GÜNGÖRMÜŞLER
GÜN GÖRMÜŞLER
Bugün sosyal mecrada denk geldiğim bir anekdot beni bir kez daha derin derin düşünmeye sevketti. Özetle diyordu ki ‘’ Babaannem 80 yaşında öldü. Çevrede toplanan insanlar ‘’gününü gördü vakti saati geldi ‘’derken bunu duyan babam: ‘’ Ne gün görmesi, garibim ömrü hayatında bir kez bile deniz görmedi. Siz hangi gün görmeden bahsediyorsunuz? diye neredeyse hıçkıra hıçkıra ağlıyordu ‘’ demiş.
Sahi nedir ölçüsü gün görmüş olmanın ? Mal mülk mü? Zevki sefa mı? Sağlıklı bir ömür mü? Varını yoğunu paylaşabileceği insanların varlığı mı? Düşündüm düşündüm…Boşa koydum dolmadı, doluya koydum almadı.
"Zavallı çocuklar, biz yine epeyce gün gördük fakat onlar hiç görmeyecekler."demiş -Y. K. Karaosmanoğlu. Gelecekten umut etmemize sanki bir set çekmek ister gibi. Madem çocuklarımız için
yaşamayı önemseriz, sevdiğimize inanırız, çoğu zaman kendimizden özveriden çekinmeyiz deriz, o halde haydi düşünme zamanı. O umutlu mutlu yarınları onlara verebilmek adına üzerimize düşenleri yapabildik mi? Ya da ne kadarını başarabildik? Yoksa bizim yaşayamadıklarımız çocuklarımızın da kaderi mi olacak? Düşünmesi bile ürpertici. Yani birileri de bize gün görmüşler derken ne denli gerçekçi olabilecekler?
Maziye dönüp baktığımızda göğsümüzü gere gere, evet ben gün gördüm yaşamımın şu ana kadar ki dilimini dolu dolu yaşadım diyerek kaçımız haykırabiliyoruz?
Elbette yaşam dikensiz gül bahçesi değil. Herkesin kendine göre bir yaşam tarzı farklı beklentileri
ve doyum dereceleri var. Bu doğal. Ama her insanın bir başka insana karşı da sorumluluk duygusunu insani değerler ekseninde taşıyor olması gerekmez mi? Dünyanın herhangi bir yerinde ki bir insanın , bir çocuğun katledilmesinden, gün görmesine engel olunmasından daha önemli borcu ne olabilir?
Yaşam girdabında bugünün bile düne borcu varken dünyadaki tüm kötülüklerin ana kaynağı olan sevgisizliğin egemen olmasına izin verilen her noktada güngörmüş olmak her gün biraz daha hayal mi oluyor acaba?
Bu evrende yalnız değiliz. Paylaştığımız havada, içtiğimiz suda tüm canlıların hakkı var. Elbette bu noktada ki malum GÜN GÖRMÜŞLER kendileri dışındakilere bu doğal hakkı tanımak istemeyeceklerdir. İstemiyorlar da zaten. Yoksa bu kadar kötülüğün, haksızlığın çeşitli şekil ve biçimlerde de olsa sürüyor olması olası olmazdı.
Bu içimden geçirdiklerimin asla gerçekçi olmadığını düşünenler de olabilir. Bunu biliyorum. Ben de o zaman rüya tabirlerine baktım. Yani ben güzel bir düş kurmuş olayım.
‘’Rüyada gün görmek, genellikle iyi hayat koşullarına sahip olmaya, şan ve şöhret dolu, her istenilene kavuşulan bir hayat sürmeye, kişinin özellikle para konusunda hiçbir sıkıntı çekmeden yaşayacağına ve ailesini de rahat ettireceğine alamet eder. Gün görmek uzun ömürle de tabir olunur ki bu rüyayı orta yaşın üstündeki kişiler görürlerse, hastalıktan uzak bir hayatları olur ve çok uzun yaşarlar. Genç kişilerin bu rüyayı görmeleri ise geleceklerinin tahmin dahi edemeyecekleri kadar güzel ve parlak olacağını, her türlü başarının, şansın kişinin yanında olacağını bildirir’’
Tüfeği icat edip mertliği bozanlar aynı zamanda gün görmüşler sınıfında yaşayanların da ta kendileridir. Ama nedense paylaşmayı kendilerine hep uzak gördüler. Ne karanlıklar bitti ne yokluklar. Kolay kolay da biteceğe benzemiyor.
Yaşanabilir ve gerçekten gün görenlerin çok olacağı yeni bir yıl dileğiyle…
YORUMLAR
1974 yapımı bir komedi filmi vardı,hatırladım bir an Sınav dünyasında görülen her gün zorlu bir sınav sorusu olduktan sonra..Gün görmüşler in durumu günleri geçirenlerin geçirdikleri günlerin bitiminde belli oluyor.Değerlendirenler olmamızı diliyorum.Dün geçti telafisi yok.İçinde bulunduğumuz an işleyişimiz.Yarın değerlendirmelerin yapılacağı gün olabilr.Değerlendirmesi de fani gözle yapamayız.Halk arasında bir de şu söz var.Yaşı ileri ise ölen kişi; ''Vaktini_vuktini verdi ."Onun için dünya hayatı sona erdi anlamında.Üstadı selamlıyorum.Sağlıcakla.Saygıyla.
Düşün ki; bu dünyada istediğin her şeyi elde edeceksin, sonrada bırakıp gideceksin.
Giderken yanında ne götüreceksin.? Karşılık beklemeden sevgiyle yaptığın her şeyi. Güngörmüş olmanın ölçüsü için büyük hesaplamalar yapmaya gerek yok. Hayat,
sıfırla başlayan, sıfırla biten basit bir denklemdir. Yaşamın girdabında kendin için
yaşayınca mı güngörmüş oluyorsun acaba.? Rüyanda bile güngörmüş bir yaşamın
yoksa, kabus görüyorsun demektir. Hayatımızda, bizden daha deneyimli, güngörmüş
insanların bilgisinden, yaşanmışlıklarından bize ışık olmalarına, tavsiyelerine ihtiyaç
duyuyor muyuz.? // Son kötü günleri yaşıyoruz belki. İlk güzel günleri de yaşarız belki.
CEMAL SÜREYA// Gönlünce yaşanabilir bir yıl olması dileğimle, umarım 2024 yılı
hoş gelir. Saygıyla.
GÜN GÖRMÜŞLER başlığı altında verilen örneklerle birlikte nedir, ne değildir anlamında düşündüren paylaşımınız için gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım.
Gün görmek genel anlamı farklı olsa da göreceli olarak hayattan ne beklendiğine bağlı olarak değişkenlik gösterir, kişiden kişiye göre de farklı olabilir.
Kimisi çok uzun yaşamamış olsa da yaşadığı ömrüne çok şeyler sığdırmış olabilir, en bariz örneği ülkemizin kurucusu Atatürk diyebiliriz kısa sayılabilecek ömrüne bir ülkenin kurtarılmasını ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulmasını sığdırmıştır.
Kimisi de uzun yıllar yaşamış olmasına rağmen kimsenin hatırlamadığı veya hatırlansa bile insanlığın zararına olan faaliyetleri ile olumsuz anlamda hatırlanacak ve lanet okunacaktır.
Paylaşım için tekrar teşekkürlerimi iletiyor ve bence de yaşanabilir ve gerçekten gün görenlerin çok olacağı yeni bir yıl diliyorum.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Dosteli_
ŞÜKRÜ ATAY
Sevdiklerinizle birlikte sağlık, mutluluk ve huzur içinde nice yıllar diliyorum.
Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla.