- 197 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Bu Kadar Olmaz
Dikkat ettiyseniz "dolandırıcılık haberleri",TV ekranlarında neredeyse en çok gördüğümüz haberler arasında. Bu konu nasıl bir ülkede yaşadığımız hakkında bir fikir veriyor olmalı. Acaba dolandırıcılığı belki meslek olarak seçenlerin bir dini inancı veya bağlı oldukları ideolojileri var mıdır? Neden kolay kazanma düşüncesine sahip olmuşlardır? Yasal yaptırımlar onları ne derece ilgilendiriyor? Bu kimseler az çok eğitim veya aile terbiyesi görmüşler mi, görmüşlerse bu durumun onlara hiç katkısı olmamış mıdır? Yani dolandırıcı olmalarında suçlu kimdir, kimlerdir?
Bireyleri din,dil,tarih,örf gibi ortak payda Lara sahip olamayan toplumlara millet denilebilir mi? Sosyologlarımız, bilim insanlarımız, eğitimcilerimiz, din adamlarımız dolandırıcılığı önlemek adına neler düşünmekte veya neler yapmaktadır? Bu konu kim/ kimleri ilgilendirmektedir?
Sorular uzayıp gider.
Not:
SON ÜÇ HAFTALIK BAZI DOLANDIRICILIK HABERLERİ :
Ponzi Seçil’in maceraları: Üfürükçüler hariç herkesi dolandırdı
11.12.2023 NTV
İstanbul’da bir iş merkezinde sahte çağrı merkezi kurup, 117 kişiyi 20 milyon lira dolandıran çeteye yönelik operasyon düzenlendi. 6.12.2023 DHA
İstanbul merkezli 6 ilde hayali ihracat yaparak devleti 7 milyon dolar zarara uğrattık tespit edilen şüphelilere yönelik operasyon düzenlendi. Operasyonda aralarında firma sahipleri ve gümrük memurlarının da bulunduğu 16 kişi yakalanarak gözaltına alındı.
07.12.2023 - 11:28
Haberler - DHA
E-ticaret siteleri üzerinden elektronik ürün satışı yapan 16 kişiyi sahte dekont düzenleyerek toplamda 400 bin TL dolandıran 5 şüpheli, çıkarıldığı adli makamlarca tutuklandı.
08.12.2023 - 21:09
Haberler - İHA
Manisa ve İzmir’de bir internet sitesi üzerinden verdikleri sahte ilanlarla dolandırıcılık yapan ve polis ekiplerince yakalanan 7 şüpheliden 4’ü tutuklandı.
09.12.2023 - 03:54
Haberler - DHA
Dolandırıcıların yeni yöntemi: Banka hesabı kiralama
Yasa dışı kumar ve bahis oynatanlar para aklama yöntemiyle de onlarca insanı mağdur ediyor. Çetelerin sosyal medya üzerinden mali sıkıntı yaşayan kişiler bulup, para trafiğinde kullanmak üzere banka hesaplarını kiraladıkları ortaya çıktı.
10.12.2023 - 10:23
Son Güncelleme : 10.12.2023 - 16:53
Haberler - DHA
Banka hesabındaki 1 milyar 650 milyon dolar tutarındaki miras kalan parasını, Türkiye’ye yabancı yatırımcı getirmesi halinde yüklü miktardaki vergi ve harçlardan muaf tutularak alabilecekleri yalanıyla kandırdıkları 23 kişiyi, 23 milyon euro dolandıran 18 sanık hakkında mütalaa açıklandı. Savcılık, 6 sanık hakkında 230’ar yıla kadar hapis cezası istedi.
12.12.2023 - 11:49
Haberler - Anadolu Ajansı
Adana’da kendisini komiser olarak tanıtıp bir kişinin 163 bin 500 lirası ve 200 gram altınını dolandırdığı gerekçesiyle yargılanan sanığa, 6 yıl hapis ile 400 bin lira adli para cezası verildi.
