- 440 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
twitlerle gündem-8
1
insanlar şahit olacak mehdinin çıkışına
onun için allah sevgisiyle yıkanmalı kalpler
umutsuzluk demek çağın yaşattığı hastalık
karamsarlık demek modern arayıştaki gayeye erme
intiharla soluklanıyor bulvarlar
içimizin ölüsüyle güne başlıyoruz yalnızlık treninde.
2
pkknın kominizmle bir ilgisi yok
bunların direnişi masumların öldürülmesi demek
sivil halkı hedef almıştı korku yaratmak için
asker polis binlerce şehit verdi ülke pkknın saldırılarıyla
cıa ve mossad destekli bu örgüt için tek düşman tsk ve tc
verilen savaş emperyalizme karşı.
3
külli irade nedir sorusu için.insanın kaderi noktasında bütün kespiyatın fiillerine ait olması.cüzi iradede kader için kendi iradesine hakim olması.kaderiye mezhebidir her şeyin yalnızca allahın iradesiyle yaşanması.kelam ilmi içinde kader tartışması zamansızlıkta düğümlenir.
4
şeytanın gücü sınırlıdır allahın kudreti karşısında.ancak insanların çoğu haksızlığa uğrar şeytanın emrine uyulması nedeniyle.kötülüğün kaynağında ne var sorusu sorulabilir insanlar haksızlığa uğramışsa.işte bu kadar özgürlükçü bir örgütün cezalandırılması demek şeytanın iğvası.
5
sevginin karşıtı nefret olmuştur.sevgi nefreti aşacak güçtedir bağlılığı ifade ettiğinden.hayatın anlamı sevgide var ancak.sevgisizlik en büyük eksikliktir insan için.dünyayı yönetenler için nefreti yaymak esastır üstünlüklerini sağlamak için.
6
aynı ülkede yaşıyoruz ama.hoca bu noktada haklı kalleşlik yapıldığından kutsal değerlere.pkknın gerçek yüzü anlaşılıyordu telif edilen eserlerle.ancak derin güçler islamın kardeşlik çağrısını tehlike gördüğünden haksız bir savaşın galibi olmak istediler
7
mehdi umutların eksildiği bir zamanda çıkacak
yani kıyamete yakın bir zamanda
bir çok alamet mehdinin çıkışını müjdeliyor
en önemlisi islamın anlaşılma sorunu yaşaması
çünkü ateist felsefe susturmuş alimleri
deccalin şerri nefislere dokunduğundan
çok az kimsede var kurana iman.
8
15 temmuzda cunta rejimine yol verilmedi.araplarla islamın aynı değerde olması kabul edilemez bir gerçek.gerçi bunların ibadet şuuru türk toplumundan farklı.mekkede yaşamak keşke müslümanların özlemi olsa.bir islam ülkesi türkiyede hangi amaçla devrim yapılır sorusu muğlak hala.
9
mehdiyetin ışığı diyor adnan oktar.dünya aydınlandıkça insanın insana bakışı değişecek köklü bir devrimle.sevgisizlik hor görmenin nedeni sayılmış islamın örneklik ettiği çağlarda.işte bunun gibi sözler dünyalıların korkusunu depreştirdi.islamın ışığı her zaman kurandan bir memba
10
evet ihvanın bu şekilde hazırladığı belgeselleri hatırlattı bana.o aydınlık dolu günlerde konuşulan daima islamın bu tür bir anlatım biçimiydi.şimdi yılmamak gerekiyor sabrın meyveleri için.ruhumuz hastalanır yoksa kafir müümin ayrım gözetmeden.
11
akp medyası için terör demek kuran müslümanlığı.onlar dini layık oldukları şekilde anlatacak hocalardan duymak istiyor.belkide haklı oldukları sınırların aşılma noktasında halkına yabancılaşması örgütsel faaliyetin.ancak böyle bir beklentiyi karşılayamaz alkışladığı kültürsüzlük.
12
islamın modern yüzü demek adnan oktarın çalışmaları.tüm dünyada ilgi görmeside bir kıskançlık alameti.islamın vaadettikleriyle karşılaştı insan dinden anşılam modernlikle.buda dikkate değer bir çaba olduğundan nefretini kazandı kindar efendilerin.
13
futbola siyasetin sokulmasıda yasaklanmış tüm dünyada.s.arabistan laik olmadığı içinmi atatürkü konu seçilmesine karşı çıkmış.vahhabiliğin ölülere hürmet göstermeye izin vermemeside inançlarında var.tabiki bu faktör zayıf bir ihtimal atatürkün neyi temsil ettiğine bakılırsa.
14
teorik düzeyde sınıfsız toplumu savunmak islamın bir gereği.ancak biz dağıldık tüm kazanımlarla.eskinin özlemiyle davaya kazandırmak halkın rağbetini.ancak kayıtlıdır bu hizmetin kemmiyeti tarihte.böyle düşünmekle bir fayda uğruna çalışmakta imanın bir gereği.
15
kendini halka adamış şarkısı varya.
yiğitlikle coşmuş yürek/islamı anlatmak gerek dizeleride benden olsun.
islama kin besleyenin/ruhunuda soldurur kin
şimdi şehrin karmaşası/insan tağutun maşası
böyle sürüp gider şehrin yankısı zihnimizde.
16
bağımsız kürt devletini kominist örgüt pkkaya kurdurmak istiyorlar anladığım kadarıyla.tabiki bu konular netameli olduğundan fikir beyan etmekte tehlikeli.siyasi cinayetlere benzer bir kumpasla dersest edilmiştir örgüt anlaşıldığı şekliyle.
17
tabiki allahı tanımak canlılardaki yaratılış mücizelerini anlamakla mümkün olduğundan allahın kusursuz sanatını tasvirle başlar sanattaki imgelen.sürrealizm ve diğer sanat akımlarında buna şahit oluruz düş gücünün bir hayvandaki sanatta varolduğunu bilmekle.
18
ben gelmedim dava için/benim işim sevgi için diyordu yunus emre.mevlanada kendi felsefesinde allah sevgisini aramakla varlıktaki hakikate dikkat çekmiş.insanın acı duyması kendi varlık nedeniyle.bir anlamda yazgısına bağlı kalmanın acısıdır bu.
19
canlılar ilahi sanatın varlıktaki kanıtlarından oldukları için asıl nasıl hayat sürdüklerine bakılmalı.hayatları nedeniyle sorumlu tutulmak insana ait olduğu için varlık alemine ibret gözüyle bakmak gibi bir zihni faaliyet içinde olmuş daima.buna doğal seleksiyon diyor darwin.
20
araplara hakaret ediyorsun kılık kıyafeti nedeniyle
sevgi duymanımı bekliyor onlar
bedevide ne demek medeniyetten nasip almamış düşüncesiyle
açıkça ırkçılık değilde nedir bu
türkiyede yaşayan araplara bir bak
o güzelim şehirleri yıktılar başlarına
nede olsa atatürkçü değilmisiniz
21
islamda kadın hakları eşitliği akla getirir kadın ve erkek arasındaki ilişkilerde.kadın işkadını öğretmen dr.olur sosyal yaşamında.eğlencede kadının hakkı bir eğlenme aracı olmaktan öte.bunun başarılması da kültür devrimine bağlı olduğundan çağdaşlık kriterlerine bağlı her şey.
22
bu günkü teknolojiyle mümkünmü acaba
israf ve rekabet yaşanmazsa ekonomide
adil yöneticiler adaletle hükmederse insanlara
böyle bir bolluk ihtimal dahilinde lüks tüketimden farklı olarak
çünkü köleci toplumlarda var her türlü sömürü
islam buna cevaz vermez.
23
avrupada yeşiller partisi var sol düşünceyi temsilde.çevrecilerde alınmalı bu kadroya ufkumuzu genişletmek adına.mücadeleyle geçen yıllar derin izler bıraktı kalbimizde.umarım hakettiği ilgiyi görür dergide yazanlar.yolunuz açık olsun kardeşler.
24
allaha yakın olmak,varlıkta allahı tanımak ve kumpasın gizli gerçeklerini açıklayan kitaplar yazılabilir.evrimin çürük temelleri,evrimin bilimsellik iddiası ve evrimin ideolojik anlamı gibi kitaplar.evrimin karşıtı din,marksizmin evrime bakışı yazılacak kitaplar arasında.
25
deccaliyet yalnızca bir ülkeye bağlanamaz.teknoloji ve kültürün kullanışlı hale gelmesi.nitekim kıyamet alametlerinde böyle olağanüstü hallerin olcağı biliniyordu müslümanlar tarafından.islamın ateşten gömlek olacağı günler tarif ediliyordu hadislerde.
26
evrimin bir safsata olduğu bilindiği halde deccaliyete yatkın hale gretirildi bilim çevrelerince.tüm insanlık evrim aracılığıyla tağutun insafına terkedildi.evrimin bilimselliği ateizmin savunulması demekti felsefede.komün hayatına varışta sosyal evrimciliğin bir sonucu.
27
yeryüzünü adaletle dolduracak
islamın kışını bahara çevirecek
insanlar sulhu görecek tüm dünyada
kardeşlik hakim olacak halklar arasında
sömürü ve zülme dur diyecek çektiği kılıcıyla
diğer alametler tasdiklenecek mehdiyetle
büyük savaşlardan galip döcek islam orduları
28
tefekkürün anlam vermesi hayata
aklın allahı aramada yeterli görüölmesi
sonra bulduğu hakikate teslim olur insan
bu bir istisna değildir kesinlikle
kuranı anlayacak olgunluğa ermeli insan
taklid-i imandan tahkik-i imana geçişte
buda reddetmek demektir deccaliyeti.
29
öyle şeymi olur.eleştiri hakkı var insanların.
tabiki inançlar allahla kul arasında.
kimseyi sorguluyor değiliz burda.
ancak inançlar herkesi ilgilendirir.
çünkü karakteri şekillendiren inançtır bir bakıma.
türkiyede insanlar inanç denince ne anlıyor
bunları anlamak için.
30
atatürkçüler istemezmi avrupa birliğini.
kemalistler aslında kime karşı savaşmış
devrimler çağdaş bir hayatı getirmiş geleneğe karşı
gelenekten hastalıklı inançlar anlaşılıyor kültüre karşı
hızlı bir modernleşmeyle dinden arındırıldı yaşam
geride ne kaldıki islam adına.
31
islamın bilimle ilişkisi tanrının kudretini anlamayla sınırlı cündioğluna göre.modern bilimi var eden dindar bilinç değildir tarihsel yoruma göre.antikite bilimin dışında yorumlanmış orta çağda.kuranın bilime teşviki evreni anlamaktan ziyade ilahidir ancak
32
chp emekçi kesimden oy alır gözlemlediğim kadarıyla.
emekli sorunu çözülmüş değil değişikliğe rağmen
bunlar seçimi etkilemezmi
çünkü asgari ücret neydi ne oldu sorusunu yanıtsız bırakıyor
şehir kültüründe ne değişti chpeyle birlikte
parti halka ulaşıyormu büyük kentlerde.
33
dem partisi doğuda belediyeleri alır büyük ihtimalle
iyi parti ak parti seçmeninden oy alır
çünkü merkez sağ güçlenebilir sosyal faktörlerle
ak parti kimden oy alacak işçi haklarını korumuyorsa
chpnin sol parti kimliği var dem partisi gibi
bu nedenler etkili olur gelecek seçimde.
34
bütün dünyada radikal islam geriliyor
çünkü arkalarındaki güçlere inanmıyor insanlar
türkiyede radikal islam denince ne anlaşılır
geçmişte ibda-c ve fetö gibi örgüğtler vardı
bunlar devrim için siyaseti amaç görmekle
şimdi tarikatlerde güç kaybediyor türkiyede.
35
menderes bu yüzden idam edildi.halka rağmen halkçılık ideolojisi.sosyalizme karşı faşizmin yanında yer almış kemalistler.halkın yanında olmadıkları gibi din anlayışlarıda farklı.örümcek kafalı denmiştir mutaassıplara.kanla irfanla kurulan cumhuriyet kemalizmin eseri.
36
mehdiyet kılıcıyla şerlerin kökü kazınacak
fitne kalktığında mekke emin bir belde haline gelecek
bir uyanış yaşanacak islam ülkelerinde
bunu önlemek için hiç bir kötülükten çekinmeyenler
bunlar umutsuzluğun girdapları rahmet-i rahmanla dağılacak.
