bekliyoruz bilmem ki daha
aynaya bakanın tipi değişti...
ne yaman kesermiş hep size yontar
bizlerin hayatı yabanda mantar
bu nasıl terazi bu nasıl kantar
sıfır sayanların küpü değişti...
dertler sıra sıra zulüm art arda
çıkmayız seneye şubata marta
beden beden olmuş garip yumurta
tavuğun kıçının çapı değişti....
size bu şiirle katkı vereyim...
saygılar