13.12.2023 - 10:39
Haberler - Anadolu Ajansı
Yüksek kar vaadiyle dolandıcılık: 8 gözaltı
İzmir merkezli 3 ilde, taşınmazları değerinin üzerinde satma vaadiyle 27 kişiyi 5 milyon lira dolandıran 8 kişi yakalandı.
13.12.2023 - 14:35
Haberler - Anadolu Ajansı
İstanbul’da kredi kullanmak isteyenleri dolandıran 6 kişi yakalandı. Şüpheliler, Çekmeköy’deki bir eğlence mekanında polis tarafından suçüstü yapılarak gözaltına alındı.
13.12.2023 - 16:01
Haberler - DHA
İzmir’de kendisini muhasebeci ve finans uzmanı olarak tanıtan bir kadının, yüksek kar vaadiyle yaklaşık 50 kişiden topladığı 100 milyon lirayla kayıplara karıştığı ileri sürüldü. Mağdurlar, kadın hakkında suç duyurusunda bulunurken, kadının daha önce de birkaç kez gözaltına alındığı ve savcılığın talimatıyla serbest bırakıldığı belirtildi.
13.12.2023 - 19:28
Haberler - DHA
Konya’da, işletmesinin sosyal medyadaki hesabının dolandırıcılarca kopyalanarak vatandaşların mağdur edildiğini fark eden iş yeri sahibi, savcılığa suç duyurusunda bulundu.
14.12.2023 - 10:07
Haberler - Anadolu Ajansı
İstanbul’da engelli vatandaşları, ÖTV’siz araç satma vaadiyle 40 miyon lira dolandıranlara yönelik soruşturmada, 13 kişinin kara para aklama suçuna da karıştığı tespit edildi. Operasyon kapsamında, 15 kişinin mal varlıklarına tedbir konuldu.
15.12.2023 - 10:26
Haberler - Anadolu Ajansı
Samsun merkezli 6 ilde düzenlenen dolandırıcılık operasyonuyla ilgili gözaltına alınan ve 53 kişiyi internet üzerinden dolandırdıkları tespit edilen 6 kişi tutuklandı.
16.12.2023 - 07:00
Haberler - İHA
Kırşehir’de sahte kimlikle başkasının yerine ehliyet sınavına giren 21 şüpheli, polis ekiplerince yakalandı.
17.12.2023 - 13:20
Haberler - DHA
Kütahya ve Mersin’de eş zamanlı yapılan operasyonda bilişim sistemlerinin kullanılması suretiyle nitelikli dolandırıcılık suçundan gözaltına alınan 5 şahıs adli makamlarca tutuklandı.
17.12.2023 - 14:04
Haberler - İHA
"Eşyalarımı uygun fiyata satıyorum" dolandırıcılığına dikkat!
Son dönemde artan dolandırıcılık yöntemlerine bir yenisi daha eklendi. Dolandırıcılar, açtıkları sahte sosyal medya hesaplarından "Yurtdışına taşınıyoruz, eşyalarımız uygun fiyata satılık" ya da "Havalimanında unutulan bagajların satışına başlanıyor" ilanına ekledikleri link ile vatandaşları tuzağa düşürüyor. Uzmanlar, dolandırıcılara karşı uyarıda bulundu.
20.12.2023 - 11:49
Son Güncelleme : 20.12.2023 - 11:56
Haberler - DHA
Ankara’da kendilerini kargocu olarak tanıtan dolandırıcılar, kargo tutanağının altına koydukları vatandaşları tuzağa düşürdü. Bu yöntemle 370 milyon liralık senet imzalattıkları belirlenen 3 şüpheli, polis tarafından gözaltına alındı. Şüphelilerden 2’si tutuklanarak cezaevine gönderildi.
20.12.2023 - 17:08
Haberler - Anadolu Ajansı
Yerli otomobil TOGG’u satın almak isteyen müştekileri kurdukları sahte internet sitesi üzerinden dolandırdıkları iddia edilen 6 şüpheli hakkında 18’er yıldan 60’ar yıla kadar hapis cezası istemiyle iddianame hazırlandı.
Haber Merkezi 21.12.2023 - 09:30
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.