- 531 Okunma
- 9 Yorum
- 10 Beğeni
EN BÜYÜK KAYIP
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
İnsanoğlunun en büyük kaybı insanlığıdır...
Dünya insanlığını kaybetmiş yaratıklar yüzünden bu haldedir.
Herşeyinizi kaybetseniz bile, insanlığınız sizde kalsın...
Yüreğinizdeki koşulsuz sevgiyi, kimsenin öldürmesine izin vermeyin..
Şu çocukların bomboş bakan gözlerinin ve kaybolan hayatlarının hesabını elbette Rabbim soracak birgün.
Buna inanıyoruz ve bu inanç sayesinde bir nebze olsun içimiz rahat ama dostlar Ne olur hiçbir şey yapamasakta ellerimizi duâ ya açtığımızda ilk önce dünyanın her yanında farklı şekillerde acısı olan mazlumları yad’edelim...
Müslüman din kardeşinin derdiyle dertlenendir, dertlenmelidir...
Koparmayın ne olur kuşların kanadını
Mavi göğü siyaha boyamayın.
Bırakın kuşlar uçsun, gökyüzü mavi kalsın,
Çocuklar çocuk olsun,uçurtmalar elinde...
Her sabah güneş doğsun,masumların gönlünde
Sevgiler çiçek açsın dünyanın her yerinde
Mutluluk ezgileri yükselsin nağme nağme,
Huzurun bam teline, hoyratça dokunmayın.
Bırakın barış tutsun insanlığın elini
Ölümcül savaşların kahramanı olmayın.!!!
Cenab’ı Mevlâdan âlemi islamın hayrını ve huzurunu diliyorum,
Gününüz ve ömrünüz Mevlânın rızasına lâyık olsun Inşâllah...
Nûriye Akyol
YORUMLAR
Konusu ve anlatımı ile, gün yazısını beğeni ile okudum... Yazarımızı canı gönülden kutluyorum... Çokça selam ve sevgilerimle...
Fakat...Kıymetli seçki kurulu:
''Vatan sevgisi nedir'' ile 25 Aralık 2023 günü,
yani 5 gün önce güne seçilen, yine beğeni ve kutlama yorumum ile yürekten desteklediğim yazının hemen ardından...
Bugün ''En büyük kayıp'' ile gün yazısında, aynı yazarımızın adını gördüğümde:
29 Aralık 2023 tarihinde 19 yazı paylaşılmış...
''Seçki kurulu bu yazılar arasından, güne uygun olabilecek, teşvik amaçlı da olsa farklı bir yazarımızı da değerlendirebilirdi'' diye düşündüm...
Su dem tarafından 1.1.2024 01:10:56 zamanında düzenlenmiştir.
Nûriye Hsbk Akyl
Selâm ve sevgiler bizden.
Benim için sorun değil güne seçilmiş olması veya olmaması ama seçki kurulunun kararıdır, saygıyla karşıladım ve çok mutlu oldum.
Kendi adıma değil mutluluğum, dünyada acı çeken, çocukluğunu savaşların katlettiği o melek yüzlü, masum ve mazlum çocuklar adına çok sevindim.
Birilerinin bu acıyı görmesine çok sevindim ve öne çıkarmasına tabîki.
Bir yazı olarak değilde bu şekilde görmüş olmanızı çok isterdim.
Bu vesileyle, tekrar can-ı gönülden teşekkür ediyorum kıymetli seçki kuruluna. Duyarlı yürekleri için.
Saygıyla eğiliyorum, zûlmü gören ve hisseden yüreklerin önünde....
😔
Davası insan ve insanlık olanların dünyası olsun dünya başka ne diyelim bu güzel manalı çalışmayı kutluyorum
Nûriye Hsbk Akyl
Gönülden teşekkür ediyorum, çok sağolunuz.
Saygılarımla.
Kırdılar kollarını kanatlarını sabilerin
anaların yüreğine derin acı
babaların kalplerine dinmez sızı saldılar.
Ah ahh.resme baktıkça o gibi binlerce kare gözümün önüne geliyor şahit olduğumuz.
Diyecek tek şey
zalimin zulmü varsa da mazlumun Rabbi var.
Elbette sonuç O'nun hükmünde
biz duracağımız yerden, alacağımız tavırdan sorumluyuz sadece
Ne güzel demişsin
"Huzurun bam teline, hoyratça dokunmayın." diye
ve ne de güzel temenni hepsi
Amin diyorum her duana..
Gönlün hoşluk bulsun her daim yüreğine sağlık kalemine sağlık
Muhabbetle .....
Nûriye Hsbk Akyl
Rabb'im bu canavarları Kâhr-u perişan etsin İnşâllâh tez zamanda.
Sevgili Hatice hocam, gönlümüz ne zaman ki bu mazlumların yüzü güler, ne zaman ki zâlimlerin sonunu görürüz o zaman hoş olur.
İnşâllah o güzel duanız kabûl görür ve bu anlamda gönüllerimiz huzur bulur can kardeşim...
En güzele emanet olun.
Sevgilerimle.
Nûriye Hsbk Akyl
Rabb'im bu canavarları Kâhr-u perişan etsin İnşâllâh tez zamanda.
Sevgili Hatice hocam, gönlümüz ne zaman ki bu mazlumların yüzü güler, ne zaman ki zâlimlerin sonunu görürüz o zaman hoş olur.
İnşâllah o güzel duanız kabûl görür ve bu anlamda gönüllerimiz huzur bulur can kardeşim...
En güzele emanet olun.
Sevgilerimle.
Hatice Kılınç
ayrıca güne geldiği için kutlamayı unutmuşum şimdi farkettim.