37
insanlar akın akın islama dahil olduklarında
dinde yeni bir çığır açınca islamı anlayan mücedditler
asıl gayeden uzaklaşma akim bırakıyor tağuta isyanı
anlam daralıyor ve kendi içinde çöküyor davanın çekirdeği
bu nedenle işaretlerden sapmış olmakta küfre düşürür metaneti.
38
din olarak seçilen islamiyet
şimdiki hayatlarda israf ve her konuda aşırılık var
dinde aşırı gitmeyin beyanından anlaşılmış şekliyle
onların alınlarında secde izleri var ayeti
yani nefsin tezkiyesiyle güzel hasletler edinmesi kişinin
bunu başarmanın şartı gibi kültür sanat.
39
hoca bu konuda haklı
iktisat kültürle beraber anlam kazanır
tevekkülsüzlük sevgisizlik ve bencillik
etik ve estetik değerler kalmayınca
kapitalist sistem nasıl ayakta durur
rekabet ve sömürünün köleci anlayışı
nesli helak etmenin tuzağında insan
40
belalardan allah kurtarır ancak
ancak mehdiyette bir ayettir taskdiri ilahiyle sarfı nazar edince
çünkü allahın galip gelmesi hikayenin sonunda
bunlar mehdiyetle layemut bir zamana uzanır
dünyadan ahirete yolculuk olması zaman üstüdür elbette
mahlükatın alın yazısında var ölüm.
41
madem ölülere rabıta yapılıyor hz.muhammede yapın.dirilişten önce ölülerin duymayacağı biliniyor.hem ölülerin rabıtasında anlamsızlık var.çünkü insanlar korkar mezarlıktan.ölüler sizi duymaz ayeti var kuranda.tasavvuf böylemi eğitiyor nefisleri.ne faydası var rabıtanın
42
deizmi hanifliğe göre yorumlayanlar var.bir arayış sonucunda keşfedilmiş tanrı.tek başına bir ümmetti deniyorya ibrahim için.ateizm kutsal adına her şeyi reddeder dinlerin bağnazlığına karşın.tabu ve totem paganizmdede var ahlaki değerlerin yer aldığı gibi.
43
islamı temsil etme gibi bir durum yok.
ittihadı islam hilafetle olur.
mehdi ve mesih deccale karşı savaşacak allahtan gelen bir kurtarıcı olmakla.
bu hareket destek arıyorsa hakkın rızasını gözetmeli.
hiç inandırıcı olmadığı için insanlar uykuda gibi
ebu lehep böyle düşünmüştü.
44
kaderin üstünde kader var diyorya şair.
ama haber kanalları savaşı kazanmış durumda
artık mehdiyet kullanışlı değil
islam ülkeleri bu düşünceyle harap oldu.
moderne karşı duruşun bir anlamı yok
yeni dünya inançların dünyası değil
beyni yıkanmış ateistler kullanılıyor hala.
45
mutluluğun sırrı nedir sorusu mutsuzluğu akla getiriyor.
aragon mutlu aşk yoktur diyor şiirinde.
hayatı güzel yaşamak denilebilir mutluluğa.
insan düşünen varlık olduğu kadar insanlara duygusal bir bağla bakar hayata.
bunu sanatla ifade eder.
şehir hayatı bir faktör mut için.
46
müjdeleyin nefret etirmeyin kolaylaştırın zorlaştırmayın hadisi var.kuran müslümanlığı bir çok açıdan çare görülüyor islam için.hak din islam olunca dünya ve ahiret için tek kurtuluşun islamda olması.tabiki insanlar reddeder güzeli günümüzde yaşanmış şekliyle.
47
olağanüstü hadiseler için ilahi ikaz anlayışıyla zelil bir halde bulunmanın kurtuluşuda takdirle olması.insanki bu vazife-i şuura sahip değilse.oysa islamdışılığın batıl oluşuda bir kanaat kuranın diline göre.kendi cehennemini hazırlayan beşer için bir zafer görülmesi bu inkarın.
48
üye olamayan insanlarda faydalanmalı yayından.toplumsal bilinç denince akla sınıf çelişkileri geliyorsa.bireysel bilincin eğitim hakkı gibi konularda öne çıktığı görülüyor.toplumsal bilinçaltı savaş ve devrim korkusu.bir nevi örgütlülüktür giyotin korkusu.
49
kadın konusunda bakış açınız çok cinsiyetçi.hangi ahlak savunulabilir bu yozlukta.kainatın efendisi sözü ne kadar doğru.hayatı sığlaştırmazmı aynı konuları farklıymış gibi işlemek.rüya görmenin ilimle ilgisi kadar vehimlerle yaşamak.oysa hayat basit değil ölüm konusunda.
50
bence anlamını yitirmiş artık tarih.olayların içyüzü açığa çıkıyor batıda.islamın insana bakışı dürüstlüğü gerekli görmesinden.inanın batıda bir otorite kalmamış halkı kontrol etme noktasında.bunu sağlamanın aracı islam düşmanlığıysa.kuran yakmanın kışkırttığı eylemler.
51
değişim soldan oluyor gelişmelere bakınca
nasıl büyüyecek soluduğumuz rüzgarla gelen sevda
kavga çelişkilerle giriyor hayatımıza
artık marjinalize edilmiyor eylemlerle geçtiğimiz nehirler
şiirler türkiye dönüşünce sevdalanıyor kuşlar
denzin ufka karıştığı maviliklerde umutlanma.
52
chpnin seçim kazanması sol partiler için anlamı
murat kurum hükümet desteğinemi güveniyor
emekli aldığı maaşla geçinemiyorsa
türkiyede ekonomi nasıl işliyor.
ne farkedecek yönetimdeki değişimin
insanlar nasıl rahata kavuşur
bu bilinçli bir tercihmidir siyaset için
hepsi bu kadar.
53
hz yusufun özel bilgileri vardı
rüyaları yorumlamak gibi
mısırda maliye bakanlığına getirildi
ancak iffetini korumuştu züleyhaya karşı
şimdiki insan için ahlaklı olmanın tanımına bakınca
dekolte elbiselerden ibaret görülmüyor suçlamalar
insanlar aldanmış olabilirmi bu konuda.
54
zaman ve mekandan münezzeh allah.yani kavramak mümkün değil zatını.bizatihi varlıklar biz insanlar için bir illizyonmu sorusu.bunda bir gizem varmı varlık açısından.evrendeki myaratılış kusursuz kurana göre.hayatı kavrama şuuruda allahı bilmeyle mümkün.
55
kuran okumanın fazileti yokmu ders almak dışında.kuranın bir zikir olması ibadetlerinde gereği.havas ve avam açısından değerlendirmek konuyu bizi haklı çıkarmaz kuranı anlamak açısından.kuran okurken kalbin tatmin olmasıda zikrullahın anlamında var.
56
mezheplerde içtihat müessesesi var.kuranı anlamadaki farklılık iman cihetinden bir nükte müminler için.hukukta tek bir yasa vardır kargaşa çıkmaması için.mehdinin akla dayalı bir mezhep kuracağı söylenir.günümüzde her ülkenin farklı bir hukuk sitemi var insan hakları açısından.
57
bu konu çok tartışılmış felsefede.seküler dünyanın inancı dışlaması.islama inanmanın ateşten gömlek olması.dünyayı yöneten gizli güçlerin zülmüyle kıvranırken mazlumlar.işte buna karşı çıknakta bedel ödetiyor insana.bu nedenla islam sanatını yaratılışla başlatmakta bunlara neden.
58
modernle dinin uyuşmazlığı bir sorun insanlar için.islam akidesi izah getiremezmi sarkınlıklara.insanlarda inanma temayülü istismar edilmezse kafir devletlerde yıkılır islam risaletinde olduğu gibi.bu nedenle mehdiyetin dini kavramada inancın bir şubesi olması inananlar için.
59
yeni oyunlara şahit olurken dünya karşı koyanlarada söz hakkı tanınmıyor.bu kitaplar hakka davette şehadeti göze alanlar için.ingilizler büyük oyunla dünyayı sömürgeleştirmiş.hangi vicdanla buna dur diyecek insan her şey için anlamsız demekse dünya için adaleti
60
savaş beklentisi karşılıklı suçlamalarla adım adım gerçekleşirken dünyadaki yankıları.iran manevra kabişliytiyle dünyanın sayılı ordularından.israil amerikaya güvenirken savaşa zorlananbir ülkenin yalnızlığını yaşıyor iran.