Tekrar gönül dolusu tebrikler💐
Tebriklerimle Nûriye Hsbk Akyl hanımefendi
Şiirinizin güne gelmesi temanızın da çok güzel oluşundan
Sizi ve sizin gibi özü ve sözü güzel ve doğru olanları tenzih ederek
Günlük hayatta yeri geldiğinde kullandığım bir cümlem var
İnsanların kahır ekseriyetinin '''düşündükleri ayrı, söyledikleri ayrı, yaptıkları da apayrı olunca''' İNSANLIK uçup gidiyor bilinmeyen bir yerlere
Cenab’ı Mevlâdan âlemi islamın hayrını ve huzurunu diliyorum,
Gününüz ve ömrünüz Mevlânın rızasına lâyık olsun Inşâllah...
Can-ı gönülden amin amin amin inşaAllah Nûriye Hsbk Akyl hanımefendi
Nûriye Hsbk Akyl
O kadar doğru ki sözünüz.
Rabb'im sonumuzu hayr'etsin İnşâllah.
Kıymetli yorumunuz ve dualarınız için Allah razı olsun.
Selâm, saygı ve dualarımla efendim.
Allah'a emanet olunuz.
Herkesin okumasında fayda olduğu için güne gelmesi çok isabetli olan insanlığı hatırlatan duyarlı paylaşımınız için sonsuz teşekkürlerimi iletiyorum, sağolun varolun.
İnşallah okuyan herkes de aynı duyarlılığı gösterir ve dualarını esirgemez.
Duyarlı yüreğinize ve kaleminize sağlık diliyorum.
Sonsuz selam ve dua ile.
Allah'a emanet olunuz.
Nûriye Hsbk Akyl
Eğer gönüllerde ufacık bir iz bırakabilyorsak ne mutlu bize.
Değerli yorumunuz, dualarınız ve duyarlı yüreğinizle değer kattınız.
Kalbî şükranlarımı sunuyorum efendim.
Selâm ve saygılarımla.
Nûriye Hsbk Akyl
Bende sizin duyarlı ve dost yüreğinizi selâmlıyor, sağlık ve selâmet diliyorum...
Sevgilerimle.
Her yer hüzün dolu her yer acı dolu çocuk çığlıkları geliyor kadın çığlıkları geliyor zaman zaman kulağımıza... Zor zamanlar dua zamanları Rabbimize yalvarma zamanları... Dileyelim insanlık kazansın sonunda... Zalimler kaybetsin kaybedecek de... Manidardı...
Nûriye Hsbk Akyl
Dualarımız, duası kabul gören mazlûmlar, sâbiler ve beli bükük, ağzı dualı yaşlılar hürmetine kabûl görsün İnşâllâh.
Ama yaşlılara saygı kalmadı, çocuklar vahşice öldürülüyor, birileri açlıktan ölürken, birileri tokluktan çatlıyor.
Korkuyorum: Arş-ı titreten çığlıklar nedeniyle başımıza belâ yağmasından. 😢
Rabb'im uyandırsın gaflet uykusundaki gönüllerimizi İnşâllah...
Selâm ve saygılarımla.
Nasıl neden oldu bilemiyorum ama artık günümüzde insanlar haksızlıklar karşısındaki tepkilerinde bile bölünmüş durumdadır. Artık herkes haksızlığa değil işine gelene susuyor, gelmeyene itiraz ediyorlar.
Bugün İsrail’in alçakça kıyımına haklı olarak karşı çıkanlar, birkaç yıl önce Irak’ta yüz binlerce kadının ırzına geçilirken, milyona yakın insan kayıpları olurken sokağa çıkıp ses çıkarmadılar. Hatta Amerikan askerlerinin başarısı için duacı olduklarını söyleyenleri bile gördük.
Aynı şekilde farklı mezhepten oldukları için Yemen’de 370 binden fazla insanın kaybını, Afganistan’da nüfusun yarısının yok sayıldığını ve bu ülkede kadınların çektikleri çileleri görmezden geldiler, geliyorlar. Yine, Arakan’da, Myanmar'da, Hocalı'da Kerkük'te, Karabağ'da Bosna-Srebrenitsa’da vb. yapılan zalimliklere dünya adeta seyirci kaldı filim izler gibi sessiz sedasız izlediler. Bence son yıllarda günden güne büyük bir erozyona uğrayan insanlık büyük bir kayba uğradı her yönüyle eskiyi arar olduk.
Bu kapsamda; duyarlı bir insan olarak dünyanın her neresinde olursa masum insanlara yapılan bu zulmü kınıyor lanetliyor ve Yüce Rabbim’den o zalimleri kahhar ismi şerifi hürmetine kahruperişan etmesini diliyorum ...
Ellerinize emeğinize yüreğinize sağlık diyor,
Selam ve saygılarla esenlikler diliyorum.
Gönül Pınarı tarafından 29.12.2023 14:08:02 zamanında düzenlenmiştir.
Nûriye Hsbk Akyl
Yürüyüş yapmadık, çünkü o dönemlerde şimdi ki gibi medyanın gücü yoktu. İnsanlar korkuyordu dinini savunmaktan.
Başını kaldırmaktan.
Herzaman ki gibi elimizden ve dilimizden, gelen tek şey duâ.
Rabb'im, İslâm âleminin sonunu hayırlara çıkarsın, uyandırsın derin uykusundan.
Kafirin, zâlimin zulmünü kendi başına çevirsin İnşâllah....
Kâhhâr ismiyle kahretsin.
Edecektir İnşâllah.
Yorumunuzla katkıda bulunduğunuz için çok teşekkür ediyor selâm ve saygılar sunuyorum değerli üstadım.