61
iran islasm devrimine öncülük edenlerde benzer açmazlar vardı.sanayileşme gerçeği neyi temsil etmiş ideolojinin çıkışında.marksizmin geleceğinde robotik zeka olduğundan sermayenin sorgulanması söz konusu.din ve ideoloji ne zaman dogmaya dönüşür totem açısından.
62
islamcılığın moderne rağmen anlaşılmaz oluşu.bu konuda araştırılmaya değer.islamın ortaçağı kendi bilimini varetmişti her şeyin sonuna gelindiği düşüncesine kadar.bilimsel bilgi görmezlikten gelindi batının bunu geliştirmesine kadar.islamın yorumlanması bu tarihlerde başlıyor.
63
amerika ne kadar çelişkili ifadeler kullanıyor sözkonusu filistin olduğunda.bir çok konuyu veto etmiş bmde.süper güğç olması zülme seyirci kalmak mesele filistin olunca.tüm dünyada tepkiler var israile.en azından normal bir politika izlenmesi diplomatik konularda.
64
allah zalim bir kavme hidayet vermez ayeti.allah size zülmetmiyor ayeti bu durumu açıklıyor.bence bu konuya böyle yaklaşmanız yanlış.inançlı insan için dinin binbir şekli var.mesele batıla karşı doğru olanın ne olduğu.yani pagan inancın bir türü islamdan uzaklaşma.
65
verilen cezalar ne kadar hukuki anlamak için geleceğe bakmak gerekiyor.galiba terörün sonuna gelindi hak arama açısından.anayasal suçlar avrupayla buyumlu değil türkiyenin çıkarları açısından.nasıl bir çözün beklentisi var size göre ortak bir paydada buluşmak için.
66
iranın israille atışması kendi içinde bir anlaşmazlık yaratırmı düşüncesi.gazzenin israil toprağı olması çok yakın artık.amerika dolaylı yollarla bunu meşru hale getirdi terör bahanesiyle.insanlar kutuplaşma istemiyor anladığım kadarıyla.erdoğan yumuşama istiyor bu nedenle.
67
bu senin söylediğin mantıksız bence.insan davranışı için anlamsız bulmak hayatı.çeşitli şartlarla sınanıyorsak hayatta.neden anlamsız kalıyor düşünceler.savaş ve barış bir yanılsamamı bizi ölümün kıyısında bekleyen.kader dersen bie parça gerçekçi olur kayıplar.
68
doğru nezaket için içtenlik gerekiyor.zerafet hangi bilginin içinde saklı.içtenlikle neye karşı nezaketi ölçü alır ermişler.yetenek ve çabanın zerafetle bir ilgisi varmı.marifet denildiğine göre bir bilgelik gerekiyor anlamak için.ama neyin bilgeliği gerçek arayıştır marifette.
69
bu sorun nasıl çözülür.gece sokağa çıkmak tehlikeli bir çok şehirde.kısırlaştırma bir çözüm gibi görülüyor kurulan barikatler için.tabiki sorunun bir parçası duyarsızlık.hayvanlarda hak ediyor hayatı vahşileşmediği sürece.bu nedenle bir sosyal sorun çıkar amaçlı politika.
70
yeri geldiği zaman atatürkçü sol partilerle dirsek teması kuran bir hareket.bülent ecevit hoş görü göstermişti bu oluşuma.istikamet abideleri kurlarla kuranı karıştırıyor.bilimselliğe vucüdümüzü tanımakla ulaşırız.sosyal bilim anlayışı 15 temmuzun hedeflediği darbe değilmiydi.
71
mezhepler de önceleri yoktu içtihata gerek duyulana dek.kandiller aydınlattığından mübarek geceleri.miacın ne anlama geldiği belli.kadir geceside kuranda var.berat gecesi kurtuluş demek lanetlilerden.kutlu doğum mevlit kandili demek.gelenek olsada fazileti var kandillerin.
72
hocam herkesin bir osmanlı anlayışı var.batılı ülkeler osmanlıyı sevmez.yükselme-duraklama ve gerileme şeklinde tarif edilir ders kitaplarında.tanzimat ve meşrutiyet ne anlam ifade ediyor modernleşme için.yeni müfredatta bu konular var.osmanlının yıkılışı emperyalist ülkelerce.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.